2023-04-19, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Det beror som sagt på i vilken form. Den som är i initiationen handlar verkligen om att inte hålla sig fast vid identiteter. I relation till detta så tänker jag även på vissa delar av self-immolation rite samt perioden i vildmarken. Det är även i grunden en konkretisering av koncept som finns i andra system men som görs på andra sätt.

Senare så kan det bli lite mer problematiskt att bara säga att det handlar om att avprogramera eftersom man redan har lyft bort de aspekterna av självet. Man är fullt medveten om att inte en enda människa kan förändra världen vilket är grunden för det eoniska perspektivet och det evolutionära perspektiv rörande homo galacticus som finns överhängande och som har lett till att t.ex. AL/DM predikade Jihad och orsaken till varför man använder grupper som C18.
Sedan så håller jag med dig om att det inte går i praktiken och att det är lite naivt men det är en annan sak. Jag är inte själv utövare av den sjufaldiga vägen men det finns intressanta ideer som presenteras i systemet.

Håller med om att ONA är ett fascinerande koncept. Jag har själv studerat det mellan varven, men är som sagt medlem i CoS sedan många år så studerandet av bl a ONA har endast varit på ett rent teoretiskt plan för min del.
Citera
2023-04-19, 15:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det är inte Satan som säger: "knäböj för mig och lyd alla mina bud eller brinn i helvetet för alltid", så vilken gud är det som står för förslavandet nu igen?
För det första gud skapade djävulen.

Och för det andra så säget gud, ni har fri vilja. Följ mig om ni vill leva gott, naturligt. Annars kommer ni lida.

Det är bara en guide enligt designen. Pröva ha diesel i en bensin bil tex. Är man ond för man säger lyd mitt tips om att använda rätt bränsle, annars gåe saker och ting sönder?

För du har en sån logik just nu.

Satan o andra sidan vill manipulerq dig til att paja din bil med fel bränsle så att han kan kidnappa dig när du har beänslestopp mitt ute i ingenstans.

Detr bara polariteter.

Positivt negativ
Hälsosam sjuk
Ljus mörker
Kärlek hat
Liv död

Välj själv men låtsas inte att satanism är godhet bara för det påstås. Även djävulen kan ljuga och manipulera om om du inte visste det. Så vet du nu.

De rättfärdiga kan du lita på, lucifer är en känd lögnare.
Citera
2023-04-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför förknippa sig med en religion som anammar ondhet även om det inter uttalat i subgruppen?

Finns annan andlighet då där man slipper förknippa dig med djävulen som vill ha mönskligheten förslavad.

Bara folk som vill leka lite häftiga antar jag

Wow . Vad häftiga ni är

Eller så kanske satanister inte låter sig begränsa av den judeo-kristna definitionen av Satan utan snarare finner titeln passande för den makt som just befinner sig bakom den. Du har inte tänkt på att vi kanske inte dyrkar den svaga Kristna Satan.
Citera
2023-04-19, 15:56
Medlem
styckets avatar
Citat:
Eller så kanske satanister inte låter sig begränsa av den judeo-kristna definitionen av Satan utan snarare finner titeln passande för den makt som just befinner sig bakom den. Du har inte tänkt på att vi kanske inte dyrkar den svaga Kristna Satan.
Helt onödigt att förknippa sig med världens mest hemska religion dock. Som dödar oskyldiga människor i ritualer.

Varför inte bara starta en egen andling rörelse?

Den enda jag kan komma på är att de som uttövar "äkta satanism" vill normalisera sin religion och sprida dess symbolik. För oavsett om du inte inser symbolikens syfte och betydelse (upp o ner vänt pentagram symboliserar anti- liv och död). Så är ändå det undermedvetna budskapet som sprids när man tex går runt med en tröja med ett uppånervänt pentagram.

Om du vill diskutera varför vissa symboler objektivt symboliserar vissa budskap undermedvetet kan vi gå djupare in på det. Men enkelt o kortfattat kan du se ett vanligt pentagram som formen av en människa. Fyra lemmar o ett huvud. Medans ett uppånervänt pentagram då givetvis endast passar pp en uppånervänd människa (alltså en manipulerad ohälsosam människa, onaturlig. För det är onaturligt att vara uppåned typ.. du går inte på huvudet. Enkel förklaring varför symboler har objektiva värden och budskap.
Senast redigerad av stycket 2023-04-19 kl. 16:01.
Citera
2023-04-19, 16:14
Medlem
Citat:
Helt onödigt att förknippa sig med världens mest hemska religion dock. Som dödar oskyldiga människor i ritualer.

