Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Du får ha vilka åsikter du vill och jag får kritisera vilka åsikter jag vill, eller får jag inte kritisera dina åsikter baserat på att du är transa?
To the point though: Får man ha vilka åsikter som helst i ONA's ideala samhälle? Får du ha vilka åsikter du vill i ONA's ideala samhälle? Tillåts du existera i ONA's ideala samhälle? Tillåts du andas i ONA's ideala samhälle?
CoS tillåter dig att vara transa, men du väljer ONA som vill förgöra dig. I rest my case.

Det jag vill ifrågasätta i första stycket är att du vill kritisera mig
baserat på att jag är transsexuell. Du verkar tycka att om man har ett visst kön, så måste man tycka enligt färdiga åsikter.
Förresten så funkar det inte så att man
går med i O9A utan om dom ser mig som lämplig, vilket ja isåfall kanske är 1 på 1.000 som dom gjort till sin utvalda, så kontaktar dom mig. Om dom inte gör det, så skiter jag i vilket för då är jag helt okej med det.

Nej, dom kommer inte väcka mig mitt i natten och massakrera mig och sen utföra en ritual på mig för att jag läser deras böcker. Och så var det med det.

Jag inspireras av deras böcker för min egen spirituella resa helt enkelt. Inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Du har naturligtvis missuppfattat allting som vanligt. Det handlar inte om att vare sig lära sig mer om sina fienders rörelser eller influera dem. ONA är inte en politisk rörelse mer än på ytan.
Det handlar helt och hållet om avprogrammering i syfte att finna det autentiska jaget = att bli autentisk. Tredje handens väg handlar om avprogrammering, inget annat.
Du får gärna hitta källor som stödjer ditt påstående och citera dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av
L-P-I
Det finns två olika typer av insight roles.
Den ena är en del av det initiatoriska arbetet och pågår i max 18 månader där adepten helt skapar sig ett annat liv för att verkligen testa sig själv och få en djupare förståelse.
Här hittar vi allt från att bli kriminell till att bli polis.
Den andra är eonisk och syftar till att använda andra rörelser i sig som verktyg för att förändra världen i enighet med det större målet. Det är här vi allt från att bli anarkist till att bli jihadist.
https://sinistar666.wordpress.com/2009/04/28/insight-roles/
Jag har nämligen läst om insight roles och syftet med dom är att infiltrera och ta säten inom andras politiska och religiösa rörelser. Även rättsväsende och militär. Syftet är också att det ska vara en slags inre resa för den som upplever det. Ett exempel är att bli en shaolinmunk och träna kung fu och leva i ett kinesiskt kloster för munkar. Det handlar alltså inte om att man ska sluta vara satanist.
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Insight roles handlar ytterst om avprogrammering och inte om att förändra världen. Genom att ta sig olika roller, och tvingas tänka på olika vis, utmanar man sin programmering, och kommer närmare det autentiska jaget.
ONA är ett mindfuck på så vis att allt ytterst handlar om destabilisering/avprogrammering i syfte att identifiera det akausala autentiska jaget.
Enskilda aktörer kan inte förändra samhället på något vis, det är en del av ONA's mindfuck att det är möjligt ( men det är det som sagt inte).
Vet du vad jag tror att det är? Jag tror att du har svårt att acceptera saker och ting som de är, du ser O9A som ett mindfuck men samtidigt så äre du som inte kan acceptera mig som O9A-sympatisör för massa anledningar: du ser mig som en knarkare, drägg, värdelös, hemlös, laglös, skoningslös osv. Men liksom, det
jag är är att jag
är en Luciferian. Jag har bara läst O9A:s skrifter och typ promotat det som dom säger för att dom e bra. Jag är inte med i O9A. O9A är inte en del av mig. Men jag bara läser deras litteratur. Kan du se självständigheten i det?