2022-06-06, 12:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej.
Du hittar på som vanligt.

Det är Turdens fans som bör må dåligt för att de backat en misshandlare. Naturligtvis.

Det andra är bara i din hjärna.

”Stop telling us we’re wrong or deluded”

Det är alltså inte Depp-fansen som via sin självutnämnda företrädare Jawahara Saidullah riktar den självömkande uppmaningen till företrädare för massmedia?

Något du kallade ärligt och rättframt.

Det är bara i min hjärna Jawahara skriver så i sin artikel? Det är bara i min hjärna hon kritisera media för detta?
Citera
2022-06-06, 12:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
”Stop telling us we’re wrong or deluded”

Det är alltså inte Depp-fansen som via sin självutnämnda företrädare Jawahara Saidullah riktar den självömkande uppmaningen till företrädare för massmedia?

Något du kallade ärligt och rättframt.

Det är bara i min hjärna Jawahara skriver så i sin artikel? Det är bara i min hjärna hon kritisera media för detta?
Ja det är VI som talar om för ER att ni har fel och att ni ska sluta säga åt OSS att VI har fel.
Citera
2022-06-06, 12:44
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ja det är VI som talar om för ER att ni har fel och att ni ska sluta säga åt OSS att VI har fel.

Ja precis.
Och just nu försöker vi med det omöjliga uppdraget att övertyga en gaslightare om att inte gaslighta oss. Det går naturligtvis inte, men vi kan belysa vikten av att bekämpa troll som tex försöker kidnappa en diskussion om ett viktigt rättsfall som innebär ett framsteg för rättvisa och jämlikhet för alla, oavsett kön.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 12:58.
Citera
2022-06-06, 12:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Ja, precis och det var också precis vad jag skrev från början och kritiserade offermentaliteten i.

Då fanns ju inte det här med att Deppfansen känner sig orättvist påhoppade bara i min hjärna utan de känner sig verkligen orättvist påhoppade, även du uppenbarligen.

Varför är det så hemskt att någon tycker att du har fel och har en annan åsikt?
Citera
2022-06-06, 13:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Ja precis.
Och just nu försöker vi med det omöjliga uppdraget att övertyga en gaslightare om att inte gaslighta oss. Det går naturligtvis inte, men vi kan belysa vikten av att bekämpa troll som tex försöker kidnappa en diskussion om ett viktigt rättsfall vars utfall innebär ett framsteg för rättvisa och jämlikhet för alla, oavsett kön.

Det här är en diskussion på Flashback och det förs en diskussion om fallet på andra ställen på nätet. Det är som med en myriad andra diskussioner på nätet. Folk som inte delar dina åsikter och argumenterar för sin egen är inte troll och det de sysslar med är inte gasllightning.
Citera
2022-06-06, 13:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det här är en diskussion på Flashback och det förs en diskussion om fallet på andra ställen på nätet. Det är som med en myriad andra diskussioner på nätet. Folk som inte delar dina åsikter och argumenterar för sin egen är inte troll och det de sysslar med är inte gasllightning.
Jo det är du ju en mästare på, vilket du bevisar gång på gång. Du förvrider allt!
Citera
2022-06-06, 13:37
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Haha, fast du var ganska tidigt ute i tråden med samma resonemang. Alla som såg bevisningen för vad den var (till Depps fördel) var plötsligt jobbiga och töntiga fangirls, enligt dig.

Det gäller att leva som man själv försöker lära, inte sant?
Citera
2022-06-06, 13:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, fast du var ganska tidigt ute i tråden med samma resonemang. Alla som såg bevisningen för vad den var (till Depps fördel) var plötsligt jobbiga och töntiga fangirls, enligt dig.

Det gäller att leva som man själv försöker lära, inte sant?

Nej, det stämmer inte. Jag ser inte alla som har en annan åsikt som mig om rättsfallet som fangirls. Det är det inte heller samma sak att hävda att någon resonerar känslomässigt istället för logiskt och är påverkade av en masshysteri som att hävda att någon är ett troll och sysslar med gaslightning.

Jag hävdar att det finns bevis som talar för att Depp misshandlat Heard och är beredd att diskutera det med dig förutsättningslöst. Jag hävdar också att oavsett sanningen här finns det ett osunt idoliserande av Depp som en faktor i diskussionen. Att det skulle vara en intäkt för att ta all heder och ära av mig för en uppriktigt menad åsikt jag har och av andra för den delen visar en en stor brist för känsla för proportioner.
Citera
2022-06-06, 14:14
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Jag ser inte alla som har en annan åsikt som mig om rättsfallet som fangirls. Det är det inte heller samma sak att hävda att någon resonerar känslomässigt istället för logiskt och är påverkade av en masshysteri som att hävda att någon är ett troll och sysslar med gaslightning.

Jag hävdar att det finns bevis som talar för att Depp misshandlat Heard och är beredd att diskutera det med dig förutsättningslöst. Jag hävdar också att oavsett sanningen här finns det ett osunt idoliserande av Depp som en faktor i diskussionen. Att det skulle vara en intäkt för att ta all heder och ära av mig för en uppriktigt menad åsikt jag har och av andra för den delen visar en en stor brist för känsla för proportioner.

Du resonerade ganska känslomässigt i början av tråden, trots att det egentligen inte fanns någon bevisning för att Johnny Depp skulle ha misshandlat Amber Heard. Du valde att blunda för bevisningen och kallade många som påpekade detta för dig för fangirls. I mina ögon är det samma beteende du ägnade dig åt, att med alla medel få Depp att framstå som en kvinnomisshandlare trots att bevisningen inte talade för att det skulle vara sant och att göra Amber Heard till ett offer. Jag tycker inte att det är att ha en åsikt, det är att ha en agenda som inte stämmer överens med den framlagda bevisningen.

Det var det som många användare i tråden reagerade på, inte att du hade din egen åsikt.
Citera
2022-06-06, 14:20
Medlem
skoputss avatar
Det här uttalandet från Heard 2018 åldrades inte så bra:
Citat:
“(Whitney) is my best friend. She’s my partner in crime,” Heard told the interviewer.
https://www.hitc.com/en-gb/2022/05/1...ney-henriquez/

Vad betyder "Partner in crime"?
Citat:
The phrase “Partner in crime” can typically be define in 2 with different meanings.

One, is literally a criminal who helps other criminals to plan and execute acts like robbing a shore or a bank together as a team with different roles.

Other meaning is used, when you and someone who you trust and he/she feels the same way about. The two of you usually get in trouble/spend time together, share secrets and other things with each other.

You can call someone a “Partner in crime” when you are in relationship with them or have feelings for each other, or are best friends, who are like brothers, so it’s like a relationship where both of you has the others back all the time and always.
https://www.slanglang.net/slang/partner-in-crime/
Citera
2022-06-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
En kvinna misshandla en man som har mer muskler och styrka ? Pinsamt

Det går alldeles utmärkt att misshandla någon utan att slå dom. AHs kommentarer om JD (som finns inspelade) i deras gräl är ett exempel på det.
Citera
2022-06-06, 14:59
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeflatland
Det går alldeles utmärkt att misshandla någon utan att slå dom. AHs kommentarer om JD (som finns inspelade) i deras gräl är ett exempel på det.

Plus att Amber även misshandlade Johnny fysiskt vilket hon själv medgav i en av inspelningarna.

Johnnys taktik när hon blev våldsam under bråken var att lämna platsen, till hennes stora störda frustration.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in