2022-05-25, 23:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Väldigt intressant, du kommer med grej på grej. Topp!
Det är så äckligt att se henne sitta och le när hon berättar vad hon gjorde mot Depp. Ellernär hon hade skrivit tweeten. Sjuk människa.

Kan ha fel, men tror faktiskt mer att det är hennes nya sätt att visa sig oberörd. Hennes tidigare försök har inte fallit väl ut och hon har dessutom uppmärksammat att Depp-sidan verkar trivas med varandra, så hon försöker skapa illusionen av samma goa känsla borta hos sig.
Citera
2022-05-25, 23:59
Medlem
PerFnurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
* Vittnet som jobbat för TMZ som indirekt sa att det var AH (eller någon från hennes sida) som skickat ...

Som en liten subtil blinking åt det sa han initialt att typiska tipsare bl.a. var b-kändisar.

Så inte nog med att hans vittnesmål antyder att det var hon som skickade det, han antyder också i vilket kändisfack hon tillhör.
Senast redigerad av PerFnurt 2022-05-26 kl. 00:02.
Citera
2022-05-26, 00:06
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerFnurt
Som en liten subtil blinking åt det sa han initialt att typiska tipsare bl.a. var b-kändisar.

Så inte nog med att hans vittnesmål antyder att det var hon som skickade det, han antyder också i vilket kändisfack hon tillhör.

Ja den skrattade jag högt åt.

Han fick också in en bra pik mot Elaine när han anklagades för att söka kändisskap
Citera
2022-05-26, 00:07
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiplomaticRealm
Källa på att det skulle va mindre vanligt med borderline hos män?

Googla din jävla tönt.
De har högre sårbarhet uppenbarligen.
Det handlar om biologi.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Självklart är jag inte på någons "sida". Om jag vore det skulle jag inte delge observationer, utan hålla mig till att spy hån mot endera parten och alla i tråden som har mage att dra andra slutsatser av observationerna. Som du.

Som svar på frågan (även om du troligen inte är mottaglig) så har jag svängt från att tro på Depp till att tro på Heard.

Denna min slutsats har i sig inget att göra med det sannolika utfallet. Jag kan ju vara helt kokobello, right. Men jag tror de facto att det är osannolikt att rätten skulle fälla henne för förtal. och där tror jag inte hans uppträdande har hjälpt honom, tvärtom.

Men då är ju du på en sida.
Åh vad mottaglig. Du borde skämmas.
Försvarar du våldtäktsmän och pedofiler också?
Citera
2022-05-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kan ha fel, men tror faktiskt mer att det är hennes nya sätt att visa sig oberörd. Hennes tidigare försök har inte fallit väl ut och hon har dessutom uppmärksammat att Depp-sidan verkar trivas med varandra, så hon försöker skapa illusionen av samma goa känsla borta hos sig.
Tror du har det. Hon njuter av att höra hur illa hon gjort folk, Depp speciellt.
Citera
2022-05-26, 00:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Noterar för övrigt att kritiken mot att vissa av oss drar för stora psykologiska slutsatser kring Amber tycks ha mattats något efter de senaste vittnesmålen.

Som sagt: Gör man antagandet att Depp är konflikträdd och Amber Heard är en manipulativ BPD-häxa så kommer man aldrig att bli förvånad över något som dyker upp i fallet. Tvärtom tycks antagandet bara stärkas mer för varje dag som går. Lustigt det där.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-05-26 kl. 00:29.
Citera
2022-05-26, 00:13
Medlem
Citat:
Eh va? Det framgår nu tydligt att fotona är redigerade. Exmpel, samma foto finns med som två olika bevis, d.v.s. att AH:s team har presenterat det som två olika foton. AH sa under förhör att hon aldrig redigerat foton, och att de två foton som jag nämnde ovan inte är samma foto. Hon påstod att på det ena fotot så använde hon en "vanity mirror that has yellow-hued bulbs", vilket alltså visade sig vara en stor fet lögn.

Han sa att inget av det han sett är ett fotografi. Kommer inte ihåg hans exakt ord men jag uppfattade det som att det gick inte att utläsa något alls av de bilder som visades. Kanske någon mer insatt här kan utveckla vad som sades?
Citera
2022-05-26, 00:14
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Både TMZ-snubben och datorexpert-snubben slösade mest tid och kom fram till inget alls. Dålig dag för Johnny, tyvärr.

Framförallt var det en dålig dag för Amber Heard. Hon mötte en storm av bekräftelser på att hon är en konstant lögnare och en både psykisk och fysisk misshandlare.

