Citat:
Ursprungligen postat av
stifmeister89
Ja, det var en stark dag.
Sms:en var väl knappast JD bästa stund under rättegången. Sen tror jag att många (inklusive mig själv) förstorar upp det p.g.a. språkvalet. Sätt det i kontext av en man som troligtvis har blivit misshandlad psykiskt/fysiskt av sin partner + att hon med största sannolikhet haft Elon Musks rocket i sig, så kan man ändå få en förståelse för reaktionen. Tur att ingen läser gruppchatten som jag har med mina kompisar. Det är väl inte lika illa som Depps sista meddelande, men det förekommer mycket grabbsnack (iof en mer skämtsam ton). Men det betyder inte att vi som har en partner beter oss som svin mot dessa.
I relation till annat så tror jag inte att det har jättestor betydelse:
* Dr Curry som bl.a. visade att AH:s psykolog använt tester och checklistor som inte passar inom forensisk analys.
* Kate Moss som vittnade om att AH:s påstående om att JD knuffat ner Moss för en trappa inte var sant.
* Vittnet som jobbat för TMZ som indirekt sa att det var AH (eller någon från hennes sida) som skickat videon där JD misshandlar några skåpsluckor. Dessutom var videon som TMZ fick redigerad, så att AH fnissande i slutet inte var med.
* Fotoexperten som bevisade att foton som ingår i AH bevis har blivit redigerade. I tidigare förhör har hon påstått att hon aldrig har redigerat foton.
* Hon som jobbade på flygplatsen och hade sett AH tappa humöret och gå loss på sin dåvarande partner.
Så ja, nu när man summerar det så kan man inte påstå att det var en dålig dag..
Kvinnan som jobbade på flygplatsen är den polis som arresterade AH, den hon misshandlade var hennes dåvarande flickvän, 2009. Hon fick en guldkedja dragen loss från runt halsen med svidande röda märken som följd. (Edit: Seattle? Ariz?
Av någon anledning fick hon inte säga att hon är polis
TMZ-snubben är någon med ansvar för artiklarna och kontakter med paparazzi mfl.
Hans vittnesmål med ett ord: BOOOM.
Mycket värdefullt.
Och något annat mycket viktigt:
De så kallade sms:en "från Depp" ÄR INTE FRÅN DEPP! Den där han kallar Musk för Mollusk är från honom. Den är OUTGOING
De två andra är INCOMING från någon bekant till JD. Den med de nedlåtande uttrycken om div kvinnor.