2022-06-05, 16:58
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Kan någon sammanfatta rättegången mellan Amber och Johnny deep. Är rättegången avklarad eller inte?

Johnny Depp stämde Amber Heard för förtal efter att hon indirekt pekat ut honom för sexual violence och domestic abuse i en text publicerad i Washington Post:

https://www.washingtonpost.com/opini...c36_story.html

Rättegången visade tydligt för världen att alla Amber Heards anklagelser mot Johnny om övergrepp var falska och juryn kom också fram till det och hon ska betala skadestånd till honom.

Eftersom Johnnys dåvarande advokat fubbade och spred anklagelse som inte gick bevisa, om att Amber och hennes polare skulle ha stökat till en misstänkt brottsplats (om jag minns rätt) döms även Johnny att betala ett mindre skadestånd till Amber, trots att Johnny personligen inte gick att koppla till advokatens agerande.

Efter domen så inleds nu artikeln i Washington Post så här:

Editor’s note, June 2, 2022: In 2019, Johnny Depp sued Amber Heard for defamation arising out of this 2018 op-ed. On June 1, 2022, following a trial in Fairfax County, Va. Circuit Court, a jury found Heard liable on three counts for the following statements, which Depp claimed were false and defamatory: (1) “I spoke up against sexual violence — and faced our culture’s wrath. That has to change.” (2) “Then two years ago, I became a public figure representing domestic abuse, and I felt the full force of our culture’s wrath for women who speak out.” (3) “I had the rare vantage point of seeing, in real time, how institutions protect men accused of abuse.” The jury separately found that Depp, through his lawyer Adam Waldman, defamed Heard in one of three counts in her countersuit.

Edit: Hela rättegången finns på Youtube.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-05 kl. 17:33.
Citera
2022-06-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Johnny Depp stämde Amber Heard för förtal efter att hon indirekt pekat ut honom för sexual violence och domestic abuse i en text publicerad i Washington Post:

Rättegången visade tydligt för världen att alla Amber Heards anklagelser mot Johnny om övergrepp var falska och juryn kom också fram till det och hon ska betala skadestånd till honom.

Eftersom Johnnys dåvarande advokat fubbade och spred anklagelse som inte gick bevisa, om att Amber och hennes polare skulle ha stökat till en misstänkt brottsplats (om jag minns rätt) döms även Johnny att betala ett mindre skadestånd till Amber, trots att Johnny personligen inte gick att koppla till advokatens agerande.

Editor’s note, June 2, 2022: In 2019, Johnny Depp sued Amber Heard for defamation arising out of this 2018 op-ed. On June 1, 2022, following a trial in Fairfax County, Va. Circuit Court, a jury found Heard liable on three counts for the following statements, which Depp claimed were false and defamatory: (1) “I spoke up against sexual violence — and faced our culture’s wrath. That has to change.” (2) “Then two years ago, I became a public figure representing domestic abuse, and I felt the full force of our culture’s wrath for women who speak out.” (3) “I had the rare vantage point of seeing, in real time, how institutions protect men accused of abuse.” The jury separately found that Depp, through his lawyer Adam Waldman, defamed Heard in one of three counts in her countersuit.

Du är väldigt engagerad och energisk som ens pallade skriva allt det där igen, då det finns typ några sidor tillbaka. Jag tyckte mest det var löjligt att någon hoppar in på sista sidan i en tråd och ber om en sammanfattning då LuluBrooksie gjorde en för typ 5 sidor sedan. Om någon är lat får de fan söka efter resultaten lite och inte försöka en googlesearch på fb forum xP

Btw blir pirates of The caribbean maraton ikv!
Citera
2022-06-05, 17:50
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Du är väldigt engagerad och energisk som ens pallade skriva allt det där igen, då det finns typ några sidor tillbaka. Jag tyckte mest det var löjligt att någon hoppar in på sista sidan i en tråd och ber om en sammanfattning då LuluBrooksie gjorde en för typ 5 sidor sedan. Om någon är lat får de fan söka efter resultaten lite och inte försöka en googlesearch på fb forum xP

Btw blir pirates of The caribbean maraton ikv!

Jag såg det även som en möjlighet att spalta upp för mig själv vad som hände.
Citera
2022-06-05, 17:55
Medlem
Citat:
Jag såg det även som en möjlighet att spalta upp för mig själv vad som hände.
Fair! Jag har fortfarande it släppt rättegången riktigt.
Jag och mintjej har varit så engagerad och sett fram emot vissa vittnesmål etc att det känns så tråkigt att det är slut nu xD Så vi kikar på alla möjliga klipp, behavioural experts etc varje dag lol!
Citera
2022-06-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lite märkligt att ingen har lärt henne:
"Skit inte där du sover"!!

