Citat:
Ursprungligen postat av
berenpxx
Vare sig en kropp hittas eller inte så har poddsatsningen varit en succé. Det kan säkert följas upp med en bok också så småningom, kanske en TV dokumentär. Sedan finns många andra spännande gamla fall att ta tag i, så det här kan säkert bli lukrativt. Och roligare än att jobba i vården eller skolan eller någon annan mera vettig och angelägen sysselsättning.
Jag har ingenting emot att gamla olösta fall granskas, men det ska då ske diskret och professionellt, helst inom Polisen.
Ännu levande anhöriga, bekanta och grannar ska absolut inte behöva återuppleva gamla, bortglömda minnen - kanske t.o.m. trauman - genom att bli jagade av poddmakare och självutnämnda amatördetektiver och genom ändlösa spekulationer som ältas in absurdum i poddar, i tidningar och i diskussionsfora.
Bra skrivet och bra åsikter.
Det är därför jag efter alla år nu börjat skriva här och sätta mig in i fallet.
Det jag undrar nu och har gjort hela tiden.
På vilket sätt och ur vilket perspektiv har podden varit en succé.
Om jag tolkar dig och det du skrivit är det att det är bättre att Podda än att jobba på skola.
Det kommer följas upp av böcker och Tv serie mm.
Detta har jag påtalat från start men fått en massa "påhopp" om att jag vill skydda bulvanen och annat skitsnack.
Det har varit så uppenbart att man gör det för sitt eget bästa och jag vet inte om alla dessa " påhoppare" inte har fattat det själva för då är dom dummare än jag trodde.
Nu har det minskat markant när fler skriver här som inte är helt sålda på grävgruppen.
Det är ett spännande fenomen när man tror och väljer den sida man tror vinner och när man ställer sig i det led med mest anhängare.
Sen när vinden vänder och fler som har en viss skepsis till vad grävgruppen har kunnat presentera som fört utredningen vidare blir dom tysta.
Ska man summera tycker jag grävgruppen gjort det bra med syftet att marknadsföra sig själva och sin Podd.
När det gäller konkreta resultat är den en katastrof och räknar man in hur många som kan ha tagit illa vid sig äv det som sägs och dom anklagelser som riktats mot ännu oskyldiga och avlidna personer är det en skam.