2022-05-25, 23:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Är dom trovärdiga? Visst kan jag ha tolkat det fel men min uppfattning var paniklögn pga krock i skallen.

De är advokater allihopa och känns riktigt kunniga. Men jag håller helt med om att det oavsett kan ha gett en suspekt känsla av Depp gentemot juryn och det kan vara nog så viktigt. Men ställningen i lögner i juryns ögon skulle väl då bli reducerad till 100-1
Citera
Medlem
BallaKlavas avatar
Rätt onödigt att detta ens ska gå till rättegång. Billigast för samhället vore väl att bara döma Amber för horeri så är det avklarat en gång för alla. Men kvarnarna ska mala och många krås måste smörjas, så det kan dra ut. Vem vet hur länge?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ingen är felfri. De kan ju alltid ta upp det under closing arguments. Tror inte det behövs ifs, meddelandena kändes mest som extremt fånigt knulla-brudar-snack mellan ett gäng grabbar.

Hela dagen var bra egentligen. TMZ-snubben var en hit, Dr Curry mosade dem, fotona var alla redigerade tredjegenerationskopior och flygplatspolis såg Amber bråka med sin partner redan för 13 år sedan. Korsförhören mot samtliga var riktigt tama.

Möjligtvis skulle man skippat att ta upp Depp en andra gång. Not terrible, not great som man säger i Tjernobyl.
Kan tänka mig att Depp's förhör mjukade upp juryn betydligt.
Citera
2022-05-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Rätt onödigt att detta ens ska gå till rättegång. Billigast för samhället vore väl att bara döma Amber för horeri så är det avklarat en gång för alla. Men kvarnarna ska mala och många krås måste smörjas, så det kan dra ut. Vem vet hur länge?

Handlar inte om pengar för Johnny. Han vill kunna förklara sig samt rädda sitt namn, så hans barn inte behöver skämmas osv.

Tänk själv att vara i hans skor. 6 år fick han vänta på att kunna ge sin bild.
Citera
2022-05-25, 23:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan tänka mig att Depp's förhör mjukade upp juryn betydligt.

Han hade absolut en hel del bra saker att säga, men det är alltid en risk att utsätta sig för extra korsförhör, speciellt när motståndaren börjar bli desperat. Som helhet är jag inte övertygad om att det hjälpte tyvärr.

Dagen som helhet tror jag dock var riktigt stark för Depp
Citera
2022-05-25, 23:31
Medlem
Citat:
Han hade absolut en hel del bra saker att säga, men det är alltid en risk att utsätta sig för extra korsförhör, speciellt när motståndaren börjar bli desperat. Som helhet är jag inte övertygad om att det hjälpte tyvärr.

Håller med, även om jag personligen inte tycker att Amber heards advokater hade något konkret, inte ens smsen var något utöver vad en vanlig snubbe skriver om ett ex, men blev lite för aggressivt från depps håll.
Citera
2022-05-25, 23:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Handlar inte om pengar för Johnny. Han vill kunna förklara sig samt rädda sitt namn, så hans barn inte behöver skämmas osv.

Tänk själv att vara i hans skor. 6 år fick han vänta på att kunna ge sin bild.

Ja, väldigt osmakligt kalkylerat av Amber. Ingen kontakt med verkligheten förutom $$$$.
Citera
2022-05-25, 23:35
Medlem
*
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-25 kl. 23:45.
Citera
2022-05-25, 23:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
inte ens smsen var något utöver vad en vanlig snubbe skriver om ett ex,

Lite smaksak beroende på kretsen man rör sig i. Personligen skulle jag aldrig göra det och ingen av mina vänner heller förmodligen. Jag tycker inte om sånt snack, även om jag inser att många ägnar sig åt det och att det är just snack.
Citera
2022-05-25, 23:44
Medlem
Citat:

Ja, det var en stark dag.

