2022-06-02, 07:30
Medlem
Yokosunas avatar
Viktigt för mänskligheten.
Citera
2022-06-02, 07:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Varför skulle man distansera sig från dem? Är väl bättre att försöka diskutera fakta och om man till slut inser att man ändå inte kommer överens får man väl prata om andra ämnen.

Är så trött på hela cancel-kulturen och att folk som ogillar någons åsikter ska försöka övertala resten av världen att sluta umgås med vederbörande.

Jag vet inte riktigt om en faktabaserad diskussion biter på folk som stödjer Amber Heard. Min erfarenhet är att det här specifika klientelet är tämligen faktaresistent.

Det finns liksom människor som på fullaste allvar tror att de här två bilderna är två helt olika foton, bara för att Amber och en hal "fotoexpert" påstår det:
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Vad finns det att diskutera efter det, liksom?
Citera
2022-06-02, 07:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Mannen besegrade besten!
Svensk media gråter.

Jag njuter!!!!!!

Jag har kollat runt i hur press i andra länder behandlat fallet (USA, England, Australien, Frankrike, Tyskland, Skandinavien) och kan konstatera att man där förhållit sig till de fakta som kommit fram under rättegången på ett helt annat sätt än i Sverige. Det har stått tämligen klart att Heard skulle förlora det här på grund av hennes manipulationer och uppenbara lögner. I Sverige har fakta spelat mycket liten roll. Istället har man haft en förutfattad mening om vad som skett (Heard måste vara oskyldig) och fört denna till torgs. Man har inte redovisat förehavanden i rättssalen om dessa gått emot den etablerade föreställningen, utan istället ägnat sig åt tyckande och ideologiproduktion. Svensk media är mycket, mycket dålig.
Citera
2022-06-02, 07:45
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har kollat runt i hur press i andra länder behandlat fallet (USA, England, Australien, Frankrike, Tyskland, Skandinavien) och kan konstatera att man där förhållit sig till de fakta som kommit fram under rättegången på ett helt annat sätt än i Sverige. Det har stått tämligen klart att Heard skulle förlora det här på grund av hennes manipulationer och uppenbara lögner. I Sverige har fakta spelat mycket liten roll. Istället har man haft en förutfattad mening om vad som skett (Heard måste vara oskyldig) och fört denna till torgs. Man har inte redovisat förehavanden i rättssalen om dessa gått emot den etablerade föreställningen, utan istället ägnat sig åt tyckande och ideologiproduktion. Svensk media är mycket, mycket dålig.

Såhär dålig kan man inte vara.
Det är en politisk agenda.
Citera
2022-06-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ett oväntat utfall givet förutsättningarna och vad som skulle bevisas, men det har blivit tydligt under rättegångens gång att Depps advokater gjorde ett strålande jobb och att den förutseende kanske borde anat vad beslutet skulle bli.

Vad gäller Depp mot Heard kan man acceptera utslaget som rättvist i sig, men det är en mörk dag när juryn väljer att ta så lätt på First Amendment.
Hur känns det att alla andra sett och trott på Johnnys bevis, förutom du och cymbalbajs?

Otroligt kul och bra dom! Sen att få avnjuta att du blev inie bara ägd av oss i tråden, även av juryn, av 91% av folket som hänger med detta. Din åsikt har hela tiden varit skit!
Citera
2022-06-02, 08:00
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Gillar det inte generellt MEN, här behöver man välja sida, det finns inga gråzoner.

Stödjer man Heard så stödjer man sadism, fysisk och psykisk misshandel och är för idén att plåga och suga ut pengar från sin partner. Finns det andra sätt att tolka det på så är du välkommen att försöka.
Så behöver det inte vara.
Tycker domen var bra. Men att lyncha Heard hjälper varken henne eller de med samma problematik. Eller deras offer. Hon och hennes gelikar lider enormt själva, även om det är svårt att se för den oinsatta.

Borde forskas mer om de här diagnoserna så att man kan hjälpa dem i största möjligaste mån, då deras beteende drabbar alla i deras omgivning.
Citera
2022-06-02, 08:03
Ingen gravöl för Mr Depp

"Was photographed with musicians Sam Fender and Jeff Beck while at a British pub Wednesday"
https://people.com
Citera
2022-06-02, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Hon har redan förlorat ansiktet och sitt anseende oavsett vad, för all framtid, en vidrigare, mer osympatisk lögnerska får man leta länge efter.

Hennes försök att rädda ansiktet i hennes senaste tweet, avslöjar, om det inte redan framstod klart för alla, vilket avskum och svin till kvinna hon är.

Jag håller med (utan att ha sett hennes senaste tweet).

Det konstiga är dock att män (vissa män åtminstone) inte tycks bry sig vilket svin hon är. Elon Musk var direkt redo trots att han visste vilka anklagelser hon riktade mot JD efter skilsmässan.

Han tom donerade pengar i hennes namn. Pengar som hon sa sig redan ha donerat - men nu har erkänt att det inte var sant.

Kanske Elon Musk ansåg att få ligga med kräket var värt pengarna?
Citera
2022-06-02, 08:10
Medlem
Så hur har Aftonbladet lyft frågan? Vem vann egentligen?

Johnny Depps varumärke är rätt skadat
Citera
2022-06-02, 08:11
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Det konstiga är dock att män (vissa män åtminstone) inte tycks bry sig vilket svin hon är. Elon Musk var direkt redo trots att han visste vilka anklagelser hon riktade mot JD efter skilsmässan.

Han tom donerade pengar i hennes namn. Pengar som hon sa sig redan ha donerat - men nu har erkänt att det inte var sant.

Vi män prioriterar att knulla.

Jag misstänker att hon landar på fötterna precis som Cissi Wallin.
Citera
2022-06-02, 08:12
Medlem
Har inte följt rättegången så mycket själv, men domen känns väl rimlig utifrån det jag har sett och hört. Mer intressant är väl reaktionerna från svenska journalister. Läste precis Irena Pozars inte jättesmarta krönika i Expressen.

Slutsatsen man ska dra från rättegången är förstås inte att en kvinna som utsatts för övergrepp ska tiga för hon kommer ändå inte att bli trodd. Slutsatsen man ska dra är väl snarare att om man offentligt karaktärsmördar genom en annan människa genom av allt att döma falska anklagelser så kan det bli kostsamt.

Jag hyser inget agg alls mot Amber Heard och dyrkar inte på något sätt Johnny Depp, skådespelare och deras liv intresserar mig föga, och de flesta av dem är nog ganska usla människor på många sätt. Men det hade ju varit klädsamt och lite lagom provokativt om Depp valde att skänka en del av skadeståndet till kvinnor som på riktigt blivit utsatta för övergrepp.
Citera
2022-06-02, 08:14
Citat:
Ursprungligen postat av sno

De bryr sig, men hon är sjuk. Förstår ni inte det?
Det ligger i hennes sjukdomsbild att inte ha självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in