2022-05-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiplomaticRealm
Jo, de är här de samlas i tråd efter tråd, med en gemensam nämnare: Hatet mot kvinnor. Och de lyckas alltid hur långsökt det än är, att få det till att det är alltid kvinnans fel och som ska få skulden. No matter what.
Fan vad störd du är, varför 90% står bakom depp är för att Amber heard är tydligt skyldig till att ljuga och vara en aggressiv/våldsam person. Patetiskt hur du försöker använda detta fall som en stöttepelare i ditt bakvänd tänk om hur alltid kvinnan beskylls, då det till 90% är tvärtom!
Gör det on i stjärten på dig att en kvinna kan vara skyldig? Du verkar då it frisk iaf

Bara så du vet, transor, DA victims, kvinnor, män, advokater, och massor av experter anser detta i detta fall. Men du tror minsann det handlar om en liten skara män. Fan så trångsynt!
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-25 kl. 18:28.
Citera
2022-05-25, 18:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
besattheten att smutskasta hata på Amber, ej heller sunt. Uppfyller ju också kriterier på borderline eller narc.

Minns inte att jag läst det kriteriet i DSM 5. Du kanske kan hänvisa?

Citat:
Kvinnors trovärdighet överlag står ej och faller med Amber, även fast så klart kvinnohatande narc män hoppas på det.

I aspekten att narrativet "tro alla kvinnor" får sig en rejäl törn: Jo

Citat:
Och även män kan ha borderline, inte mindre vanligt.

Jo, det är mindre vanligt hos män. Betydligt mindre vanligt.

Citat:
Att Amber får så mkt hat är helt oproportionellt till vad hon blir anklagad för, skäms för att va människa när vuxna människor ingår i en lynchmobb mot en person så här, fruktansvärt. Ingen empati i detta. För mkt hat.

Du tycker inte att t ex påhittade brutala våldtäkter är så farligt, menar du?

Citat:
Detta är en skvallertråd om Depp, ändå spammas sönder med massa hat och smutskastning mot Amber.

Inte jätteförvånande med tanke på den pågående rättegången, va?

Citat:
Där flertalet är överdominanta och leker hobbypsykologer och psykiatriker.

Sa den som precis diagnosticerade "smutskastande av Amber" som Borderline

Citat:
Varför skiljdes Vanessa och Depp? Varför valde han en så mkt yngre kvinna som också är väldigt vacker? Karaktären på det?

Ja, helt klart värre än att hitta på våldtäkter.
Citera
2022-05-25, 18:28
Medlem
Citat:
En hel del energitjuvar och kvinnohatare här i tråden som har samlats och spammar sönder tråden fullständigt. De verkar helt omedvetna om deras egna överdominanta narc agerande gentemot andra skribenter här som inte delar deras åsikt. Likt pirayor omringar de varje person, i synnerhet kvinnor som skrivit minsta lilla där man ej delar samma åsikt i detta - DÅ har dessa skribenter haglat med personliga påhopp på vederböran, verkligen i syfte att kränka och tror sig kunna skrämma bort dessa härifrån tråden, just detta om ngt kan tyda på kriterier för en viss störning. Och denna besattheten att smutskasta hata på Amber, ej heller sunt. Uppfyller ju också kriterier på borderline eller narc. Kvinnors trovärdighet överlag står ej och faller med Amber, även fast så klart kvinnohatande narc män hoppas på det. Det finns manliga motsvarigheter till Amber.

Till över 90% står män för våldet och är GM när det kommer till misshandel, våldtäkter och mord. Fakta som talar emot dessa mäns önskan om att det är så vanligt med kvinnor som misshandlar, för så är inte fallet. Fler män är psykopater och narc. Och även män kan ha borderline, inte mindre vanligt.
Skillnaden mellan borderline och narc är att har man narc störning har man inte empati, eller väldigt lite, till skillnad från borderline där man även i vissa fall kan ha för mycket empati. Så går ej att dra alla över en kam. Skillnad på narc drag och ha narc personlighets störning.

On topic: Båda har eller har haft drogproblem? Är ju bäddat för storra problem då, båda kan ha fått tillfälliga allvarliga problem, som påverkat hur de agerat, inte så konstigt utfall då. Vem bestämde detta skulle sändas live?! Väldigt märkligt att visa upp detta för hela världen.
Att Amber får så mkt hat är helt oproportionellt till vad hon blir anklagad för, skäms för att va människa när vuxna människor ingår i en lynchmobb mot en person så här, fruktansvärt. Ingen empati i detta. För mkt hat.

