Citat:
Ursprungligen postat av
Lofn
Det som fick mig att tappa all tillit till Ambers utsagor var att hon ljög så obehindrat även om saker som var uppenbart osanna och sedan ändå förväntade sig att folk skulle köpa hennes utsaga.
Ta t.ex. när hon får frågan om att hon skänkt en summa pengar och hon svarar "Ja". Sedan framkommer det hon inte skänkt pengarna och då ändrar hon sig till att hon åtagit sig att skänka pengarna men inte gjort det än. Hon blir pressad av utfrågaren som vill att Amber ska säga rakt ut att hon inte skänkt pengarna. Istället säger Amber att hon använder "pledge to give" och "give" synonymt. Hon omdefinerar ord i farten när hennes onödiga lögn synas. Vem använder "ska göra" synonymt med "har gjort". En normal människa tycker det blir absurt. Helt plötsligt kan man inte tro på något hon säger överhuvudtaget då man inte vet hur hon definierar ordet för tillfälligt i sitt huvud.
Bra observation. När hon blir belagd med en lögn så omdefinierar hon bara meningen av orden så att det passar hennes lögn.
För mig var ögonblicket där jag insåg att hon ljuger när de visade fotot hon tog i spegeln av ett blåmärke på armen. Syftet är att dokumentera skador efter en påstådd misshandel. Vid tillfället ska Depp ha gett henne otaliga slag i ansiktet men ansiktet syns i bakgrunden på fotot och visar inga skador. Hennes förklaring är att hon dolt det med smink. Men vem sminkar över sina skador om syftet är att man ska ta foton på sina skador?