2022-05-26, 00:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Han sa att inget av det han sett är ett fotografi. Kommer inte ihåg hans exakt ord men jag uppfattade det som att det gick inte att utläsa något alls av de bilder som visades. Kanske någon mer insatt här kan utveckla vad som sades?

Kort och juridiskt uttryckt: att alla bilder upprepade gånger sparats om i olika format och potentiellt redigerats, varför man inte kan styrka dess ursprung eller ursprungliga utseende.

Eller i läs-mellan-raderna-termer: Amber har uppenbarligen tagit bilder och redigerat dem för att se skadad ut, men det går inte att bevisa fullt ut.
Citera
2022-05-26, 00:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag tror mer att han nekade till att han skulle ha sagt det och menat det. Alla säger ju saker som utanför kontexten låter fullständigt groteskt, överjävligt hemskt. Men jag kände inte att det ledde till något positivt för TH. För om det här är det värsta de hittat om Depp så är det inte mycket.
En upplevd lögn är ju dock mycket värre än sms:en i sig.
Citera
2022-05-26, 00:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag tror mer att han nekade till att han skulle ha sagt det och menat det. Alla säger ju saker som utanför kontexten låter fullständigt groteskt, överjävligt hemskt. Men jag kände inte att det ledde till något positivt för TH. För om det här är det värsta de hittat om Depp så är det inte mycket.

De så kallade sms:en "från Depp" ÄR INTE FRÅN DEPP! Den där han kallar Musk för Mollusk är från honom. Den är OUTGOING
De två andra är INCOMING från någon bekant till JD. Den med de nedlåtande uttrycken om div kvinnor.
Citera
2022-05-26, 00:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Och något annat mycket viktigt:
De så kallade sms:en "från Depp" ÄR INTE FRÅN DEPP! Den där han kallar Musk för Mollusk är från honom. Den är OUTGOING
De två andra är INCOMING från någon bekant till JD. Den med de nedlåtande uttrycken om div kvinnor.

Detta framgick tyvärr ej för juryn. Får se om de kan rätta till det i efterhand på något sätt.
Citera
2022-05-26, 00:30
Medlem
LeCastles avatar
Haft rättegången i bakgrunden på 75-tums tv:en i vardagsrummet. Vill bara att allt ska ta slut. Varit inbiten sedan starten.

Johnnys sida levererar som vanligt.
Elaine är inte rolig att ha att göra med men hon åstadkom ingenting idag.

När jag kom hem från jobbet såg jag rättegången vid tretiden. Det var mycket snack på ljudlöst.

Off topic. Hon brukar sitta till Johnnys vänstra sida men satt bakom honom idag. Turkos kavaj. En vacker vy när hon stod framme hos domaren. Otroligt söt, enormous ass. Skulle dö lycklig om hon satt i knät, utan att hon ens behöver dra ner byxorna.

Kate Moss kom till tals och det gick fort. En elegant tös. Simpel dialog.

Nån som iakttog nåt intressant och värdefullt i dagens rättegång, berätta vad!

Tack för mig. Vi hörs imorgon och då är jag troligen med i matchen. Godnatt!
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-26 kl. 00:52.
Citera
2022-05-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kort och juridiskt uttryckt: att alla bilder upprepade gånger sparats om i olika format och potentiellt redigerats, varför man inte kan styrka dess ursprung eller ursprungliga utseende.

Eller i läs-mellan-raderna-termer: Amber har uppenbarligen tagit bilder och redigerat dem för att se skadad ut, men det går inte att bevisa fullt ut.
Tackar! Som bevis hade de ju inget värde alls då. Så finns inte mycket kvar för Team H. Eller om de har något sparat. De har inte mycket tid kvar!

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Satan!!! Då kommer väl det upp i morgon. Det hela blir bara mer och mer intrikat och spännande. Tycker att Amber har så mycket grimaserande kvar.
Citera
2022-05-26, 00:35
Medlem
Citat:

Rent rättsligt kan väl såna foton inte anses vara lika starka bevis som om du har orginalfotot som inte har komprimerats flertalet gånger? Jag tycker vittnesmålet var bra, för lägger man ihop alla pusselbitar så skadar det AH bevis. Dessutom, något som starkt talar för att fotona är redigerade är just att exakt samma foto förekommer som två olika bevis. De har inte ens samma färgtoner.
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-26 kl. 00:37.
Citera
2022-05-26, 00:45
Medlem
Citat:
Man tycker att hon borde njutit tidigare på samma sätt i sådana fall? Det kom så jävla plötsligt för nån dag sen, så det känns lite fabricerat.
Nja jag såg det redan för nån vecka sen om inte mer. Aja, vi kan inte veta, såklart, vad som händer i hennes huvud.
Citera
2022-05-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Rent rättsligt kan väl såna foton inte anses vara lika starka bevis som om du har orginalfotot som inte har komprimerats flertalet gånger? Jag tycker vittnesmålet var bra, för lägger man ihop alla pusselbitar så skadar det AH bevis. Dessutom, något som starkt talar för att fotona är redigerade är just att exakt samma foto förekommer som två olika bevis. De har inte ens samma färgtoner.

Inte att förglömma att hon hade värre bilder tagna, av ansiktet, underlivet och fötter. Hon sa ju det under ed. Om hon inte ljuger finns dessa bilder. Har de de riktiga fotona och slänger upp dem i sista minuten så att de trumfar med det? Man har ju ingen aning. Även en blind höna kan hitta en ärta
Citera
2022-05-26, 01:55
Medlem
skoputss avatar
Förtalsrättegången är redan en legend och kreativiteten flödar

Sjömanssång
Johnny Depp v Amber 💩 Song
https://www.youtube.com/watch?v=ks-StCyXFW4

Minimalistisk slagdänga
Johnny Depp Amber Heard Trial Theme Song - Objection! Hearsay!
https://www.youtube.com/watch?v=1KKrM0v8l2U
Senast redigerad av skoputs 2022-05-26 kl. 01:59.
Citera
2022-05-26, 04:49
Medlem
kompjuters avatar
Noterar att många tittar på asmongold?!
Hur kan han ha så många views?
En tönt som bara bryr sig om att ha sitt ansikte i bild.
Har sällan sett ett punchable face som hans 👊
Citera
2022-05-26, 06:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Rent rättsligt kan väl såna foton inte anses vara lika starka bevis som om du har orginalfotot som inte har komprimerats flertalet gånger?

Korrekt.

Citat:
Jag tycker vittnesmålet var bra, för lägger man ihop alla pusselbitar så skadar det AH bevis. Dessutom, något som starkt talar för att fotona är redigerade är just att exakt samma foto förekommer som två olika bevis. De har inte ens samma färgtoner.

Håller helt med. Inte minst för att Amber också ljugit under ed kring frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in