Varför inte bara starta en egen andling rörelse?

Den ends kag kan komma på är att de som uttövar "äkta satanism" vill normalisera din religion och sprida dess symbolik. Fmr oavsett om du intr inder symbolikens syfte och betydelse (upp o ner vänt pentagram symboliserar anti- liv och död). Så är ändå det undermedvetna budskapet som sprids när msn tex går runt med en tröja med ett uppånervänt pentagram.

Om du vill diskutera varför vissa symboler objektivt symboliserar vissa budskap undermedvetet kan vi gå djupare in på det. Men enkelt o kortfattat kan du se ett vanligt pentagram som formen av en människa. Fyra lemmar o ett huvud. Medans ett uppånervänt pentagram då givetvis endast öassar pp en uppånervänd människa (alltså en manipulerad ohälsosam människa, onaturlig. För det är onaturligt att vara uppåned typ.. du går inte på huvudet. Enkel förklaring varför symboler har objektiva värden och budskap.

Du förstår uppenbarligen inte något. Först och främst så är det uppochner vända korset en symbol som har olika tolkningar. Det finns flera inom kristendomen och andra inom satanism.
Symboler har liksom ord och namn olika tolkningar i olika kontexter. Ta tex. Master och Slave. Inom sex betyder det en sak men i relation till datorer så är det en annan sak.

Jag personligen vill inte sprida min religion på något sätt. Tillskillnad från andra satanister så försöker inte jag rentvätta vad satanism är ur mitt perspektiv. Mitt perspektiv är tvärtom att inte alla kan vara satanister och att satanism inte är något som hyllar människans sanna natur utan är något som söker krossa Guds patetiska skapelse.
Eller så kanske man medvetet strävar efter att kunna gå på huvudet och är medveten om vad man gör utan att vara manipulerad. Man kanske har samma mål som det man kallar Satan.
Citera
2023-04-19, 16:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du förstår uppenbarligen inte något. Först och främst så är det uppochner vända korset en symbol som har olika tolkningar. Det finns flera inom kristendomen och andra inom satanism.
Symboler har liksom ord och namn olika tolkningar i olika kontexter. Ta tex. Master och Slave. Inom sex betyder det en sak men i relation till datorer så är det en annan sak.

Jag personligen vill inte sprida min religion på något sätt. Tillskillnad från andra satanister så försöker inte jag rentvätta vad satanism är ur mitt perspektiv. Mitt perspektiv är tvärtom att inte alla kan vara satanister och att satanism inte är något som hyllar människans sanna natur utan är något som söker krossa Guds patetiska skapelse.
Eller så kanske man medvetet strävar efter att kunna gå på huvudet och är medveten om vad man gör utan att vara manipulerad. Man kanske har samma mål som det man kallar Satan.

Inser att det är jobbigt att överväga att den formen av satanism du följer kanske bara är ett sätt för de mer riktiga satanisterna att lura mer vanligt folk att normalisera deras budskap av omvändhet, onaturligthet och anti-liv (död). Men kan som sagt inte komma på någon annan anledning att då välja samma namn som världens mest hemska religion som dödar oskyldiga i sina ritualer för de vill se lidande osv.

Om du kan komma på en annan anledning får du gärna dela med dig.

Just nu verkar det vara svårt för dig att acceptera att du sprider ett budskap om död. Men det är som sagt exakt vad man gör om man gär runt med en uppånervänd stjärna (pentagram).

Just eftersom så som jag förklarade för dig. Tolkar alla ögon undermedvetet en uppånervänt pentagram som något som är just uppånervänt (onaturligt). Oavsett om du påstår att uppånervända pentagram symboliserar ett annat budskap kommern då folk undermedvetet se budskapet anti-liv.

Det är svårt att exakt förklara hur symboler kan ha objektiva undermedvetna budskap. Men jag kan vara mer pedagogisk för dig om du är öppensinnad för att det kan vara så. Samma grej med korset, är det uppåner är som att ta en människa uppåner, att vara uppåner betyder att vara onaturlig. Det är så djävulen jobbar när man manipuĺerar själar helt enkelt, undermedvetet.

Han har lurat skjortan av dig tex utan att du vet om det. Nu går du runt och sprider ett budskap om död även om det inte är din mening.
Citera
2023-04-19, 16:36
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Du får ha vilka åsikter du vill och jag får kritisera vilka åsikter jag vill, eller får jag inte kritisera dina åsikter baserat på att du är transa?

