2022-05-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Tycker ni att Amber Heard ger ett trovärdigt intryck när hon svarar på frågor om det påstådda övergreppet med en flaska?

Hon är hela tiden mycket kortfattad i svaren och jag förstår inte varför, om det här nu verkligen skedde. Istället ger hon intryck av att vara orolig för att säga fel och bli avslöjad. Varför bete sig så om hon har rätt i sin anklagelse?

Hon visar förhållandevis lite ilska när hon talar om det som när det sägs att hon hon har ljugit.
Citera
2022-05-17, 15:38
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Det är helt obegripligt – i alla fall om det här ska föreställa en person som berättar sanningen. Om det istället handlar om att hon försöker undvika att avslöjas som lögnare blir hennes beteende just nu mycket mer logiskt.

Precis, hon ljuger så mycket att det blir löjligt 😇
Kolla in The Behavior Panel på Youtube där de dissikerar Amber, väntar med spänning på nästa avsnitt som kommer att handla om hela Ambers korsförhör
Citera
2022-05-17, 15:41
Medlem
kompjuters avatar
Hoppas hon verkligen tappar ansiktet och visar sitt rätta jag, tycker det börjar koka lite redan 😁
Camille kör långkok nu, det tar tid men blir utsökt.
Citera
2022-05-17, 16:00
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hoppas hon verkligen tappar ansiktet och visar sitt rätta jag, tycker det börjar koka lite redan 😁
Camille kör långkok nu, det tar tid men blir utsökt.

Amber blickar ofta oroligt mot juryn när det är tyst ett tag i rättssalen. Som att hon försöker få grepp om hur mycket åt helvete det går för henne.

Nu backade hon plötsligt om sitt tidigare påstående att JD skulle ha kastat Kate Moss nedför en trappa. Hon beskrev det nu kortfattat som ett rykte hon hört nånstans, istället för att det faktiskt skulle ha hänt, vilket hon torrgråtande försökte utstråla förra gången ämnet var uppe.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-17 kl. 16:09.
Citera
2022-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har fortfarande svårt att se att detta är viktigt. Menar man att just det sminket är så mycket effektivare än smink som fanns vid tidpunkten så att det på ett helt annat sätt än tidigare produkter som fanns 2016 hade dolt blåmärken och skavanker?
Osäker på om det var ett inlägg från mig eller inte, som du svarade på. Jag har inte kommenterat sminket.

Men jag kan göra det nu:
Detta är en detalj som är liten men ändå helt oförklarlig.

Även om detaljen är liten, hur kan de presentera "exakt denna" sminkdosa. (the instance) med märke och produkt? Det är en precision och omsorg som inte bortförklaras av att detaljen är "liten"
Citera
2022-05-17, 16:21
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
.

Det stämmer inte. Det finns ingen automatik i vilka skador som måste uppkomma till följd av våld eller ringar eller någonting annat heller.

Det är en typisk bortförklaring som utgår från att Depp är oskyldig och att frånvaron av bevis man själv efterlyser för att han är skyldig är bevis på att han är oskyldig. Så fungerar det inte.

Amber Heard visar foton på sina skador och då är invändningen att skadorna inte duger för att man menar att de borde vara ännu mer omfattande. Alla borde se de uppenbara bristerna i den bakvända logiken.

Nej, jag personligen har varit i rättegång mot en kvinna med diagnoserad psykopati som efter ett år av terror anmälde mig för kvinnomisshandel när jag till slut dumpade henne. Det slutade med att hon blev dömd till ett års fängelse för grov fridskränkning. Jag vet personligen vad personer med grova personlighetsstörning så som borderline eller psykopati är kapabla till. En vanlig människa skulle inte ljuga om sånt här, men kvinnliga psykopater och liknande har mer eller mindre systematiserat anklagelser om våldtäkt och kvinnomisshandel då de vet att det fungerar som metod.

Amber Heard har borderline, kvinnor som är psykopater misdiagnoseras ofta med borderline då personlighetsstörningarna är väldigt lika och för att kvinnlig psykopati skiljer sig mot manlig dito. Historier från män som varit tillsammans med kvinnor med borderline är i princip identiska med historier från män som varit tillsammans med kvinnor med psykopati.

