Citat:
Ursprungligen postat av
melvein
Har inte följt rättegången så mycket själv, men domen känns väl rimlig utifrån det jag har sett och hört. Mer intressant är väl reaktionerna från svenska journalister. Läste precis Irena Pozars inte jättesmarta krönika i Expressen.
Slutsatsen man ska dra från rättegången är förstås inte att en kvinna som utsatts för övergrepp ska tiga för hon kommer ändå inte att bli trodd. Slutsatsen man ska dra är väl snarare att om man offentligt karaktärsmördar genom en annan människa genom av allt att döma falska anklagelser så kan det bli kostsamt.
Jag hyser inget agg alls mot Amber Heard och dyrkar inte på något sätt Johnny Depp, skådespelare och deras liv intresserar mig föga, och de flesta av dem är nog ganska usla människor på många sätt. Men det hade ju varit klädsamt och lite lagom provokativt om Depp valde att skänka en del av skadeståndet till kvinnor som på riktigt blivit utsatta för övergrepp.
Håller med dig.
Tvivlar starkt på att någon av dessa två otroligt trasiga individer är någon ängel.
De är två rika och kända pundare, känns inte som att man kan dra någon annan slutsats.
Men Irenas krönika var ju fasansfullt oduglig och agendastyrd så det heter duga.