To the point though: Får man ha vilka åsikter som helst i ONA's ideala samhälle? Får du ha vilka åsikter du vill i ONA's ideala samhälle? Tillåts du existera i ONA's ideala samhälle? Tillåts du andas i ONA's ideala samhälle?

CoS tillåter dig att vara transa, men du väljer ONA som vill förgöra dig. I rest my case.

Det jag vill ifrågasätta i första stycket är att du vill kritisera mig baserat på att jag är transsexuell. Du verkar tycka att om man har ett visst kön, så måste man tycka enligt färdiga åsikter.

Förresten så funkar det inte så att man går med i O9A utan om dom ser mig som lämplig, vilket ja isåfall kanske är 1 på 1.000 som dom gjort till sin utvalda, så kontaktar dom mig. Om dom inte gör det, så skiter jag i vilket för då är jag helt okej med det. Nej, dom kommer inte väcka mig mitt i natten och massakrera mig och sen utföra en ritual på mig för att jag läser deras böcker. Och så var det med det. Jag inspireras av deras böcker för min egen spirituella resa helt enkelt. Inget annat.

Citat:
Du har naturligtvis missuppfattat allting som vanligt. Det handlar inte om att vare sig lära sig mer om sina fienders rörelser eller influera dem. ONA är inte en politisk rörelse mer än på ytan.

Det handlar helt och hållet om avprogrammering i syfte att finna det autentiska jaget = att bli autentisk. Tredje handens väg handlar om avprogrammering, inget annat.

Du får gärna hitta källor som stödjer ditt påstående och citera dessa.

Citat:
Det finns två olika typer av insight roles.
Den ena är en del av det initiatoriska arbetet och pågår i max 18 månader där adepten helt skapar sig ett annat liv för att verkligen testa sig själv och få en djupare förståelse.
Här hittar vi allt från att bli kriminell till att bli polis.
Den andra är eonisk och syftar till att använda andra rörelser i sig som verktyg för att förändra världen i enighet med det större målet. Det är här vi allt från att bli anarkist till att bli jihadist.
https://sinistar666.wordpress.com/2009/04/28/insight-roles/

Jag har nämligen läst om insight roles och syftet med dom är att infiltrera och ta säten inom andras politiska och religiösa rörelser. Även rättsväsende och militär. Syftet är också att det ska vara en slags inre resa för den som upplever det. Ett exempel är att bli en shaolinmunk och träna kung fu och leva i ett kinesiskt kloster för munkar. Det handlar alltså inte om att man ska sluta vara satanist.

Citat:
Insight roles handlar ytterst om avprogrammering och inte om att förändra världen. Genom att ta sig olika roller, och tvingas tänka på olika vis, utmanar man sin programmering, och kommer närmare det autentiska jaget.

ONA är ett mindfuck på så vis att allt ytterst handlar om destabilisering/avprogrammering i syfte att identifiera det akausala autentiska jaget.

Enskilda aktörer kan inte förändra samhället på något vis, det är en del av ONA's mindfuck att det är möjligt ( men det är det som sagt inte).

Vet du vad jag tror att det är? Jag tror att du har svårt att acceptera saker och ting som de är, du ser O9A som ett mindfuck men samtidigt så äre du som inte kan acceptera mig som O9A-sympatisör för massa anledningar: du ser mig som en knarkare, drägg, värdelös, hemlös, laglös, skoningslös osv. Men liksom, det jag är är att jag är en Luciferian. Jag har bara läst O9A:s skrifter och typ promotat det som dom säger för att dom e bra. Jag är inte med i O9A. O9A är inte en del av mig. Men jag bara läser deras litteratur. Kan du se självständigheten i det?
Citera
2023-04-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
.

Förresten så funkar det inte så att man går med i O9A utan om dom ser mig som lämplig, vilket ja isåfall kanske är 1 på 1.000 som dom gjort till sin utvalda, så kontaktar dom mig. Om dom inte gör det, så skiter jag i vilket för då är jag helt okej med det. Nej, dom kommer inte väcka mig mitt i natten och massakrera mig och sen utföra en ritual på mig för att jag läser deras böcker. Och så var det med det. Jag inspireras av deras böcker för min egen spirituella resa helt enkelt. Inget annat.

Jag har nämligen läst om insight roles och syftet med dom är att infiltrera och ta säten inom andras politiska och religiösa rörelser. Även rättsväsende och militär. Syftet är också att det ska vara en slags inre resa för den som upplever det. Ett exempel är att bli en shaolinmunk och träna kung fu och leva i ett kinesiskt kloster för munkar. Det handlar alltså inte om att man ska sluta vara satanist.