En till video för skrattbandet:
Did Amber Heard's team pick the wrong Dr David Spiegel psychiatrist?
https://youtu.be/s8LI6R2ERdg
Det finns en dubbelt diplomerad, hyllad psykiatriker med PTSD som expertisområde, vid namn David Spiegel. Var kanske David R Spegel, ni vet han som såg ut som varenda skurk i Scooby-Doo, fel person?

Ha ha ha jag tror att det är sant. Detta måste skett av nödvändighet för att alla stenar i dramat ska vändas. Men Dr Spiegel är ändå mitt favoritvittne. Fullkomligt rubbad i huvudet.
Citera
2022-06-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Fair! Jag har fortfarande it släppt rättegången riktigt.
Jag och mintjej har varit så engagerad och sett fram emot vissa vittnesmål etc att det känns så tråkigt att det är slut nu xD Så vi kikar på alla möjliga klipp, behavioural experts etc varje dag lol!

Japp man lär sig mycket av kroppsspråksexperterna. Det kan man absolut ha nytta av i framtiden. Att undvika såna som Amber och märka att det är ett spel allting för henne. Tills en av oss dör.

Har i dag sett en del klipp på när Elaine kroppsspråk analyseras. Jag tror att Amber har hypnotiseras den stackars kvinnan. Totalt duperad är hon. Det hade ju varit smartare att hålla sig undan ett tag och låta tiden gå innan man fortsätter som advokat.
Citera
2022-06-05, 18:59
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Japp man lär sig mycket av kroppsspråksexperterna. Det kan man absolut ha nytta av i framtiden. Att undvika såna som Amber och märka att det är ett spel allting för henne. Tills en av oss dör.

Har i dag sett en del klipp på när Elaine kroppsspråk analyseras. Jag tror att Amber har hypnotiseras den stackars kvinnan. Totalt duperad är hon. Det hade ju varit smartare att hålla sig undan ett tag och låta tiden gå innan man fortsätter som advokat.

Ja vem vet vilken bullshit Amber viskat i Elaines öra för att motivera henne. Elaine kan nog bli/vara ett av AH:s offer. Kanske någon form av Stockholmssyndrom är inblandat?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-05 kl. 19:05.
Citera
2022-06-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ja vem vet vilken bullshit Amber kan ha viskat i Elaines öra för att motivera henne? Elaine kan mycket väl bli/vara ett av AH:s offer.

Jag har suttit och funderat på om det kan vara så att Elaine också är lesbiskt eller bi, och fått smaka lite förspel i form av av ord och förstulna smekningar och heta blickar?

Elaines ansikte började en bit in i detta att mjukna, så där som folk gör när de blir heta i någon. Hon började stråla efter ett tag i närheten av Amber. Så hon kan vara ett till offer för Amber.

Det är stora huset hon har köpt torde hon väl bli av med. Men å andra sidan så pågår det insamlingar till henne så hon kanske kan klara sig från det.
Citera
2022-06-05, 22:16
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

Det som också framkom tydligt under rättegången, men som inte hade med själva domen att göra, var att Amber hade utsatt Johnny för både psykisk och fysisk misshandel under deras förhållande.
Citera
2022-06-05, 23:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kan du utveckla den tankegången? Syftar du på hennes pappa David Heard? Tror du Joyce Maynard gör det?

https://pagesix.com/2020/07/23/amber...ts-reveal/amp/

Eller menar du något annat?

På tal om tankegångar, eftersom du numera gått med på att det åtminstone "förefaller osannolikt" att det på länken nedan rör sig om två helt olika foton, tycker du nu fortfarande att det var korrekt av dig att kalla bilderna "äkta", "oförfalskade", "omanipulerade" och "autentiska"?.

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Jag kommer fortsätta ställa samma enkla fråga tills du svarar. Vad sägs om att sluta leka struts med huvudet i sanden och visa att du faktiskt är moderator?
Citera
2022-06-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På tal om tankegångar, eftersom du numera gått med på att det åtminstone "förefaller osannolikt" att det på länken nedan rör sig om två helt olika foton, tycker du nu fortfarande att det var korrekt av dig att kalla bilderna "äkta", "oförfalskade", "omanipulerade" och "autentiska"?.

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Jag kommer fortsätta ställa samma enkla fråga tills du svarar. Vad sägs om att sluta leka struts med huvudet i sanden och visa att du faktiskt är moderator?

Värt att notera med högra bilden(vilken uppenbart är originalet), så är båda kindbenen lika mörka!

Lustigt hur denna husvagn inte kan se att det är samma foto, men iq eller tankeförmåga har husvagn bevisat flertalet gånger att han/hon inte besitter!
Citera
2022-06-06, 00:06
Medlem
LeCastles avatar
Det är knäpptyst från Ambers sida.
Vad kan hon göra i detta nu måntro?
Hoppas hon inte tar ut sin ilska på barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in