Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Hmm. är du verkligen en satanist, det finns ju oerhört många som inte deltar i "church of satan" men "kallar sig" satanister?
https://twitter.com/ChurchofSatan
Läs på. CoS är inte dom enda som har egenrätt på att kalla sig satanister, snarare tvärtom.
Försök igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
L-P-I
Först och främst, satanismen är långt ifrån en enhetlig religion eftersom det flera olika perspektiv som enbart delar det faktum att satan är bland de högsta gudomarna som dyrkas.
Satan, Lucifer, Leviathan, Belzebub - Dom 4 crown princes of Hell.
Citat:
Jag ska vidare påpeka att jag inte håller med om att det skulle finnas någon sorts diktomi mellan vetenskap och religion utan att de är olika perspektiv, det finns gott om saker som endast kan förklaras med vetenskap.
Det har jag inte sagt.
Jag menar bara att ja ser vetenskapen som en måttstock som vi analyserar världen med,
den är dock föränderlig. Medans det som ja läser i satanism vet jag är absolut sanning.
Vetenskapsmännen vet ju inte så mycket om the Akkausal realms elr sex magi heller för den delen.
Citat:
Vidare så håller jag inte med om att det satanistiska sökandet måste leda till att en ny mänsklighet utvecklas utan att det är lämpligare att söka efter denna skapelses förintelse.
Och det är inget ja känner igen mig i att ha sagt.
Ja skiter i resten av mänskligheten,
Ja bryr mig bara om min utveckling i att lära mig Black Magick och mer om satanism.
Ja tror inte på sånt där självhjälpstrams som finns i psykologi,
däremot att utvecklas som satanist tkr ja är bra.