2022-06-07, 01:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag lyckades skicka inlägget innan jag var klar, tyvärr. Se edit.

Som Heards advokater påpekade räcker det med att Depp betett sig som Heard uppger vid ett tillfälle. Om Heard i sin tur slagit Depp eller så är oviktigt, för då är det sant att hon misshandlats även om det också är sant att hon misshandlat Depp.

Vi har visserligen poliserna som kallade till platsen inte såg skadorna på Heard. Men vi har å andra sidan hennes vänner som vittnar om hur Depp uppträdde och skrek och bilderna på Heard. Vittnet Tillett hörde det i telefon. Det får mig att dra slutsatsen att det är troligt att Depp då svingat en vinflaska och kastat en telefon på Heard som fått ett blåmärke. Inte världens mest brutala misshandel men dock ett oacceptabelt beteende mot en kvinna i hennes eget hem oavsett om hon är ett hår av hin.

Det är inte bevisat att JD har misshandlat AH och även om han hade gjort så har AH gjort sig skyldig till förtal.

Det är bara så det fungerar.
Citera
2022-06-07, 01:39
Medlem
Citat:
Jag lyckades skicka inlägget innan jag var klar, tyvärr. Se edit.

Som Heards advokater påpekade räcker det med att Depp betett sig som Heard uppger vid ett tillfälle. Om Heard i sin tur slagit Depp eller så är oviktigt, för då är det sant att hon misshandlats även om det också är sant att hon misshandlat Depp.

Vi har visserligen poliserna som kallade till platsen inte såg skadorna på Heard. Men vi har å andra sidan hennes vänner som vittnar om hur Depp uppträdde och skrek och bilderna på Heard. Vittnet Tillett hörde det i telefon. Det får mig att dra slutsatsen att det är troligt att Depp då svingat en vinflaska och kastat en telefon på Heard som fått ett blåmärke. Inte världens mest brutala misshandel men dock ett oacceptabelt beteende mot en kvinna i hennes eget hem oavsett om hon är ett hår av hin.
Det är givetvis i högsta grad relevant om Heard har misshandlat Depp. För om Depp vid något tillfälle gett Heard ett blåmärke kan det i så fall mycket väl ha varit i självförsvar. Dessutom, om Heard - vilket allting tyder på - regelbundet misshandlat Depp så faller hennes narrativ om att hon är ett stackars oskyldigt offer för DV platt till marken.

Jag inbillar mig inte att du skall begripa den här texten.
Citera
2022-06-07, 01:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag brukar inte skriva så här, men ditt bidrag till den långa marschen genom institutionerna, här som moderator på flashback är patetiskt... Min engelska är utmärkt, min analysförmåga är överlägsen din och min kännedom om mänskligt beteende befinner sig på en nivå som du - att döma av vad du skriver i den här tråden - inte ens kan drömma om. En sämre lögnare än Heard går fan inte att uppbringa. Endast en idiot eller någon som helt saknar livserfarenhet kan missa att se detta. Men du kanske bara ljuger för att du har en agenda?

Pilutta dig också. Ja, du har verkligen avslöjat det hela. Heard, Biden och de kulturmarxistiska postmodernisterna till moderatorer på Flashback. Måste vara din analysförmåga och din överlägsna kännedom om mänskligt beteende som hjälpt dig.

Citat:
Vad tror du om Heards påstående att ryktet om att Depp spöat Kate Moss "cirkulerade intensivt i Hollywood under nittiotalet" trots att ingen annan har nämnt detta rykte och Moss själv vittnade under ed om att det aldrig inträffat? Tycker du att Heards förklaring att Moss (multimiljonär och världens mest berömda modell) vittnade så därför att Depp "är så mäktig i Hollywood" verkar trovärdigt eller kan det vara något hon drog ur arslet och i så fall vad säger dig detta om Heard? Jävla spån. Du skulle passa bra bland Bidendyrkarna i PU USA. De har också lyckats få in en (annan idiot) som moderator och Biden och Heard har ungefär samma nivå av tillförlitlighet så där skulle du verkligen trivas.