Jag tror du blandar ihop O9A med Black Order. O9A handlar om självinitation så du behöver inte någon inbjudan eftersom det finns tillräckligt med publicerat material för att kunna utföra allt själv. Detta inkluderar samtliga tempel ritualer men även självinitations ritualen. Det var därför som det spreds copyleft en gång i tiden.

Nej jag är medveten om att man inte slutar vara satanist under insight roles. Det jag vänder mig mot är iden att man ska förstöra själva organisationen som man infiltrerar eftersom det inte är syftet. Framförallt inte den som är under initiationen eftersom som den snarare handlar om att förstå vem man verkligen är och vilka delar som en identitet är uppbyggd av. Det är relaterat till tiden i isolering som sker tidigt.
Det jag också vänder mig mot är att du beskriver O9A som politiska i grunden då det inte går att beskriva på det sättet eftersom politiska ideologier bara är verktyg för det satanistiska. I Europa har man lyft fram det nazistiska medan i USA är utövarna kommunister. Du kanske kan se ett samband här?

Citera
2023-04-19, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Det jag vill ifrågasätta i första stycket är att du vill kritisera mig baserat på att jag är transsexuell. Du verkar tycka att om man har ett visst kön, så måste man tycka enligt färdiga åsikter.

Ja jag kritiserar att du som bidragstagande graffiti-målande, knarkande, bisexuell transa hyllar ONA, en rörelse som har noll respekt för sådana som dig, och som förordar att sådana som du rensas ut ur genpoolen.

Att du inte förstår mitt resonemang övergår mitt förstånd. Hur många ggr ska jag behöva upprepa detta?

Du hade kunnat hitta dig en plats i CoS som hade accepterat dig om du hade tagit itu med ditt liv och slutat med kriminalitet. Din transsexualitet är inte något som CoS hänger upp sig på.

Citat:

Ok. För min del så kan jag inte respektera folk som är kriminella, knarkar, målar graffiti, men precis som CoS så har jag inga problem med att du är transsexuell. Inte alls.

Citat:
Du får gärna hitta källor som stödjer ditt påstående och citera dessa.

#SithMaster

Citat finns i tråden.

Citat:
Vet du vad jag tror att det är? Jag tror att du har svårt att acceptera saker och ting som de är, du ser O9A som ett mindfuck men samtidigt så äre du som inte kan acceptera mig som O9A-sympatisör för massa anledningar: du ser mig som en knarkare, drägg, värdelös, hemlös, laglös, skoningslös osv. Men liksom, det jag är är att jag är en Luciferian. Jag har bara läst O9A:s skrifter och typ promotat det som dom säger för att dom e bra. Jag är inte med i O9A. O9A är inte en del av mig. Men jag bara läser deras litteratur. Kan du se självständigheten i det?

Ja jag har själv läst ONA's skrifter. Men du refererar ju till dem som att du vore medlem. Huruvida jag kan respektera dig för det du är, det har jag svarat på ovan. Du behöver ändra på ditt liv, framför allt för din egen skull.

Apropå att du är Luciferian, är det något du hittat på själv eller baserar du det på något du läst om Luciferianism?
Citera
2023-04-19, 17:21
Medlem
Citat:
Inser att det är jobbigt att överväga att den formen av satanism du följer kanske bara är ett sätt för de mer riktiga satanisterna att lura mer vanligt folk att normalisera deras budskap av omvändhet, onaturligthet och anti-liv (död). Men kan som sagt inte komma på någon annan anledning att då välja samma namn som världens mest hemska religion som dödar oskyldiga i sina ritualer för de vill se lidande osv.

Om du kan komma på en annan anledning får du gärna dela med dig.

Just nu verkar det vara svårt för dig att acceptera att du sprider ett budskap om död. Men det är som sagt exakt vad man gör om man gär runt med en uppånervänd stjärna (pentagram).

Just eftersom så som jag förklarade för dig. Tolkar alla ögon undermedvetet en uppånervänt pentagram som något som är just uppånervänt (onaturligt). Oavsett om du påstår att uppånervända pentagram symboliserar ett annat budskap kommern då folk undermedvetet se budskapet anti-liv.