Detta är en skvallertråd om Depp, ändå spammas sönder med massa hat och smutskastning mot Amber. Där flertalet är överdominanta och leker hobbypsykologer och psykiatriker.
Vill ge cred till Moderatorn i tråden som kämpat med alla dessa "väderkvarnar" Beundransvärt <3 hatiska personer som ej tillåtit andra åsikter än deras egna, och kommit med massa påhopp, nästan psykiskt misshandlat andra här i sitt kvinnohat, dag som natt. Handlar inte om Amber är skyldig eller ej, utan hur man gjort henne till någon form av frontfigur i kriget mot kvinnor. Det är detta som är så sjukt. Hon får mer hat än manliga massmördare.
För övrigt tillhör inget "team"

Varför skiljdes Vanessa och Depp? Varför valde han en så mkt yngre kvinna som också är väldigt vacker? Karaktären på det?

Är du lika blåst som alla aftonbladets feminist-reportrar? Vem som helst med 1 hjärncell kan se vem den skyldiga är, förutsatt att man följt med rättegången, viket undertecknad gjort i detalj.

Många offer ser hur toxic Amber är, hon är helt klart ute efter pengarna. Helt oskyldig är han säkert inte men det finns tonvis med bevis på att hon är hemskt mot honom samt att hon medgett att hon slagit honom! Det var inte ett ordentligt slag, det var bara ett litet slag säger hon... Jävla hagga.
Och hennes iq befriade advokater, var ska man ens börja?!
Citera
2022-05-25, 18:31
Medlem
Citat:
och där kom den.. Kan du inte skriva åsikter här i ämnet utan att attackera andra skribenter med personliga vulgära perversa påhopp? Förstår du inte hur du sjlv framstår då, hur du blir avslöjad? En del är ju mer uppenbara med sina störningar än andra..
Jag är ärlig med hur korkad jag tycker att du är helt ärligt. Jag har inte hatat på alla kvinnor, jag hata rpå amber heard för att hon förstört en mans liv då hon är den skyldiga. Du är så trångsynt i ditt feministiska tänk.

Jag är grov i orden med alla, och du är fan korkad!
"perversa" Haha hur kom du fram till det? Är du en snowflske månntro?

Jag bryr mig 0% om dig eller dina känslor så du vet. Du är inte värd ett skit i mina ögon
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-25 kl. 18:33.
Citera
2022-05-25, 18:32
Medlem
Missade det, men tydligen började Amber Heard o GARVA rakt ut idag? När han beskrev hur hon kapade av honom fingret..

Detta med att hon småler varenda gång han påminner om hur dom behandlade hennes lille syrra..

the SUN... Har tydligen fotoredigerat bilderna på henne i tidningen utav bara helvete. Så att det ska se ut som att hon var misshandlad mer än hon "var"
Senast redigerad av momsloveme 2022-05-25 kl. 18:35.
Citera
2022-05-25, 18:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Vilken fantastisk figur Johnny gjorde idag. Så snazzy i sina skräddade sidenkostymer. Men inte bara det, utan även hans avslutade uttalanden där han berättar om hur mycket denna defamation har kostat honom själsligen, och hur jobbigt det har varit att vara utsatt för den rent allmänt. Att han aldrig i sitt liv varit utsatt för något liknande.

Det kom också fram mer eller att Johnny tiggde till sig rollen Meara för AmberTurd.
Citera
2022-05-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Minns inte att jag läst det kriteriet i DSM 5. Du kanske kan hänvisa?

I aspekten att narrativet "tro alla kvinnor" får sig en rejäl törn: Jo

Jo, det är mindre vanligt hos män. Betydligt mindre vanligt.

Du tycker inte att t ex påhittade brutala våldtäkter är så farligt, menar du?

Inte jätteförvånande med tanke på den pågående rättegången, va?

Sa den som precis diagnosticerade "smutskastande av Amber" som Borderline

Ja, helt klart värre än att hitta på våldtäkter.
Källa på att det skulle va mindre vanligt med borderline hos män? Säkerligen kan det skiljas åt vilka kriterier som dominerar beroende på kön, men att det skulle va mindre vanligt har ej funnit källa på.
Extremt ovanligt kvinnor falskanmäler för våldtäkt. Däremot många som INTE anmäler en våldtäkt.
Upplyste enbart vad som ingår i kriterier, diagnotiserade inte, till skillnad mot andra här. Däremot vore det kanske ej fel, bara för att,mot de som sjlva gjort det här, som motreplik kanske. Men varför sjunka till samma nivå..
Citera
2022-05-25, 18:38
Medlem
skoputss avatar
Verkar gå hett till bland advokaterna nu. Viftas med papper och händer. Är rättegången på väg mot sitt slut?
https://www.youtube.com/watch?v=OuZDNakM7QU
Citera
2022-05-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Jag läste rätt och jag förstår precis vad du menar. Men jag är däremot nästan helt säker på att du försökte vara nedlåtande.

En fråga. Är du på Ambers sida. Jag vill dubbelkolla det med dig. (Du är förstås en kvinna.)
Självklart är jag inte på någons "sida". Om jag vore det skulle jag inte delge observationer, utan hålla mig till att spy hån mot endera parten och alla i tråden som har mage att dra andra slutsatser av observationerna. Som du.

Som svar på frågan (även om du troligen inte är mottaglig) så har jag svängt från att tro på Depp till att tro på Heard.

