2022-06-03, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Nu väntat vi bara på att Aftonbladet och Expressens ledarsidor ska beklaga sig över domen.

Flera medier har beklagat detta men detta visar tydlig tendens att MSM kan man inte förlita sig på och deras vinkling av sanning är den som ekonomisk gynnar de. Rupert Murdoch har haft stor inverkan på att stora mediehusen inte har rapporterat objektivt utan har satsat på en annan vinkel...i samma linje som hmoderatorn HusvagnsSvensson som blint försvarar en kvinna vars lögner har vinklats som sanning och världen har dömt en man på falska grunder samt enbart på hans missbruk. Folk verkar anse detta räcker för att stämpla Johnny som förövaren samt media har utmålat #AmberTurd som en ängel.
Citera
2022-06-03, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är visserligen inte varje dag någon lyckas övertyga en jury om att en man har utsatts för en hoax i form av falska anklagelser från sin partner om våldtäkt och misshandel.

Men för alla som sett Amber Heards bisarra uppträdande och återkommande uppenbara lögner samt lyssnat på inspelningarna där hennes sanna personlighet kommer fram så var det här extremt väntat.

Jag menar, försök t ex att övertyga en jury om att de här två bilderna är två olika foton, fastän de har samma filnamn, är skapade exakt samma sekund och är helt identiska ut förutom olika mättnad. Försök se dem i ögonen och säg att den ena är tagen med vanity light och vägra ge dig. Vilken idiot till jurymedlem hade gått på något sådant otroligt?

Falska anklagelser om våldtäkt och misshandel har aldrig skyddats av First Amendment.

Baserat på ordalydelsen i de uttalanden som juryn granskade och sanningsbedömde (eftersom sanningshalten av uttalandena var ett av kriterierna för förtal):

1. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit våldtagen av Depp

2. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit misshandlad av Depp

3. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en abuse hoax mot Depp

4. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en sexual abuse hoax mot Depp

Så slutligen, kan du känna nu efter hela denna resa att dina bedömningar kring vem Amber Heard är var felaktiga? Att dina bedömningar kring vad som faktiskt skett var felaktiga? Och att vi som poängterade allt som pekar på hennes alldeles uppenbara skuld och personlighetsstörningar kanske faktiskt hade en liten poäng, trots allt?

Har någon form av självrannsakning inletts?

Dina inlägg har varit ett nöje att läsa. Stort tack skall du ha för att du fortsatt med dessa och verkar ge intryck av att ha mycket kraft kvar att ge. Jag personligen triggas av enfaldiga inslag men tvingat mig inte gå ner till den nivån då dessa människor argumenterar (oavsett ämne) för sakens skull och utmärker sig med ordbajsa än förstå sanningen.
Citera
2022-06-03, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Jag personligen triggas av enfaldiga inslag men tvingat mig inte gå ner till den nivån då dessa människor argumenterar (oavsett ämne) för sakens skull och utmärker sig med ordbajsa än förstå sanningen.

Men det personen skriver i de fyra punkterna ovan är exakt korrekt och i överensstämmelse med domen och dess betydelse. För att - som du kallar det - ”förstå sanningen”, så behöver du öppna ditt sinne för observationer och fakta. Det ÄR så som din antagonist här skriver. Att du är resistent för fakta ändrar inte på domens innehåll.
Citera
2022-06-03, 04:53
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.

Ett motbevis till allt du nånsin har sagt.
En animerad film om slutet av rättegången.
Man får erkänna att man har fel och har en psykisk störning.

https://youtu.be/tKqvP-2JzuM
Citera
2022-06-03, 04:57
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
De säger att psykopater/narcissister utgör ca 1 % av befolkningen, dessa siffror är väntade.

Stämmer inte alls. Lol. Lev vidare i fantasivärlden.
Citera
2022-06-03, 05:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Det har du nog fått om bakfoten. De andra sexuella övergreppen skedde på andra sätt enligt Heard. Bevis för detta påstående av dig?
Alla tre gångerna slutade misshandeln med flaskvåldtagning enligt Heard. Vilket hon berättade under rättegången. Men i hennes officiella anmälan så står det om Australien.

Hon berättade om det vid olika tillfällen under den 6 veckor långa rättegången. Så man fick lyssna noga för att snappa upp det.
Det användes penetrerande flaska i LA. Det användes penetrerande flaska i Australien. Det användes penetrerande flaska i Bahamas…..
Jag gissar att hon helt enkelt rycktes med i sina beskrivningar om våldet att hon glömde av att det var olika tillfällen hon pratade om….
Men man måste lyssna noga för att uppfatta hennes lögner…
Senast redigerad av Lillamig72 2022-06-03 kl. 05:57.
Citera
2022-06-03, 07:13
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.