Det är verkligen omöjligt att isolerat säga om Heard hört ett sådant rykte, missuppfattat något eller ljuger om det. Depp blev arresterad för att ha slagit sönder ett hotellrum vid tiden han dejtade Moss, vad jag förstår efter att ha bråkat med Moss. Någon kan ju ha fått det till att han knuffat henne ned för trappa per viskningsleken.
Citera
2022-06-07, 01:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är inte bevisat att JD har misshandlat AH och även om han hade gjort så har AH gjort sig skyldig till förtal.

Det är bara så det fungerar.

Nej, har Depp misshandlat Heard vid något tillfälle är det inte förtal, för då är det sant och sanningen är i det här fallet ett absolut försvar mot anklagelserna om förtal.
Citera
2022-06-07, 02:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det är givetvis i högsta grad relevant om Heard har misshandlat Depp. För om Depp vid något tillfälle gett Heard ett blåmärke kan det i så fall mycket väl ha varit i självförsvar. Dessutom, om Heard - vilket allting tyder på - regelbundet misshandlat Depp så faller hennes narrativ om att hon är ett stackars oskyldigt offer för DV platt till marken.

Jag inbillar mig inte att du skall begripa den här texten.

Att hon är ett helt oskyldigt offer faller så klart, men inte att hon är ett offer i tillräcklig bemärkelse. Det har de juridiska experterna jag sett varit eniga om.
Citera
2022-06-07, 02:48
Medlem
LeCastles avatar
Verkar som att Johnnys vän ska stämma Amber Turd!
Hahaha! Nu är det fritt fram!
https://youtu.be/TJ-VotAtfYk
Senast redigerad av LeCastle 2022-06-07 kl. 02:55.
Citera
2022-06-07, 06:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad du vill diskutera här är återigen mig och hur jag diskuterar i tråden. Det är inte ämnet för debatten. Jag bemöter det därför inte, men jag är beredd att fortsatt diskutera rättegångarna mellan Depp och Heard med dig i mån av tid och intresse.

Men denna diskussion kommer alltså i princip inte innehålla svar på eventuella påpekanden att du på kort tid sagt saker som är oförenliga med varandra? Låter som en högst begränsad diskussion, men är det så du vill ha det så. Då får väl eventuella påpekanden stå obesvarade i framtiden, antar jag.

Mitt senaste inlägg som väntar på svar är som åtminstone delvis borde passera nålsögat över vad du vill svara på är #5535.
Citera
2022-06-07, 06:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är verkligen omöjligt att isolerat säga om Heard hört ett sådant rykte, missuppfattat något eller ljuger om det. Depp blev arresterad för att ha slagit sönder ett hotellrum vid tiden han dejtade Moss, vad jag förstår efter att ha bråkat med Moss. Någon kan ju ha fått det till att han knuffat henne ned för trappa per viskningsleken.

Angående Kate Moss: Rättegången innehöll en intressant detalj vid det sista korförhöret av Amber. På en fråga om Kate Moss incidenten, efter Kate Moss själv förnekat att den skett, så säger Amber att hon direkt tänkte på detta rykte om Depp när hon såg Depp gruffa med hennes syster vid trappen.

https://www.youtube.com/watch?v=V_9RuNWt_hw
"Everyone had heard that rumour. OF COURSE that's what flashed through my head when my VIOLENT husband not only swung for me, but all of a sudden swung for my sister. OF COURSE I thought of that"

Hon säger "OF COURSE" med emfas. Men är det inte i själva verket en extremt onaturlig reaktion? Ponera att du, likt vad Amber påstår, blivit misshandlad i flera år, inklusive grovt våldtagen, av någon du kallar ett "monster" och du ser denne bråka med din syster ovanför en trappa...och din första reaktion är att tänka på ett rykte om något som ska ha hänt någon annan? Vore det inte väldigt mycket naturligare att tänka på saker som har hänt dig själv istället?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-06-07 kl. 07:21.
Citera
2022-06-07, 09:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det finns ett antal bilder som visar Amber Heard med ett antal skador. Påståendet -som jag inte håller med om - är att dessa bilder är förfalskade och att Amber Heard i själva verket aldrig haft några skador.

Även om hon ljugit om bilden vi diskuterar och falskt påstår att en bild är två följer inte logiskt av det att den givna slutsatsen är att alla Henke bilder är förfalskade.

