2022-06-02, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag vet inte riktigt om en faktabaserad diskussion biter på folk som stödjer Amber Heard. Min erfarenhet är att det här specifika klientelet är tämligen faktaresistent.

Det finns liksom människor som på fullaste allvar tror att de här två bilderna är två helt olika foton, bara för att Amber och en hal "fotoexpert" påstår det:
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Vad finns det att diskutera efter det, liksom?

Det är ju helt uppenbart att bilderna är tagna vid två helt olika tillfällen och har inget med varandra att göra. Den som påstår att den ena bilden är manipulerad med färgsättning el liknande sviker inte bara Amber utan även alla andra kvinnor i hela världen 😬
Citera
2022-06-02, 08:14
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vilken jävla uppmaning!

Hon är dömd och det är gott så.
Rättvisan är skipad, dags att gå vidare i livet.

Så ser inte jag det. Depp förlorade jobbet som Sparrow och det får han inte tillbaka.

Alla förlorar på sådant här. Det är snarare som en skilsmässa där ingen vinner. Alla är förlorare.
Citera
2022-06-02, 08:19
Medlem
Den vidriga paddan Irena Pozar avslutar sin krönika med att brittisk domstol slagit fast att Depp misshandlat Heard vid 12 tillfällen och att det därmed är fritt fram att kalla honom hustrumisshandlare.

Någon som är insatt i den brittiska rättegången och sanningshalten i den?
Citera
2022-06-02, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Så ser inte jag det. Depp förlorade jobbet som Sparrow och det får han inte tillbaka.

Alla förlorar på sådant här. Det är snarare som en skilsmässa där ingen vinner. Alla är förlorare.
Ja, de hade förlorat långt innan, men nu pratade jag om rättegången.
Citera
2022-06-02, 08:21
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Har inte följt rättegången så mycket själv, men domen känns väl rimlig utifrån det jag har sett och hört. Mer intressant är väl reaktionerna från svenska journalister. Läste precis Irena Pozars inte jättesmarta krönika i Expressen.

Slutsatsen man ska dra från rättegången är förstås inte att en kvinna som utsatts för övergrepp ska tiga för hon kommer ändå inte att bli trodd. Slutsatsen man ska dra är väl snarare att om man offentligt karaktärsmördar genom en annan människa genom av allt att döma falska anklagelser så kan det bli kostsamt.

Jag hyser inget agg alls mot Amber Heard och dyrkar inte på något sätt Johnny Depp, skådespelare och deras liv intresserar mig föga, och de flesta av dem är nog ganska usla människor på många sätt. Men det hade ju varit klädsamt och lite lagom provokativt om Depp valde att skänka en del av skadeståndet till kvinnor som på riktigt blivit utsatta för övergrepp.

Håller med dig.
Tvivlar starkt på att någon av dessa två otroligt trasiga individer är någon ängel.
De är två rika och kända pundare, känns inte som att man kan dra någon annan slutsats.
Men Irenas krönika var ju fasansfullt oduglig och agendastyrd så det heter duga.
Citera
2022-06-02, 08:23
Medlem
otellos avatar
Fick inte Amber Turd typ motsvarande summa iom skilsmässan, den summa hon påstod sig donera, men behöll själv? Jag tycker gott hon kan slant upp iaf $50M.
Citera
2022-06-02, 08:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Den vidriga paddan Irena Pozar avslutar sin krönika med att brittisk domstol slagit fast att Depp misshandlat Heard vid 12 tillfällen och att det därmed är fritt fram att kalla honom hustrumisshandlare.

Någon som är insatt i den brittiska rättegången och sanningshalten i den?

Här är domen. Knock yourself out.

https://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/QB/2020/2911.html
Citera
2022-06-02, 08:46
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag håller med (utan att ha sett hennes senaste tweet).

Det konstiga är dock att män (vissa män åtminstone) inte tycks bry sig vilket svin hon är. Elon Musk var direkt redo trots att han visste vilka anklagelser hon riktade mot JD efter skilsmässan.

Han tom donerade pengar i hennes namn. Pengar som hon sa sig redan ha donerat - men nu har erkänt att det inte var sant.

Kanske Elon Musk ansåg att få ligga med kräket var värt pengarna?

Elon är en nörd som inte förstår hur kvinnor fungerar.
Citera
2022-06-02, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

De hade samma bevis som nu under UK trial, men UK trial gick inte rätt till och var otroligt bias för amber och emot Johnny.
Det är bra att den livesändes, nu har folk fått chansen att se alla bevis och allt som har hänt och Johnny vann på alla fronter
Citera
2022-06-02, 08:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Du tycker att en dom är samma sak som sanningshalten i en rättegång?
Citera
2022-06-02, 08:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
De hade samma bevis som nu under UK trial, men UK trial gick inte rätt till och var otroligt bias för amber och emot Johnny.
Det är bra att den livesändes, nu har folk fått chansen att se alla bevis och allt som har hänt och Johnny vann på alla fronter

Inte riktigt, det var en del vittnen in denna rättegång som inte vittnat innan. Inte minst TMZ-snubben var ju ett riktigt kanonvittne.
Citera
2022-06-02, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Vi män prioriterar att knulla.

Jag misstänker att hon landar på fötterna precis som Cissi Wallin.

I Cissi Wallins fall är det återigen hennes man som räddar henne. Med hans plånbok i ryggen är det inga problem att vara modig o stämma alla till höger o vänster.

Undrar bara varför hennes man ställer upp? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in