Depp körde i diket en gång med en enligt mig uppenbar paniklögn om grovt skrivna sms. Varken lögnen eller meddelandena är något att skryta med men juryn är redan medveten om att Depp är långtifrån perfekt och att han ibland uttrycker dig grovt i text.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-26 kl. 00:21.
Citera
2022-05-26, 00:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Rätt onödigt att detta ens ska gå till rättegång. Billigast för samhället vore väl att bara döma Amber för horeri så är det avklarat en gång för alla. Men kvarnarna ska mala och många krås måste smörjas, så det kan dra ut. Vem vet hur länge?

Underbart inlägg av hög rang.
Ett glas champagne borde utdelas i en dyrare prisklass.

Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Handlar inte om pengar för Johnny. Han vill kunna förklara sig samt rädda sitt namn, så hans barn inte behöver skämmas osv.

Tänk själv att vara i hans skor. 6 år fick han vänta på att kunna ge sin bild.

Det borde vara införstått hos alla individer som läst några rader om fallet.

Han vann. Dock så tror jag att det bästa vore att Amber vinner. (Vill inte det) Då är det ristat på sten att hennes liv är förstört. Även efter döden.
Citera
2022-05-26, 00:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Tror du har det. Hon njuter av att höra hur illa hon gjort folk, Depp speciellt.

Man tycker att hon borde njutit tidigare på samma sätt i sådana fall? Det kom så jävla plötsligt för nån dag sen, så det känns lite fabricerat.
Citera
2022-05-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Är dom trovärdiga? Visst kan jag ha tolkat det fel men min uppfattning var paniklögn pga krock i skallen.

Och Johnnys team tog aldrig upp detta igen sedan, trots att de hade möjlighet, inte som jag såg iallafall.

Jag tror mer att han nekade till att han skulle ha sagt det och menat det. Alla säger ju saker som utanför kontexten låter fullständigt groteskt, överjävligt hemskt. Men jag kände inte att det ledde till något positivt för TH. För om det här är det värsta de hittat om Depp så är det inte mycket.
Citera
2022-05-26, 00:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ja, det var en stark dag.

Sms:en var väl knappast JD bästa stund under rättegången. Sen tror jag att många (inklusive mig själv) förstorar upp det p.g.a. språkvalet. Sätt det i kontext av en man som troligtvis har blivit misshandlad psykiskt/fysiskt av sin partner + att hon med största sannolikhet haft Elon Musks rocket i sig, så kan man ändå få en förståelse för reaktionen. Tur att ingen läser gruppchatten som jag har med mina kompisar. Det är väl inte lika illa som Depps sista meddelande, men det förekommer mycket grabbsnack (iof en mer skämtsam ton). Men det betyder inte att vi som har en partner beter oss som svin mot dessa.

I relation till annat så tror jag inte att det har jättestor betydelse:

* Dr Curry som bl.a. visade att AH:s psykolog använt tester och checklistor som inte passar inom forensisk analys.
* Kate Moss som vittnade om att AH:s påstående om att JD knuffat ner Moss för en trappa inte var sant.
* Vittnet som jobbat för TMZ som indirekt sa att det var AH (eller någon från hennes sida) som skickat videon där JD misshandlar några skåpsluckor. Dessutom var videon som TMZ fick redigerad, så att AH fnissande i slutet inte var med.
* Fotoexperten som bevisade att foton som ingår i AH bevis har blivit redigerade. I tidigare förhör har hon påstått att hon aldrig har redigerat foton.
* Hon som jobbade på flygplatsen och hade sett AH tappa humöret och gå loss på sin dåvarande partner.

Så ja, nu när man summerar det så kan man inte påstå att det var en dålig dag..
Kvinnan som jobbade på flygplatsen är den polis som arresterade AH, den hon misshandlade var hennes dåvarande flickvän, 2009. Hon fick en guldkedja dragen loss från runt halsen med svidande röda märken som följd. (Edit: Seattle? Ariz?

Av någon anledning fick hon inte säga att hon är polis

TMZ-snubben är någon med ansvar för artiklarna och kontakter med paparazzi mfl.
Hans vittnesmål med ett ord: BOOOM.
Mycket värdefullt.

Och något annat mycket viktigt:
De så kallade sms:en "från Depp" ÄR INTE FRÅN DEPP! Den där han kallar Musk för Mollusk är från honom. Den är OUTGOING
De två andra är INCOMING från någon bekant till JD. Den med de nedlåtande uttrycken om div kvinnor.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-05-26 kl. 00:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in