Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Har just fått en utskällning av en närstående som menar att domstolsutfallet förstör för alla kvinnor som misshandlas. Suck.
Bländande logik. "Det är domens fel. Inte Ambers".
Tråkigt för dig. Om du vill göra ett försök att övertala personen skulle jag rekommendera följande övertalningsstrategi:
1. Redogör för eller visa Depps systers vittnesmål om hur de blev slagna av sin mamma och hur Depps lösning alltid var att fly, aldrig slå tillbaks
2. Spela upp inspelningen med Amber där säger "I didn't punch you, I hit you, you are such a baby".
(Redan efter dessa 2 steg hade jag mer eller mindre övertygat min fru om sanningen i detta mål. Sen är hon ju ifs en fantastisk kvinna som jag inte kan prisa nog.)
3. Redogör för eller visa Ambers vittnesmål om Australien
4. Spela upp inspelningen med Johnny där han säger att han flydde till 7 olika rum i Australien och att Amber bara följde efter, varpå Amber säger att han bara flyr undan när de bråkar och de aldrig kan lösa något på det sättet. Förklara hur borderline-personer fungerar.
5. Visa bild på Depps finger från Australien och redogör för vad han säger hände
6. Spela upp inspelningen kort efter "våldtäkten" i Australien där Amber säger
-"Poor Johnny ....I love him...I never meant to hurt him... I didn't do it on purpose... He needs me right now! He needs me!"
-"Johnny! I'm sorry! I didn't mean too!"
-"I don't want to go if he stays!"
-"I can't lose him...I don't wan't to leave!"
7. Spela upp klipp med uppenbara Amber-lögner. Pledge/Donate är en bra start. Visa sen bilden som husvagnen vägrar erkänna är photoshoppad och Ambers vittnesmål kring bilden. Visa TMZ-snubben.
Är personen någorlunda intelligent så borde polletten trillat ner nu.