2022-06-09, 15:22
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Snyggt, L3nn4rt! Det är det korsförhöret jag pratade om, men som jag mindes det pratade Vasquez om hennes tidigare förhör i rättegången, men i själva verket var det en signerad vittnesdeposition under ed från 2019.

Husvagnen: På klippet går de alltså igenom en vittnesdeposition under ed från 2019. Där säger hon klart och tydligt att Depp skadade fingret när han slog sönder telefonen. Inga tveksamheter där, men när hon blir pressad i rättegången ändrar hon sig och är plötsligt osäker kring hur han skadar sig. Så antingen ljuger hon i vittnesdepositionen, i rättegången eller bådadera.

Förändrar detta något för dig?

Och om du kombinerar det med inspelningen från strax efteråt, hjälper det dig dra någon slutsats kring vem av dem som mest sannolikt ljuger om Australien-incidenten?

Bra tillägg!

En annan sak som kan vara värt att ha i tanke är att om man precis har fått fingertoppen avskuren så måste man vara ganska chockad över dels själva skadan, allt blod och dessutom känna rätt mycket smärta. Eftersom Johnny Depp är högerhänt och det är hans högra hand som fått fingertoppen avskuren, låter det enligt mig inte vidare trovärdigt att man använder den handen som vanligt direkt efter att ha dragit på sig den skadan.

Nu kan man ju inte säkert veta hur det gick till, men om JD är högerhänt så kan man anta att det naturliga vore att han höll Amber i halsen med sin vänstra hand och tryckte in flaskan i hennes underliv med sin högra hand. Personligen tror jag inte man använder en hand alls som nyligen fått fingertoppen kapad.

Finns det några uppgifter om med vilken hand Amber säger att Depp höll henne i halsen?
Citera
2022-06-09, 15:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Bra tillägg!

En annan sak som kan vara värt att ha i tanke är att om man precis har fått fingertoppen avskuren så måste man vara ganska chockad över dels själva skadan, allt blod och dessutom känna rätt mycket smärta. Eftersom Johnny Depp är högerhänt och det är hans högra hand som fått fingertoppen avskuren, låter det enligt mig inte vidare trovärdigt att man använder den handen som vanligt direkt efter att ha dragit på sig den skadan.

Nu kan man ju inte säkert veta hur det gick till, men om JD är högerhänt så kan man anta att det naturliga vore att han höll Amber i halsen med sin vänstra hand och tryckte in flaskan i hennes underliv med sin högra hand. Personligen tror jag inte man använder en hand alls som nyligen fått fingertoppen kapad.

Finns det några uppgifter om med vilken hand Amber säger att Depp höll henne i halsen?

Tänkt på samma sak, men inte hittat något kring det ännu iaf. Fair enough, antar jag, hon säger sig ju ha haft ryggen vänd mot honom. Det är nog ingen vild gissning iaf att avsaknaden av synligt Depp-blod på henne gör att hon säger sig vara osäker på i vilken ordning saker hände.
Citera
2022-06-09, 15:49
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Tänkt på samma sak, men inte hittat något kring det ännu iaf. Fair enough, antar jag, hon säger sig ju ha haft ryggen vänd mot honom. Det är nog ingen vild gissning iaf att avsaknaden av synligt Depp-blod på henne gör att hon säger sig vara osäker på i vilken ordning saker hände.
Jag har för mig att hon sa att hon blev "bent over backwards". Det menas väl att hon i så fall ligger med ryggen över bordsskivan?

Har hon också sagt att hon blev framåtböjd över bordsskivan?
Citera
2022-06-09, 16:06
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det kan ju vara förtal även om informationen man spridit är sann.

Nej, inte i USA och Storbritannien, om det gäller kändisar som Depp. I Sverige kallas det för förtal och man kan dömas för sådant även om man talar sanning och inte har uppsåt till att förtala någon.
Citera
2022-06-09, 16:15
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Det kan ju vara förtal även om informationen man spridit är sann.

Visserligen stämmer det inte i det här fallet, men hursomhelst har det inget med Depp vs Heard att göra eftersom det inte finns några bevis för att Ambers anklagelser mot Johnny är sanna, vilket tydligt framkom under rättegången.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-09 kl. 16:21.
Citera
2022-06-09, 17:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag har för mig att hon sa att hon blev "bent over backwards". Det menas väl att hon i så fall ligger med ryggen över bordsskivan?

Har hon också sagt att hon blev framåtböjd över bordsskivan?

Kollade upp det, du har rätt. Det är nog bara jag som fått det om bakfoten för att det lät rimligare.
Citera
2022-06-09, 17:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
https://youtu.be/KBt8AHU_mAQ?t=552
Jag har i vår privata diskussion via PM förklarat att jag i fortsättningen inte vill diskutera med dig, då du blundar för all bevisning som läggs fram för dig och fortsätter driva tråden i en oändlig cirkel där användare gång på gång tvingas motbevisa dig med bevis. Du bryr dig dock inte det minsta om det utan fortsätter som sagt i samma anda vilket gör att diskussionen hela tiden går i cirklar.

