2022-06-02, 14:34
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det verkar som att Amber Heard, som bara ville få slut på allt bråk med Johnny Depp, kommer att överklaga domen.
https://www.svt.se/kultur/amber-hear...verklaga-domen

Tyckte att det var för bra att vara sant men hon kommer aldrig sluta. Miss Poop kommer däremot bara sabba ”karriären” ännu mer och få fler människor att hata henne.
Citera
2022-06-02, 14:35
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det skulle innebära att Amber Heard inte kunde redogöra för hur man sminkar sig och kunna beskriva det adekvat. Varenda tjej över tretton vet hur smink fungerar. Det är alldeles absurt att detta skulle vara fallet. Du får allt ta och bevisa detta påstående.

Har du hört talats om bruise-kit?

Åh, Amber förlorade. Överlever du?
Citera
2022-06-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Då finns det betydligt viktigare saker att sätta sig in i än några destruktiva kändisars privatliv.

Det finns behandlingar, men få med borderline har insikt nog att ta dem till sig. Det är ju en sjukdom/personlighetsstörning, som om jag inte minns fel, kan synas som en defekt i hjärnan. Men eftersom de är så elaka och gränslösa att man ser dom som ondskan själv (på goda grunder), så är det svårt att tycka synd om dem. Folk utgår då felaktigt från att hon skulle vara som andra människor och känna skuld och ånger. De funkar inte så. Amber har dessutom ett helt team av enablers som bekräftar henne i sina vanföreställningar.

Fokus borde ligga på hur man kan hjälpa dessa människor så att inte fler blir utsatta.

Jag håller med till viss del. Vissa av dessa är för förstörda för att någonsin kunna se sig själva och verkligheten omkring dem. De lever i en annan värld helt enkelt och tror på riktigt att de är offer. Ursäktar allt ont de gör så. När narc klorna fått fäste i deras hjärna är de i princip ohjälpliga. Vad man bör göra med dessa vet jag ej. Låsa in?
Sen har vi den delen av diagnosen som faktiskt har kvar ett samvete och någorlunda verklighetsuppfattning när de är lugna. Men så fort de blir triggade så slår det över och de minns inte alltid så mycket. Men de vet att det hände något skevt i deras känslostorm.
De söker ofta själva hjälp för detta pga att det förstör för sig själva och de fattar att de är dem inte andra som är problemet.
Citera
2022-06-02, 14:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Hur som helst, så har hon en komplicerad diagnostik.
Tycker det talats om alla tre diagnoser i tråden, länk till ett psykiatriskt utlåtande?

Ja, men kasta då inte skit på borderline utan kunskap och grund! Har du ens någon psykiatrisk kunskap? Människor med borderline har det tillräckligt tufft som det är ändå.

Amber Heard har en häxbrygd av diagnoser där histrionisk- och narcissistisk personlighetsstörning är de mest framträdande. Nu ska hon tydligen överklaga domen, trots att hon är bortgjord inför hela världen. Naturligtvis för att hon är omnipotent. Hennes kroppsspråk i rättssalen var "näsan upp".
Citera
2022-06-02, 14:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jo, det kan absolut vara så att Heard lurat sitt juridiska team.

Citat:
Men det är ändå klantigt av dem att släppa igenom det.

Klantigt och klantigt. Hon har ändå det största ansvaret för att faktiskt tala sanning. De kan inte förväntas räkna med att deras klient kan ljuga om allt mellan himmel och jord även till sitt eget team.

Precis som man kan förvänta sig att hon är öppen med sitt team om att hon faktiskt har redigerat bilder. Eller vad säger du?
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ingenting relaterat till den här rättegången iaf.

Om du gräver lite i vad de skriver så kommer du alltid se detta fenomen. Lovar!
Citera
2022-06-02, 14:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Det jag menade och det du fetade är egentligen kärnan i det hela. Denna situation är egentligen bara en i raden av situationer där man inte tar till sig information utan bara kräks upp rubriker. Jag är absolut för passionerade diskussioner. Bara man kan resonera sig fram utan rena känsloargument.

Ontopic.
Om jag har nån i mina kretsar som utifrån denna enorma mängd bevis helt ärligt ställer sig på ambers sida för att "patriarkatet" så blir det väldigt lätt att avbryta kontakten.

Det går inte från denna ”enorma mängder bevis” dra slutsatsen att Depp aldrig slagit Heard eller begått sexuella övergrepp mot henne. Du borde om du skall bryta förbindelsen med någon göra det med den som föreställer sig att det är en logiskt hållbar ståndpunkt.

Håller du dig till att dra slutsatsen att Heard ljuger så mycket att hon förmodligen ljuger om allt och att det saknas hållbar bevis mot Depp är det en sak och du kan tycka att den som har motsatt åsikt är en idiot. Men det är inte samma sak som att påstå att det är bevisat att Depp aldrig våldtagit eller slagit Heard.

Många har tydligen oerhört svårt med sådana distinktioner och blir då känslomässiga och upprörda då de förväxlar sina egna känslor av att faktiskt veta hur det ligger till med den faktiska sanningen.
Citera
2022-06-02, 14:42
Medlem
Ken Drydens avatar
Kan någon reda ut vad den där Irene Poznar menar när hon skriver (i Expressen) att Depp har dömts för 12 fall av hustrumisshandel av en domstol i London (!). Det måste väl vara något missförstånd från hennes sida?
Citera
2022-06-02, 14:46
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Ja, men kasta då inte skit på borderline utan kunskap och grund! Har du ens någon psykiatrisk kunskap? Människor med borderline har det tillräckligt tufft som det är ändå.

Amber Heard har en häxbrygd av diagnoser där histrionisk- och narcissistisk personlighetsstörning är de mest framträdande. Nu ska hon tydligen överklaga domen, trots att hon är bortgjord inför hela världen. Naturligtvis för att hon är omnipotent. Hennes kroppsspråk i rättssalen var "näsan upp".
Var blev länken av?
Citera
2022-06-02, 14:48
Medlem
kraftfoders avatar
Det är inte så mycket som är "säkert här i världen nu idag", men jag kan nog totalsäkert och idiotsäkert påstå följande:
Trots sitt "deppiga namn", antar jag totalt säkert till tusen miljarder procent att Johnn Depp inte till det minsta känner sig "deppig" eller deppar idag!

Go Johnny!
-Välj inte nästa fru med kuken! (Går alltid illa)
Citera
2022-06-02, 14:48
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Var blev länken av?
Här är den.
https://www.svt.se/kultur/amber-hear...verklaga-domen
Citera
2022-06-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Användaren frågade "sanningshalten i den brittiska rättegången" vilket vi båda konstaterat är fristående från själva domen.

Absolut. Jag övergår gärna till att prata om bilden på länken nedan. Det tycks vara lite svårt att få dig att kommentera den. Är det två olika foton eller ett foto som gjorts till två olika bilder genom redigering?

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Haha husvagnen bah.. damnit!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in