2022-06-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Och nu ser det allt mer ut som att Elon drar sig ur Twitter-köpet. Är det nu han börjat nyktra till efter Amber? Han ser med klara ögon på tillvaron igen.

kanske hon hade velat ha twitter som en säker plattform för sitt fortsatta förtal av Johnny och se sig som expert på våld i nära relationer. Det kanske låter knäppt att tänka så men det är ju ändå Amber vi pratar om.
Citera
2022-06-06, 22:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Hon hävdade att den ena bilden var tagen på morgonen och den andra på kvällen.

Gjorde hon verkligen det? Hon hävdade väl att den ena bilden var tagen med vanity light och att det var skillnaden mellan bilderna.

Dvs att de är tagna vid samma tillfälle men att hon tänt ett ljus i spegeln emellan bilderna.
Citera
2022-06-06, 22:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hon hade tydligen gjort sig av med den aktuella telefonen. Att bilder finns i molnet hjälper ju inte i det här ärendet.

Det kan det göra. Hon måste ha haft bilderna någonstans och råbilder har ganska mycket data man kan se. Finns det ingen metadata så är det bara ett bevis på att bilden flyttats mellan media och att den troligtvis förvanskats.
Citera
2022-06-06, 22:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det kan det göra. Hon måste ha haft bilderna någonstans och råbilder har ganska mycket data man kan se. Finns det ingen metadata så är det bara ett bevis på att bilden flyttats mellan media och att den troligtvis förvanskats.
Det är ju det jag menar. Råbilden ligger lokalt på telefonen och det som finns i molnet är en kopia. Men nu finns det inget original så det går inte att säga bu eller bä om det på teknisk väg.
Citera
2022-06-06, 22:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vet inte om jag missförstod ditt inlägg, men det säger ju sig självt att man inte kan komma med kopior som bevismaterial.

Nej, det är ju dumt, men min fråga är alltså varför man om man medvetet kommer med den förbättrade kopian som bevismaterial också tar med originalet?
Citera
2022-06-06, 22:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det är ju det jag menar. Råbilden ligger lokalt på telefonen och det som finns i molnet är en kopia. Men nu finns det inget original så det går inte att säga bu eller bä om det på teknisk väg.

Hur menar du att det inte finns något original? Bilden är väl tagen vid något tillfälle och innehåller den inbyggda metadata som Ackert talade om och som jag förmodar skapades då bilden först togs?
Citera
2022-06-06, 22:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Fast råbilden kan ligga i molnet. Beror på om det skett en automatisk backup eller en egengjord sådan.
Citera
2022-06-06, 22:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hur menar du att det inte finns något original? Bilden är väl tagen vid något tillfälle och innehåller den inbyggda metadata som Ackert talade om och som jag förmodar skapades då bilden först togs?
Okej, det kan så klart finnas ett original någon annanstans än på den telefon som Turd påstod ha gjort sig av med.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fast råbilden kan ligga i molnet. Beror på om det skett en automatisk backup eller en egengjord sådan.
Ja, det är sant. Men. Det verkar inte vara så i det här fallet.
Citera
2022-06-06, 22:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Som jag minns det var Team Ambers linje att det var två olika och obearbetade foton. Jag kan bara spekulera i att de annars skulle ha hamnat i stora problem om de och Amber själv medgivit att det var två versioner av samma bild.
Samma som bekymret med vinflaskan. Påstod att det var två bilder, tagna vid två olika tillfällen.

Det är bara det att vatten/vinfläcken ser exakt likadan ut, bara upp och ner. Samma fläck. Samma flaska. Men hon insisterade på att det var två olika.
Kan någon stava till "mened"?
Citera
2022-06-06, 22:36
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha!

Är det sant? Det hade jag missat!

Måste vara bra svårt att bidra med länk till det svaret från rättegången med tanke på allt material som nu finns ute, men det vore verkligen underbart med något som kan bekräfta detta.

Jag brottas med mitt minne om vad Amber sa. Kan hon ha hävdat att hon inte mindes om bilderna tagits vid samma tillfälle (med typ några sekunders mellanrum) eller morgon+kväll?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 22:41.
Citera
2022-06-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Gjorde hon verkligen det? Hon hävdade väl att den ena bilden var tagen med vanity light och att det var skillnaden mellan bilderna.

Dvs att de är tagna vid samma tillfälle men att hon tänt ett ljus i spegeln emellan bilderna.

Nej, hon säger att hon ser "daylight" på en av bilderna, och på en av dom inte.
Citera
2022-06-06, 22:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Okej, det kan så klart finnas ett original någon annanstans än på den telefon som Turd påstod ha gjort sig av med.

Ja, det är sant. Men. Det verkar inte vara så i det här fallet.

Bilden ifråga har förresten tidstämpeln 21.25.13 den 21 maj 2016 översatt till svenska. Det bör vara när bilden togs.

Om jag förstår Ackert rätt följer den inbyggda metadatan med på Apples olika enheter och i molnet och ger samma bild på dessa. Alltså är dessa identiska med originalbilden.

Vad jag inte förstår är om och i så fall hur den inbyggda metadatan ändras om man lägger ett färgfilter på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in