Citat:
Lång text och många frågor.forum är till för diskutera ingen vet säkert vem den skyldiga är isåfall skulle den varit dömd. Hela sanningen om allt är det ingen som säger sig veta. Podden är superbra enligt beskrivningen där så beskrivs bulvanen som en bedragare som utnyttjade andra vilket han åkte dit för också då han var en bedragare de är rätt uppenbart . Även om du inte tror han är skyldig och anser dig veta vad som är sant eller inte så ljug han en hel del om väldigt mycket. Om du frågar mig så skulle jag iallafall satsa på att bulvanen är mördaren med det sagt så säger jag inte han är det men jag tror det vem annars skulle du säga var mördaren ? Finns ingen annan i podden som är trovärdig mördare inte ens direktören . Tror det bara var att kroppen de sista bevisen som behövdes aldrig hittades. Finns ännu möjlighet att lösa fallet med lite tur beroende på om de hittar kroppen. Du som är så insatt som du påstår när var sista gången de förhörde bulvanen och när slutade polisen arbeta med fallet ? När slutade de förhöra bulvanen ? När var sista gången bulvanen bedrog någon annan ? Känns som han ständigt gjorde något hela tiden .bulvanen talade inte sanning i förhören heller och polisen kunde aldrig komma fram till den sista sanningen då de inte hade hittat kroppen . Varför ljuga för polisen om man är oskyldig och vill hjälpa
Sven. De framkommer också i podden som rätt uppenbart! Den sista dagen Sven försvann var de Bulvanen ljug om och de pusselbitarna kom aldrig fram. Hoppas de hittar Sven och med tur kan binda den skyldiga. Även om den nu har gått bort . Tror säkert poliserna också var säkra på vem de
Var men behövde Bara bevis som de aldrig lyckades få. Visst de kan varit ett ”perfect murder” att Sven aldrig hittades eller att han hittas nu och att fallet inte går att lösa menas inte att Bulvanen inte skulle kunnat gjort det. Polisen trodde ju det också annars skulle de inte lägga ner den enorma tiden på
Bulvanen . De kunde nog aldrig avskriva honom som misstänkt för mordet på Sven.
Sven. De framkommer också i podden som rätt uppenbart! Den sista dagen Sven försvann var de Bulvanen ljug om och de pusselbitarna kom aldrig fram. Hoppas de hittar Sven och med tur kan binda den skyldiga. Även om den nu har gått bort . Tror säkert poliserna också var säkra på vem de
Var men behövde Bara bevis som de aldrig lyckades få. Visst de kan varit ett ”perfect murder” att Sven aldrig hittades eller att han hittas nu och att fallet inte går att lösa menas inte att Bulvanen inte skulle kunnat gjort det. Polisen trodde ju det också annars skulle de inte lägga ner den enorma tiden på
Bulvanen . De kunde nog aldrig avskriva honom som misstänkt för mordet på Sven.
Han hade många brister precis som många andra.
Tror varken du eller jag är felfria .
Det som skiljer då från nu är att vi har 100 tals bedragare i landet med allt från att lura privatpersoner till försäkringskassan och skatteverket mfl.
I förhållande till detta sysslade han med kaffepengar i sammanhanget .
Sålde någonannans ved , tömde en kaffekassa osv, sen fanns fall med högre belopp.
Sen om det gör honom till mördare är jag frågande till
Jag har försökt ställa frågan här förut utan att få ett bra svar.
Hur kan man mörda någon utan att lämna bevis efter sig.
Polisen hade fokus på bulvanen hela tiden och man lade ner stora resurser på att försöka hitta bevis som skulle få honom inlåst.
Dom lyckades för bedrägeriet och det har han avtjänat med något åtal för mord lyckades inte.
Sen gör du som många andra . Att gissa vem som är den mest sannolika mördaren är inte samma sak att man är mördare.
Tänk om det är någon annan och man la alla ägg i samma korg och om man inte lyckas då står man där.
Att ljuga är inte olagligt om man inte gör det i domstol under ed.
Sen är det ytterligare en hörsägen att folk påstår saker utan att vi vet sanningshalten i det.