Citat:
Ursprungligen postat av
Skynetsnemesis
Det jag menade och det du fetade är egentligen kärnan i det hela. Denna situation är egentligen bara en i raden av situationer där man inte tar till sig information utan bara kräks upp rubriker. Jag är absolut för passionerade diskussioner. Bara man kan resonera sig fram utan rena känsloargument.
Ontopic.
Om jag har nån i mina kretsar som utifrån denna enorma mängd bevis helt ärligt ställer sig på ambers sida för att "patriarkatet" så blir det väldigt lätt att avbryta kontakten.
Det går inte från denna ”enorma mängder bevis” dra slutsatsen att Depp aldrig slagit Heard eller begått sexuella övergrepp mot henne. Du borde om du skall bryta förbindelsen med någon göra det med den som föreställer sig att det är en logiskt hållbar ståndpunkt.
Håller du dig till att dra slutsatsen att Heard ljuger så mycket att hon förmodligen ljuger om allt och att det saknas hållbar bevis mot Depp är det en sak och du kan tycka att den som har motsatt åsikt är en idiot. Men det är inte samma sak som att påstå att det är bevisat att Depp aldrig våldtagit eller slagit Heard.
Många har tydligen oerhört svårt med sådana distinktioner och blir då känslomässiga och upprörda då de förväxlar sina egna känslor av att faktiskt veta hur det ligger till med den faktiska sanningen.