Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Nej, det stämmer inte. Jag ser inte alla som har en annan åsikt som mig om rättsfallet som fangirls. Det är det inte heller samma sak att hävda att någon resonerar känslomässigt istället för logiskt och är påverkade av en masshysteri som att hävda att någon är ett troll och sysslar med gaslightning.
Jag hävdar att det finns bevis som talar för att Depp misshandlat Heard och är beredd att diskutera det med dig förutsättningslöst. Jag hävdar också att oavsett sanningen här finns det ett osunt idoliserande av Depp som en faktor i diskussionen. Att det skulle vara en intäkt för att ta all heder och ära av mig för en uppriktigt menad åsikt jag har och av andra för den delen visar en en stor brist för känsla för proportioner.
Du resonerade ganska känslomässigt i början av tråden, trots att det egentligen inte fanns någon bevisning för att Johnny Depp skulle ha misshandlat Amber Heard. Du valde att blunda för bevisningen och kallade många som påpekade detta för dig för fangirls. I mina ögon är det samma beteende du ägnade dig åt, att med alla medel få Depp att framstå som en kvinnomisshandlare trots att bevisningen inte talade för att det skulle vara sant och att göra Amber Heard till ett offer. Jag tycker inte att det är att ha en åsikt, det är att ha en agenda som inte stämmer överens med den framlagda bevisningen.
Det var det som många användare i tråden reagerade på, inte att du hade din egen åsikt.