Denna min slutsats har i sig inget att göra med det sannolika utfallet. Jag kan ju vara helt kokobello, right. Men jag tror de facto att det är osannolikt att rätten skulle fälla henne för förtal. och där tror jag inte hans uppträdande har hjälpt honom, tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Källa på att det skulle va mindre vanligt med borderline hos män? Säkerligen kan det skiljas åt vilka kriterier som dominerar beroende på kön, men att det skulle va mindre vanligt har ej funnit källa på.
Extremt ovanligt kvinnor falskanmäler för våldtäkt. Däremot många som INTE anmäler en våldtäkt.
Upplyste enbart vad som ingår i kriterier, diagnotiserade inte, till skillnad mot andra här. Däremot vore det kanske ej fel, bara för att,mot de som sjlva gjort det här, som motreplik kanske. Men varför sjunka till samma nivå..
Finns en psykolog som diagnostiserat amber, har du missat det bakom dina skygglappar? Men nää, det är vi här i tråden som hittat på det... Våld mellan kvinnor och män är ganska nära varandra så sluta ljug. Och det är inte ovanligt att kvinnor med olika störningar fejkanmäler, bara att idioter som du med en mentalitet att alla kvinnor alltid är ärliga, styr narrativet idag. Men det är otroligt många kvinnor som sätter dit män bara för att!
Citera
Medlem
Citat:
En hel del energitjuvar och kvinnohatare här i tråden som har samlats och spammar sönder tråden fullständigt. De verkar helt omedvetna om deras egna överdominanta narc agerande gentemot andra skribenter här som inte delar deras åsikt. Likt pirayor omringar de varje person, i synnerhet kvinnor som skrivit minsta lilla där man ej delar samma åsikt i detta - DÅ har dessa skribenter haglat med personliga påhopp på vederböran, verkligen i syfte att kränka och tror sig kunna skrämma bort dessa härifrån tråden, just detta om ngt kan tyda på kriterier för en viss störning. Och denna besattheten att smutskasta hata på Amber, ej heller sunt. Uppfyller ju också kriterier på borderline eller narc. Kvinnors trovärdighet överlag står ej och faller med Amber, även fast så klart kvinnohatande narc män hoppas på det. Det finns manliga motsvarigheter till Amber.

Till över 90% står män för våldet och är GM när det kommer till misshandel, våldtäkter och mord. Fakta som talar emot dessa mäns önskan om att det är så vanligt med kvinnor som misshandlar, för så är inte fallet. Fler män är psykopater och narc. Och även män kan ha borderline, inte mindre vanligt.
Skillnaden mellan borderline och narc är att har man narc störning har man inte empati, eller väldigt lite, till skillnad från borderline där man även i vissa fall kan ha för mycket empati. Så går ej att dra alla över en kam. Skillnad på narc drag och ha narc personlighets störning.

On topic: Båda har eller har haft drogproblem? Är ju bäddat för storra problem då, båda kan ha fått tillfälliga allvarliga problem, som påverkat hur de agerat, inte så konstigt utfall då. Vem bestämde detta skulle sändas live?! Väldigt märkligt att visa upp detta för hela världen.

Detta är en skvallertråd om Depp, ändå spammas sönder med massa hat och smutskastning mot Amber. Där flertalet är överdominanta och leker hobbypsykologer och psykiatriker.
Vill ge cred till Moderatorn i tråden som kämpat med alla dessa "väderkvarnar" Beundransvärt <3 hatiska personer som ej tillåtit andra åsikter än deras egna, och kommit med massa påhopp, nästan psykiskt misshandlat andra här i sitt kvinnohat, dag som natt. Handlar inte om Amber är skyldig eller ej, utan hur man gjort henne till någon form av frontfigur i kriget mot kvinnor. Det är detta som är så sjukt. Hon får mer hat än manliga massmördare.
För övrigt tillhör inget "team"

Roligt att du anklagar folk för att vara hobbypsykologer när du själv agerar som en.

Men precis som du säger, ser man till de som är dömda för våldsbrott så är majoriteten män. Det ska dock tilläggas att BRÅ har gjort undersökningar som pekar på att det är lika vanligt att män råkar ut för fysisk och psykisk misshandel i relationer. Sen blir väl det väl generellt sett skillnad i fysiska skador då män oftast är fysiskt överlägsna kvinnor.

Sen tror jag att folk är trötta på att många män misstros när de påstår att de har varit utsatta för våld av en kvinna. I det här fallet finns det bevis som pekar på att AH har använt våld, ändå målas Heard ut som ett offer i media, medan Depp är hustrumisshandlaren. Med tanke på detta är det inte konstigt att folk vänder sig till forum som detta för att diskutera fallet.
Citera
2022-05-25, 18:46
Medlem
Citat:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14686459/

Jag behövde en sökning för att hitta det, så inte särskilt svårt. Det finns fler sidor. Men 75% av de som fått diagnosen borderline är kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in