2022-06-06, 00:50
Medlem
skoputss avatar
Inlägg på social plattform om medias skamlösa hantering av domen.
Citat:
As individuals, we can agree or not with the verdict. We can discuss it on social media or in person. But the media pushing out article after article flogging this dead horse is frankly insulting. Stop gaslighting us. We heard the evidence, we made our decision and so did a jury of our peers. Stop telling us we’re wrong or deluded. Accept that you backed a lying abuser. Don’t gaslight women.
https://medium.com/@jsaidullah/the-m...t-987c280c2725
Citera
2022-06-06, 06:13
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Det var ett mycket bra inlägg!
Man kan nästan tro att massmedia styrs av ett gäng psykopater. Snart får väl de ta och ge sig.
Citera
2022-06-06, 06:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Stop telling us we’re wrong or deluded. Accept that you backed a lying abuser.

BOOOM! Ärligt och rättframt.
Citera
2022-06-06, 08:09
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=TiEeyQoFn8M

New photos making rounds on the web suggest that the 36-year-old Texan took more alcohol compared to Depp,
Citera
2022-06-06, 10:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Stop telling us we’re wrong or deluded. Accept that you backed a lying abuser.

BOOOM! Ärligt och rättframt.

Det är inte sant. Det finns som jag försökt få er att förstå två delar i det här. Dels har vi sakfrågan där det som alltid är tillåtet att ha olika åsikter, även efter en avslutad rättegång. Om Depp förlorat hade det förstås varit helt ok att anse att det var fel. Dels har vi hur stödet till Depp sett ut och yttrat sig, speciellt i det helt oproportionerliga hatet mot och den offentliga mobbningen mot Heard.

Jag har t ex aldrig i den här tråden ansett att man är en Johnny Depp stan /en Depp-fangirl enbart för att man tvivlar på eller är helt övertygad att Depp inte misshandlat Heard och att hon falskanklagat honom.

Med stödet för Amber Heard i massmedia och t ex Eklunds kritik mot Nicke Lilltroll alias Camilla Läckbergs ställningstagande förhåller det sig likadant. Man kan inte räkna med att alla har samma åsikt om riktigheten i en dom.

Men nu är det alltså inte bara Depp som lider skada utan hans stackars stödjare det är synd om för att de blir behandlade av massmedia som Heard behandlat Depp?
Citera
2022-06-06, 10:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte sant. Det finns som jag försökt få er att förstå [-klipp-]
Men nu är det alltså inte bara Depp som lider skada utan hans stackars stödjare det är synd om för att de blir behandlade av massmedia som Heard behandlat Depp?
Ursäkta? Depp lider skada? Va? Vadihelvete pratar du om? Korta ner det till en menkng och försök igen.
Vad är inte sant?

Och hur menar du att Depps följare lider skada? Ur vilken ekvation drog du den slutsatsen? Det här att hans påhejare skulle vara "drabbade" på något sätt var nyheter för mig.

Igår var Johnny Depp på besök hos ett konstnärsfan i England och köpte en jättefin svartvit tavla han målat med ord som en snygg bakgrund bakom/runt Johnnys ansikte som blundar
JUSTICE
YOU WILL
NEVER SEE
MY EYES AGAIN

Johnny såg rörd ut. Killen som målat var gulligt glad och även han rörd. ❤️

Ps "backed the abuser" syftar SJÄLVFALLET på Amber Turd
Citera
2022-06-06, 11:46
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Det är inte sant. Det finns som jag försökt få er att förstå två delar i det här. Dels har vi sakfrågan där det som alltid är tillåtet att ha olika åsikter, även efter en avslutad rättegång. Om Depp förlorat hade det förstås varit helt ok att anse att det var fel. Dels har vi hur stödet till Depp sett ut och yttrat sig, speciellt i det helt oproportionerliga hatet mot och den offentliga mobbningen mot Heard.

Jag har t ex aldrig i den här tråden ansett att man är en Johnny Depp stan /en Depp-fangirl enbart för att man tvivlar på eller är helt övertygad att Depp inte misshandlat Heard och att hon falskanklagat honom.

Med stödet för Amber Heard i massmedia och t ex Eklunds kritik mot Nicke Lilltroll alias Camilla Läckbergs ställningstagande förhåller det sig likadant. Man kan inte räkna med att alla har samma åsikt om riktigheten i en dom.

Får man fråga vad du babblar om? Samla dina tankar och försök producera en röd tråd så gagnar det ämnet mycket mer.
Citera
2022-06-06, 12:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På tal om tankegångar, eftersom du numera gått med på att det åtminstone "förefaller osannolikt" att det på länken nedan rör sig om två helt olika foton, tycker du nu fortfarande att det var korrekt av dig att kalla bilderna "äkta", "oförfalskade", "omanipulerade" och "autentiska"?.

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Jag kommer fortsätta ställa samma enkla fråga tills du svarar. Vad sägs om att sluta leka struts med huvudet i sanden och visa att du faktiskt är moderator?

Hör du, Fiffi, försöker du visa för mig hur du anser Depp inte fick vara ifred för den grälsjuka Heard som hela tiden skulle starta gräl och uppträden med honom?

Kräver du att jag ställer upp på en fight med dig? ”- HusvagnSvensson du bara smiter undan hela tiden! Du är en fegis! Kom igen och slåss som en man! Smit inte in i det där rummet utan kom ut och möt mig. Jag kräver att du lyssnar på mig!”

