2022-06-02, 08:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är jag enig i.

Spekulerade lite även (tidigare) om Heard inte har varit 100 % ärlig med sina egna advokater, om sina egna "felsteg" i relationen med Depp. Detta då har givit hennes advokat-team obehagliga överraskningar under rättegången.., vilka de inte har varit förberedda på..
.

Ja, men man kan ju där anse att Heards advokater borde preppat henne bättre och sett hur dålig hon var på att spela oskyldigt offer och försett henne med en mer ödmjuk approach där hon erkände att hon också varit en del av problemen, som du påpekar, men att hennes provokationer också lett till att Depp spöat henne.

Fiaskot med bilden som lämnats in som bevis som två bilder men ändrat färg borde de t ex också kunnat förhindra mm sådant.
Citera
2022-06-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
]De bryr sig,[/b] men hon är sjuk. Förstår ni inte det?
Det ligger i hennes sjukdomsbild att inte ha självinsikt.

Men varför vill man ligga med just den här sortens mentalt störda idioter, när det existerar söta och friska tjejer som inte stämmer en/förtalar en i efterskott..

I JD:s fall förstår jag. En adikt kan inte tänka klart. Men Elon Musk borde ju kunna använda hjärnan..
Citera
2022-06-02, 08:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tycker att en dom är samma sak som sanningshalten i en rättegång?

Nej, det har jag inte påstått. Domar kan vara felaktiga. Här har vi en engelsk domare som anser anklagelserna mot Depp vara sanna och en jury i USA som anser dem vara falska. Dessutom gäller inget av fallen skuld bortom rimligt tvivel som det gör i ett brottsfall.

Så det är ju uppenbart att domar kan vara fel i sak. En av dessa är ju det.
Citera
2022-06-02, 08:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
De hade samma bevis som nu under UK trial, men UK trial gick inte rätt till och var otroligt bias för amber och emot Johnny.
Det är bra att den livesändes, nu har folk fått chansen att se alla bevis och allt som har hänt och Johnny vann på alla fronter

Det är spekulativt och gränsar till konspirationsteoretiskt. Man gjorde olika bedömningar helt enkelt. Var och en får sedan göra sin egen bedömning. Jag anser förstås fortfarande att det är högst troligt att Depp misshandlat Heard vid några tillfällen.
Citera
2022-06-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men varför vill man ligga med just den här sortens mentalt störda idioter, när det existerar söta och friska tjejer som inte stämmer en/förtalar en i efterskott..

I JD:s fall förstår jag. En adikt kan inte tänka klart. Men Elon Musk borde ju kunna använda hjärnan..

Men tror du såna människor visar sina rätta jag i början eller? Dom är extremt snälla, charmiga och perfekta tills dom har offret där dom vill. Då kommer den psykiska misshandeln, i babysteps och varvat med ”lovebombing”. Sen kommer det fysiska.
Citera
2022-06-02, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är spekulativt och gränsar till konspirationsteoretiskt. Man gjorde olika bedömningar helt enkelt. Var och en får sedan göra sin egen bedömning. Jag anser förstås fortfarande att det är högst troligt att Depp misshandlat Heard vid några tillfällen.
Så är det naturligtvis!

Men som du vet så är narrativet på Depps sida och en överväldigande majoritet har inte förmågan att dra egna slutsatser utan sväljer bara det som serveras.
Alla med någon kunskap om/erfarenhet av/insikt i toxiska relationer inser ju att sanningen oftast är jävligt mycket fulare och mindre svartvit under ytan än det som presenteras.

Sedan har ju Amber varit mer korkad och ljugit en del men att Depp skulle vara ett oskyldigt offer i detta är bara trams.
Citera
2022-06-02, 09:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, det har jag inte påstått. Domar kan vara felaktiga. Här har vi en engelsk domare som anser anklagelserna mot Depp vara sanna och en jury i USA som anser dem vara falska. Dessutom gäller inget av fallen skuld bortom rimligt tvivel som det gör i ett brottsfall.

Så det är ju uppenbart att domar kan vara fel i sak. En av dessa är ju det.

Om du läser meddelandet igen så ser du att han efterfrågade kunskap om rättegångens sanningshalt. Så varför endast skicka en dom när du själv säger dig förstå att det är två helt olika saker?

Härlig relativisering, för övrigt

Men vad ska man förvänta sig av någon som på fullaste allvar tror att de här två bilderna är två helt olika foton, bara för att Amber och en hal "fotoexpert" påstår det:
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 09:09
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Men tror du såna människor visar sina rätta jag i början eller? Dom är extremt snälla, charmiga och perfekta tills dom har offret där dom vill. Då kommer den psykiska misshandeln, i babysteps och varvat med ”lovebombing”. Sen kommer det fysiska.

Sedan når dom en punkt när dom börjar bajsa i din säng
Citera
2022-06-02, 09:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Var det här ett av tillfällena?
Citera
2022-06-02, 09:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Sluta skriv så. Det är inte rätt summa. Faktafel så det skriker om det. Hade han fått 8 hade de sagt det i domen. Man svarar 10m +350000, inte 8. Matten får alla göra själva sen.
Det är vad alla säger på LawTube så fuck you.
Slutsumman är 8,3M dollar

Better call Saul.
Citera
2022-06-02, 09:12
Bannlyst
Men släpp Deppen nu för fan, låt de lösa sin egen soppa för sig själva
Citera
2022-06-02, 09:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
.

Ja, men man kan ju där anse att Heards advokater borde preppat henne bättre och sett hur dålig hon var på att spela oskyldigt offer och försett henne med en mer ödmjuk approach där hon erkände att hon också varit en del av problemen, som du påpekar, men att hennes provokationer också lett till att Depp spöat henne.

Din bristande förståelse för borderline-häxors natur visar sig. Om du tror att du skulle kunna få Amber Heard att säga något sådant så är du helt vilse. BPD-häxor fungerar inte på det sättet.

Citat:
Fiaskot med bilden som lämnats in som bevis som två bilder men ändrat färg borde de t ex också kunnat förhindra mm sådant.

Du menar bilderna som du gång på gång kallat "äkta", "oförfalskade", "omanipulerade" och "autentiska"?

Har du ändrat dig äntligen?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-06-02 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in