Jag håller helt med om att det inte följer logiskt att alla bilder är fejk om en bild är fejk (Jag vet dock inte ifall någon påstått motsatsen?). Däremot - vilket du säkert å din sida kan hålla med om - så innebär det såklart att alla andra bilders äkthet måste bedömas med väldigt stor försiktighet, eftersom vi då vet att hon är beredd att redigera och ljuga om bilder.

Men det får vi väl komma till när du väl erkänt det uppenbara faktumet att Amber faktiskt har redigerat minst en bild och sedan ljugit om det under ed. Du har åtminstone börjat röra dig i den riktningen och det är positivt...men du har fortfarande inte fullt ut erkänt det uppenbara. Kan vi bara få det ur världen en gång för alla? Måste vi försiktigt dansa runt något som alla vet är uppenbart sant? Kan du en gång för alla erkänna att en av nedanstående bilder har redigerats och att Amber ljugit om det under ed? Please?

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-07, 11:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hittade på Youtube. Ursprungligen postat på Tiktok.
Konstnären heter Scott Greenwood.

1 gör tavla som en tribut till JD
https://youtube.com/shorts/nQl9n4MEO1U?feature=share

2 med JD:
https://youtube.com/shorts/d0brivgLL3k?feature=share
Tackar. Det var en jävligt schysst tavla, och det verkar vara en onekligen begåvad konstnär.
Om den såldes på auktion nu utav Depp så skule den nog kunna gå till ett bra pris.
Citera
2022-06-07, 11:09
Medlem
Citat:
Nej, hon talade definitivt om vanity light.

https://www.newsweek.com/amber-heard...-1707660?amp=1

Hon vittnade om att fotona togs samma natt, men ändrar sig till att en av de kan ha tagits under dagtid samma dygn. Man kan ju, som du, välja att tro på att det stämmer eller ifrågasätta varför man under ed säger en sak och sedan ändrar sig. Vi måste utgå från deras trovärdighet och när man ändrar sig om saker man sagt under ed, "tillägger" saker eller återberättar samma händelse olika så måste den trovärdigheten ifrågasättas.

https://youtu.be/fyWLwmHkP5k
Citera
2022-06-07, 11:21
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Det finns ett antal bilder som visar Amber Heard med ett antal skador. Påståendet -som jag inte håller med om - är att dessa bilder är förfalskade och att Amber Heard i själva verket aldrig haft några skador.

Även om hon ljugit om bilden vi diskuterar och falskt påstår att en bild är två följer inte logiskt av det att den givna slutsatsen är att alla Henke bilder är förfalskade.

Lika lite som det följer av att din kollegas bild har ändrat färg, ton eller mättnad att mötet på kontoret aldrig inträffat.
I det här fallet gällde det de två bilderna som enligt AH skulle ha tagits efter händelsen 21 Maj. AH hade sannolikt gjort bäst i att erkänna att bilderna är identiska (med undantag för att någon ändrat färgbalansen). Istället valde hon att ljuga. Bilderna ÄR inte tagna vid olika tillfällen med olika ljus, det är samma bild. Juryn är naturligtvis inte helt bakom flötet och ställer sig garanterat frågan varför AH ljuger om detta.

Den här typen av lögner är ett problem i ett rättsligt mål där ord står mot ord. Det finns mig veterligen bara en (?) person som vittnat om att de sett JD varit våldsam mot AH (AHs syster, om jag inte missminner mig), och detta skulle ha skett just den 21 Maj. Juryn står då inför det mycket märkliga dilemmat att avgöra vilket av AHs och hennes systers påståenden som är lögn. Om någon fifflat med bilden för att få det se ut som hon blivit skadad undrar man varför? Hon är ju uppenbarligen inte skadad. Dessutom vittnar flera personer (inklusive två poliser) om att hon inte var skadad vid just det tillfället, och om hon inte var skadad så ljuger både AH och hennes syster. Då återstår möjligheten att JD slog henne men att det inte orsakat någon skada. Den frågan man ställer sig blir då varför AH försökt få det SE UT som att hon blivit skadad om hon inte blev det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in