Men gumman, vi är ju inte ens gifta med varandra som Depp och Heard. Det är verkligen märkligt hur du kritiserar Heards sätt att agera i en konflikt och samtidigt agerar på precis det sätt du kritiserar. Är det någon form av projicering där Heard får vara syndabocken för sidor hos dig själv du är rädd för och inte vill erkänna?

Varför skulle jag vilja diskutera eller behöva diskutera med någon som är så otrevlig som du och vill mig illa? Du får gärna vinna diskussionen och få sista ordet och sprida att jag är …. vad du nu vill kalla mig. Det är ok, men du kan inte kräva att jag diskuterar med dig när villkoren är att jag skall acceptera att du går på som du gör. Diskussioner är bara meningsfulla om man kan lära sig något och har ett minimum av respekt för den man diskuterar med. Jag diskuterar gärna bilderna med dig, men jag vill inte slåss på ett så personligt sätt du tycks önska.

Så, inget tyder som Ackert uppgav på att de bilder han undersökte är redigerade och förfalskade. Inget tyder på annat än att de bilder som finns är autentiska bilder som visar hur Heard blivit misshandlad av Depp.

Vad gäller den bild som är svårt att se annat än att den är samma bild där färgen är annorlunda så vet inte jag om Heard ändrat den och i vilket syfte. Det framkom heller inte i rättegången. Klart är i alla fall att det oavsett är en bild som är äkta och som definitivt visar en misshandlad Heard.

Vad skulle syftet varit? Om Heard hade velat ändra färgen för att förstärka intrycket av skadan, varför förstörde hon själv den listiga planen genom att ta med båda bilderna och påstå att det var två olika bilder tagna med olika ljus?
Citera
2022-06-06, 12:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ursäkta? Depp lider skada? Va? Vadihelvete pratar du om? Korta ner det till en menkng och försök igen.
Vad är inte sant?

Och hur menar du att Depps följare lider skada? Ur vilken ekvation drog du den slutsatsen? Det här att hans påhejare skulle vara "drabbade" på något sätt var nyheter för mig.

Igår var Johnny Depp på besök hos ett konstnärsfan i England och köpte en jättefin svartvit tavla han målat med ord som en snygg bakgrund bakom/runt Johnnys ansikte som blundar
JUSTICE
YOU WILL
NEVER SEE
MY EYES AGAIN

Johnny såg rörd ut. Killen som målat var gulligt glad och även han rörd. ❤️

Ps "backed the abuser" syftar SJÄLVFALLET på Amber Turd

Jag syftar på kravet att man skall ”sluta med att säga till oss att vi har fel och är förvirrade” som du länkade till.

Det är då Depp-fansen som anser sig illa behandlade och missförstådda, eller hur?
Citera
2022-06-06, 12:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag syftar på kravet att man skall ”sluta med att säga till oss att vi har fel och är förvirrade” som du länkade till.

Det är då Depp-fansen som anser sig illa behandlade och missförstådda, eller hur?
Nej.
Du hittar på som vanligt.

Det är Turdens fans som bör må dåligt för att de backat en misshandlare. Naturligtvis.

Det andra är bara i din hjärna.
Citera
2022-06-06, 12:34
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Hör du, Fiffi, försöker du visa för mig hur du anser Depp inte fick vara ifred för den grälsjuka Heard som hela tiden skulle starta gräl och uppträden med honom?

Kräver du att jag ställer upp på en fight med dig? ”- HusvagnSvensson du bara smiter undan hela tiden! Du är en fegis! Kom igen och slåss som en man! Smit inte in i det där rummet utan kom ut och möt mig. Jag kräver att du lyssnar på mig!”

Men gumman, vi är ju inte ens gifta med varandra som Depp och Heard. Det är verkligen märkligt hur du kritiserar Heards sätt att agera i en konflikt och samtidigt agerar på precis det sätt du kritiserar. Är det någon form av projicering där Heard får vara syndabocken för sidor hos dig själv du är rädd för och inte vill erkänna?

Varför skulle jag vilja diskutera eller behöva diskutera med någon som är så otrevlig som du och vill mig illa? Du får gärna vinna diskussionen och få sista ordet och sprida att jag är …. vad du nu vill kalla mig. Det är ok, men du kan inte kräva att jag diskuterar med dig när villkoren är att jag skall acceptera att du går på som du gör. Diskussioner är bara meningsfulla om man kan lära sig något och har ett minimum av respekt för den man diskuterar med. Jag diskuterar gärna bilderna med dig, men jag vill inte slåss på ett så personligt sätt du tycks önska.

Så, inget tyder som Ackert uppgav på att de bilder han undersökte är redigerade och förfalskade. Inget tyder på annat än att de bilder som finns är autentiska bilder som visar hur Heard blivit misshandlad av Depp.

Vad gäller den bild som är svårt att se annat än att den är samma bild där färgen är annorlunda så vet inte jag om Heard ändrat den och i vilket syfte. Det framkom heller inte i rättegången. Klart är i alla fall att det oavsett är en bild som är äkta och som definitivt visar en misshandlad Heard.

Vad skulle syftet varit? Om Heard hade velat ändra färgen för att förstärka intrycket av skadan, varför förstörde hon själv den listiga planen genom att ta med båda bilderna och påstå att det var två olika bilder tagna med olika ljus?

En grej som var återkommande under rättegången var att Amber Heard gav långa svar som spretade åt olika håll. Hon fyllde svaren med ovidkommande innehåll så att kärnan i frågeställningarna försvann, eftersom hon själv saknar en kärna.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 12:40.
Citera
2022-06-06, 12:38
Medlem
Skadans avatar
Vad kommer hända med wife beater-spektaklet i UK? Kommer dom pudla nu eller skita i det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in