Citat:
Several prior investigations have reported a significant correlation between psychopathy and borderline personality disorder, a disorder thought to represent the phenotypical expression of psychopathy in women … Whereas in males psychopathy is associated with antisocial personality disorder, in females psychopathy is associated with borderline personality disorder.

http://jaapl.org/content/46/2/171

Man måste ta i betänkande att psykopater ljuger om allt, alltid, jämt. Talar de någonsin sanning är det en del av ett spel.
Senast redigerad av nordicwrath 2022-05-17 kl. 16:31.
Citera
2022-05-17, 16:25
Medlem
Citat:
Det är din uppfattning att skadorna måste vara större och inte går att dölja. Jag ser ingen som helst automatik i detta. Givetvis finns det en gräns för när skador inte går att dölja, men ett svepande konstaterande att det aldrig går och bevisligen inte gått i det här fallet menar jag är felaktigt.

Våldet hon beskriver är grovt.

Det hade inte blivit bara en rodnad eller två, det hade blivit rejäla skador. Antingen ljuger hon delvis, och våldet var väldigt milt, eller så ljuger helt, och våldet förekom inte alls.

Så här reagerar en mänsklig kropp på kraftigt våld. Det är inte min åsikt, det är ett faktum. Hårda slag i ansiktet, utan handskar, orsakar svullnader. Svullnader som inte kan döljas av smink.

https://www.thesun.co.uk/fabulous/11...-share-images/

Citat:
De bilder som Heard trots allt lagt fram i rätten tyder definitivt på att hon blivit utsatt för våld av Depp och stöder generellt hennes berättelse. Ihop med allt annat vi vet om Depps beteende är den troliga slutsatsen att hon har blivit misshandlad. Det går inte att veta säkert dock och det är givetvis möjligt att hon överdriver graden av våld.

Vilka bilder tänker du på då? De som inte alls ser ut som bilder av misshandelsoffer? Jag tror att du behöver titta på bilder av riktiga misshandelsoffer. Klicka på länken ovanför.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-05-17 kl. 16:34.
Citera
2022-05-17, 16:29
Medlem
Fotboll12s avatar
Amber har ett lite underligt sätt att dricka ur sin flaska. Hon gör exakt likadant varje gång och då passar hon även på att kolla läget hos juryn, som att hon tror att vi inte kan se det.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-17 kl. 16:32.
Citera
2022-05-17, 16:33
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Amber har ett lite underligt sätt att dricka ur sin flaska. Hon gör exakt likadant varje gång och då passar hon även på att kolla läget hos juryn, som att hon tror att vi inte kan se det.

Är det vanligt att man ser åt juryn så mycket som AH gör?!
Varenda svar och varje gång hon dricker...
Kan inte påminna mig att jag sett det så ofta under andra rättegångar.
Citera
2022-05-17, 16:34
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Det är udda. Sociopater däremot skäms inte!

Citat:

Nja, det där med drickandet tyder på nån form av nervositet.

Att hon tittar ofta på juryn betyder ungefär ”hjälp mig, jag är i knipa.”
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-17 kl. 16:37.
Citera
2022-05-17, 16:36
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

Inte jag heller.

Om jag var jurymedlem skulle jag blivit så jäkla stressad av att hela tiden ha hennes blickar på mig – som en konstant övervakning av vad jag kan tänkas tycka och tänka.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-17 kl. 16:39.
Citera
2022-05-17, 16:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag känner ju inte honom men min känsla är att han kan nog vara lite godtrogen och lättlurad i början, optimist i största allmänhet. Speciellt kanske gentemot en så vacker kvinna. Vem hade inte velat gå på dejt med henne (om man bara hade utseendet att gå på). Men han är ju samtidigt extremt intelligent och har nog som företagare och arbetsgivare fått handskas med en hel del besvärliga personligheter. Jag tror att han genomskådade henne ganska snabbt.

Nej det gjorde han inte. Stor crusch för Musk. Finns text men jag sitter på mobilen och kan ej leta upp. Hon som gjorde slut, och tog tillbaka när det passade.

Bevis, som lästes upp i rätten, vad Heard skrivit om Musk till en vän, kanske fick honom att vakna. Dagen efter gick pressen ut med att han ej skulle vittna till Heards fördel, men han kanske hoppas in i det längsta att vinna hennes kärlek och ändrar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in