Enligt mig bidrar du inte det minsta till tråden utan beter dig på ett sätt som jag jämför med att trolla. Jag får inget ut av såna diskussioner och kommer som sagt inte att diskutera med dig i tråden. Jag trodde du skulle förstå det i vårt PM, ändå väljer du att fortsätta citera mig och blunda för bevisningen.

Ja, vi behöver förstås inte diskutera något mer, men när du ljuger fritt som om att Heard påstår att hon blivit våldtagen med en trasig flaska så rättar jag förstås det om jag så önskar.
Citera
2022-06-09, 17:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, vi behöver förstås inte diskutera något mer, men när du ljuger fritt som om att Heard påstår att hon blivit våldtagen med en trasig flaska så rättar jag förstås det om jag så önskar.
Förnekar du alltså på allvar att ljugmonstret påstå sig ha blivit våldtagen med en flaska som hon inte "visste" var hel eller trasig?

Du kan lägga ner din närvaro här nu, då du totalt diskvalificerat dig själv.
Citera
2022-06-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Amber Heard säger i korsförhöret med Camille Vasquez att hon blivit våldtagen med en flaska som hon inte visste var hel eller trasig. Trots detta brydde hon sig inte ens om att uppsöka läkare efter denna fruktansvärda våldtäkt. Inte alls misstänkt, herr jubelåsna. Och det är givetvis ett rent sammanträffande att hennes hårstylist tidigare berättat för Heard att hon hade blivit utsatt för samma typ av våldtäkt i Afrika.
Citera
2022-06-09, 17:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Snyggt, L3nn4rt! Det är det korsförhöret jag pratade om, men som jag mindes det pratade Vasquez om hennes tidigare förhör i rättegången, men i själva verket var det en signerad vittnesdeposition under ed från 2019.

Husvagnen: På klippet går de alltså igenom en vittnesdeposition under ed från 2019. Där säger hon klart och tydligt att Depp skadade fingret när han slog sönder telefonen. Inga tveksamheter där, men när hon blir pressad i rättegången ändrar hon sig och är plötsligt osäker kring hur han skadar sig. Så antingen ljuger hon i vittnesdepositionen, i rättegången eller bådadera.

Förändrar detta något för dig?

Och om du kombinerar det med inspelningen från strax efteråt, hjälper det dig dra någon slutsats kring vem av dem som mest sannolikt ljuger om Australien-incidenten?

Vasquez hänvisar till vittnesdepositionen och citerar från den. De går inte igenom den. I vilken mån detta citat är ett konkret påstående om vad som hänt beror fortfarande på sammanhanget. Om vittnesdepositionen i stort liksom Heards uttalande i rätten går ut på att hon redogör för vad hon tror inträffade men där t ex hon inte het ordningen på saker och ting är det fortfarande liksom i rätten inte ett definitivt konstaterande av vad Heard vet har hänt. Det finns troligen en orsak till att Vasquez inte går i mer i detalj på vad som står i depositionen. Har du sett den? Finns den att tillgå?

Hur som helst uppger hon ju i rätten att det är ett förmodande och inte ett konstaterande.

Jag kan inte se att inspelningen är ett erkännande av just att Heard är den som kapat Depps finger. Att hon känner sig skyldig till uppträdet -säkert med rätta - är klart och tar på sig skuld för att hon skadat Depp är klart. Men det är inte samma sak.
Citera
2022-06-09, 17:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Amber Heard säger i korsförhöret med Camille Vasquez att hon blivit våldtagen med en flaska som hon inte visste var hel eller trasig. Trots detta brydde hon sig inte ens om att uppsöka läkare efter denna fruktansvärda våldtäkt. Inte alls misstänkt, herr jubelåsna. Och det är givetvis ett rent sammanträffande att hennes hårstylist tidigare berättat för Heard att hon hade blivit utsatt för samma typ av våldtäkt i Afrika.

Så är det inte alls. Heard uppger att hon övertygar dig själv om att flaskan inte är trasig eftersom skadorna då skulle vara värre. Skadorna på underlivet - under förutsättning att Heard talar sanning så nu ingen hänger upp sig på min formulering - är inte så allvarliga att hon måste uppsöka läkare.

Man kan tro vad man vill om sanningshalten, men själva beskrivningen och redaktionen är inte konstiga. Slemhinnorna blöder efter övergreppet med flaskan och Heard söker inte vård eftersom blödningen stoppar. Hon vill inte ha uppmärksamheten och inte anmäla och söker inte vård. Det är förenligt med hur vissa våldtäktsoffer reagerar tyvärr, så just det bevisar förstås inte något om händelsen inträffat eller inte.
Citera
2022-06-09, 18:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Förnekar du alltså på allvar att ljugmonstret påstå sig ha blivit våldtagen med en flaska som hon inte "visste" var hel eller trasig?

Du kan lägga ner din närvaro här nu, då du totalt diskvalificerat dig själv.

Jag är ledsen, men det är inte vad hon uppger, nej. Hon hoppas att flaskan inte är trasig, men efteråt övertygar hon sig om att den var hel, annars hade skadorna varit betydligt värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in