Det är svårt att exakt förklara hur symboler kan ha objektiva undermedvetna budskap. Men jag kan vara mer pedagogisk för dig om du är öppensinnad för att det kan vara så. Samma grej med korset, är det uppåner är som att ta en människa uppåner, att vara uppåner betyder att vara onaturlig. Det är så djävulen jobbar när man manipuĺerar själar helt enkelt, undermedvetet.

Han har lurat skjortan av dig tex utan att du vet om det. Nu går du runt och sprider ett budskap om död även om det inte är din mening.

Du menar att du helt missade att jag inte söker normalisera satanism eller få det till något gott. Den satanism jag utövar har inte mänskligheten överlevnad eller utveckling som mål utan just död och förintelse. Detta är inget som är något dolt för mig utan är själva grunden och orsaken till att jag började utöva inom dessa. Tanken på den fullständiga friheten från denna existensen är något som fyller mig med ett djupare lugn än tanken på att denna skapelse överlever och frodas. Jag finner personligen de satanister som inte delar mitt mål som naiva men i övrigt bryr jag mig inte. Det finns bättre saker att lägga tid och energi på.

Vidare så har jag det perspektivet att den läran jag följer inte går att sprida utan det är något man själv måste söka upp. Jag kan på sin höjd peka ut några tips men det är i princip alltid något som man själv måste ägna sig åt. Jag bär själv inte så många symboler som visar min tro eftersom jag inte finner det intressant eller ens relevant. Och om jag bär symboler så tenderar man inte att se dem eller så är de obskyra och inte något man egentligen tänker på. Orsaken till att man inte ser dem är att de döljer sig bakom mitt skägg helt enkelt.

Eller för att förenkla det jag följer en satanism som öppet hyllar döden och söker mänsklighetens förintelse. Jag ägnar mig däremot inte åt att sprida den i mitt vardagliga liv även om det inte är något som jag döljer. Oftast så slutar det med att jag diskuterar religion med folk som har en annan religion och inte skulle kunna tänka sig att ägna sig åt min.
Citera
2023-04-19, 17:28
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du menar att du helt missade att jag inte söker normalisera satanism eller få det till något gott. Den satanism jag utövar har inte mänskligheten överlevnad eller utveckling som mål utan just död och förintelse. Detta är inget som är något dolt för mig utan är själva grunden och orsaken till att jag började utöva inom dessa. Tanken på den fullständiga friheten från denna existensen är något som fyller mig med ett djupare lugn än tanken på att denna skapelse överlever och frodas. Jag finner personligen de satanister som inte delar mitt mål som naiva men i övrigt bryr jag mig inte. Det finns bättre saker att lägga tid och energi på.

Vidare så har jag det perspektivet att den läran jag följer inte går att sprida utan det är något man själv måste söka upp. Jag kan på sin höjd peka ut några tips men det är i princip alltid något som man själv måste ägna sig åt. Jag bär själv inte så många symboler som visar min tro eftersom jag inte finner det intressant eller ens relevant. Och om jag bär symboler så tenderar man inte att se dem eller så är de obskyra och inte något man egentligen tänker på. Orsaken till att man inte ser dem är att de döljer sig bakom mitt skägg helt enkelt.

Eller för att förenkla det jag följer en satanism som öppet hyllar döden och söker mänsklighetens förintelse. Jag ägnar mig däremot inte åt att sprida den i mitt vardagliga liv även om det inte är något som jag döljer. Oftast så slutar det med att jag diskuterar religion med folk som har en annan religion och inte skulle kunna tänka sig att ägna sig åt min.

Mins poänger gäller den den nya ateistiska satanistiska vågen. Levey kallar dom det tror jag.

Om du vet att satanism symboliserar anti liv så vet du ju att du är deprimerad. Inte fylld med sprudlande liv alltså.

Depression går att bota så du blir lycklig

Varför känner du att barn gillar att leka? Gilar barn att leka? Gillade du att leka som barn? Varför?
Citera
2023-04-19, 17:36
Medlem
Citat:
Mins poänger gäller den den nya ateistiska satanistiska vågen. Levey kallar dom det tror jag.

Om du vet att satanism symboliserar anti liv så vet du ju att du är deprimerad. Inte fylld med sprudlande liv alltså.

Depression går att bota så du blir lycklig

Varför känner du att barn gillar att leka? Gilar barn att leka? Gillade du att leka som barn? Varför?

Min lek som barn handlade mer om att fly än något annat. Jag hade knappast en lycklig barndom som påverkades djupt av andra människors val.
Dock så gör tanken på mänsklighetens förintelse mig nöjdare och lyckligare än tanken på en frälsare som kan hela mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in