Fan, vad bitter man kan vara.

Jag förstår att du har svårt att släppa detta när du så ihärdigt försökt slå sönder alla bevis och höjt Amber till skyarna. Bättre om du varit neutral och diskuterat fakta. Då hade förlusten blivit lättare att hantera och skammen uteblivit.

Nu kom domstolen fram till detta efter en lång och bitvis skitig rättegång med tillräckligt av bevis för att kunna göra själva O.J Simpson ödmjuk.

Ett jävla under att du har den titeln du har här i forumet med tanke på vilka personangrepp och påhopp du gjort/gör. Trodde det krävdes mer än så av en crew.
Citera
2022-06-03, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Han har onekligen drogproblem.
Men härinne verkar finnas många som är så nära vänner med Depp att de vet vilken tandkräm han använder t.o.m
Jag undviker bedöma kändisars privata beteende då jag knappast har någon vidare kännedom av det.
Då måste du definiera drogproblem?

Depp kan bevisligen knarka ganska så mycket utan att det skapar problem för han.

Han kan dra ladd och supa en vecka, sedan poppa en läkarförskriven valium och ta det lugnt 2 dagar för att sedan fokusera på cleanliving och träning ända tills det börjar suga i tarmen och det börjar knarkas igen.

När och hur skulle hans knarkande kunna bli problematiskt?
Citera
2022-06-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Och mitt intryck av att ha sett Depp i den här rättegången som har helt sjukt visat hans liv helt öppet, trots att han vill vara privat, är att han är en Good Guy som bara vill alla väl och att det är den inställningen som har gjort att han kommit dit han är nu. Han är den typen som trots att han har sina miljoner skulle rädda dig ändå i en titanic-situation.

En Good Guy. Trodde dessa fanns endast på film.. Finns det någon rättsligt kunnig som kan göra en kort och objektiv analys av rättegången, domen och dess påföljder för berörda parter? Utöver vem som vann och vad skadeståndsbeloppet blev dvs. Har inte följt detta så noga men tydligen är det som att Jesus anklagats, spikats upp på korset för att mirakulöst återuppstå och till slut få rätt.
Senast redigerad av Tedrom 2022-06-03 kl. 08:21.
Citera
2022-06-03, 07:49
Medlem
Jag ger er: Dr Spiegel, mannen som övertygade husvagnen om ambers oskuld
https://www.youtube.com/watch?v=UDQT...LiveNOWfromFOX
Citera
2022-06-03, 08:08
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Curry som hade tillbringat 12 timmar med henne sa väl typ att hon har en kombination av: 'borderline and histrionic disorder'. Inte en helt vetenskaplig länk här nu, men ändå

https://www.yourhealthremedy.com/hea...e-personality/
Ja låter väl inte helt osannolikt...

"Narcissister har ibland drag av borderline.": https://mindler.se/narcissism/#:~:te...v%20borderline.

Och återigen så brukar jag vanligtvis inte spekulera om ”diagnoser” på alla kvinnor som anklagar män, bara Amber 😏

Om man är intresserad av "ämnet" så rekommenderar jag i alla fall podden "Älskade psykopat", där både svenska kvinnor och män berättar om sina förhållanden med psykopater/narcisister... Om man lyssnar på deras storys så tror jag att man kan förstå lite bättre varför så många kopplar ihop Amber med det. Hon har åtminstone visat drag som påminner om narcism. (Men psykopat tror jag som sagt däremot inte på)
Citera
2022-06-03, 08:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så om ett fartyg sjunker och det är två platser i en livbåt kvar så kommer du insistera på att gå före en kvinna eller ett barn?
Det skulle jag inte kunna leva med.
För mig är det en manlig instinkt sedan födsel och historiskt att sätta kvinnor och barn i säkerhet först. Precis som männen i Ukraina gör nu.
I motsats till ensamkommande afghaner t.ex.

Räddningsaktörerna gjorde ingen skillnad på kön och räddade det som räddas kunde, precis som det ska göras. Att du ville följa med i djupet för att du hade fel kön får du tycka om du trivs med det. Skulle du skilt ut könen på barnen också före räddningen? Jag sade ju att det finns en manlig vurm för att sätta kvinnor i en speciell position, men du nekade tidigare och nu bevisar du det. Min inställning är att kvinnor har precis samma förmåga att klara sig själva och inte större levnadsrättigheter än män. Jag skiljer aldrig på människor utifrån kön. Jag skiljer på dem utifrån deras individuella sätt att vara.

Männen i Ukraina. Du är alltså för att värnplikten ska vara könsbunden?

Hur som helst är det tur att det i detta fall ändå tycks vara så att rätten ställde sig över sådana dumheter som att klassificera människor efter kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in