Sms:en var väl knappast JD bästa stund under rättegången. Sen tror jag att många (inklusive mig själv) förstorar upp det p.g.a. språkvalet. Sätt det i kontext av en man som troligtvis har blivit misshandlad psykiskt/fysiskt av sin partner + att hon med största sannolikhet haft Elon Musks rocket i sig, så kan man ändå få en förståelse för reaktionen. Tur att ingen läser gruppchatten som jag har med mina kompisar. Det är väl inte lika illa som Depps sista meddelande, men det förekommer mycket grabbsnack (iof en mer skämtsam ton). Men det betyder inte att vi som har en partner beter oss som svin mot dessa.

I relation till annat så tror jag inte att det har jättestor betydelse:

* Dr Curry som bl.a. visade att AH:s psykolog använt tester och checklistor som inte passar inom forensisk analys.
* Kate Moss som vittnade om att AH:s påstående om att JD knuffat ner Moss för en trappa inte var sant.
* Vittnet som jobbat för TMZ som indirekt sa att det var AH (eller någon från hennes sida) som skickat videon där JD misshandlar några skåpsluckor. Dessutom var videon som TMZ fick redigerad, så att AH fnissande i slutet inte var med.
* Fotoexperten som bevisade att foton som ingår i AH bevis har blivit redigerade. I tidigare förhör har hon påstått att hon aldrig har redigerat foton.
* Hon som jobbade på flygplatsen och hade sett AH tappa humöret och gå loss på sin dåvarande partner.

Så ja, nu när man summerar det så kan man inte påstå att det var en dålig dag..
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-25 kl. 23:47.
Citera
2022-05-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
har för mig att han inte kan få skägg

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Inom ämnet narcissism förekommer ju begreppet dupers delight. När de flinar av att de lurar/manipulerar någon. Heard har utöver detta kanske en slags abusers delight, när hon njuter av minnet av vilken makt hon hade under det 6 år långa psykologiska tortyret av sin fd man. Det är fan så att man får kalla kårar. Vilken jävla skräckupplevelse.

Väldigt intressant, du kommer med grej på grej. Topp!
Det är så äckligt att se henne sitta och le när hon berättar vad hon gjorde mot Depp. Ellernär hon hade skrivit tweeten. Sjuk människa.
Citera
2022-05-25, 23:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Ja, det var en stark dag.

Sms:en var väl knappast JD bästa stund under rättegången. Sen tror jag att många (inklusive mig själv) förstorar upp det p.g.a. språkvalet. Sätt det i kontext av en man som troligtvis har blivit misshandlad psykiskt/fysiskt av sin partner + att hon med största sannolikhet haft Elon Musks rocket i sig, så kan man ändå få en förståelse för reaktionen. Tur att ingen läser gruppchatten som jag har med mina kompisar. Det är väl inte lika illa som Depps sista meddelande, men det förekommer mycket grabbsnack (iof en mer skämtsam ton). Men det betyder inte att vi som har en partner beter oss som svin mot dessa.

I relation till annat så tror jag inte att det har jättestor betydelse:

* Dr Curry som bl.a. visade att AH:s psykolog använt tester och checklistor som inte passar inom forensisk analys.
* Kate Moss som vittnade om att AH:s påstående om att JD knuffat ner Moss för en trappa inte var sant.
* Vittnet som jobbat för TMZ som indirekt sa att det var AH (eller någon från hennes sida) som skickat videon där JD misshandlar några skåpsluckor. Dessutom var videon som TMZ fick redigerad, så att AH fnissande i slutet inte var med.
* Fotoexperten som bevisade att foton som ingår i AH bevis har blivit redigerade. I tidigare förhör har hon påstått att hon aldrig har redigerat foton.
* Hon som jobbade på flygplatsen och hade sett AH tappa humöret och gå loss på sin dåvarande partner.

Så ja, nu när man summerar det så kan man inte påstå att det var en dålig dag..

Och framför allt övriga korsförhör var riktigt, riktigt svaga. Pinsamt att köra med du-vill-bli-känd-argumentet om och om igen. Inte direkt så att flygplatspolisen hoppas bli influencer efter att hon synts i rättegångs-tv.

Amber såg också riktigt skärrad ut bitvis. Försökte dölja det genom att få till lite "vi-skrattar-och-har-kul-med-varandra-i-Team Amber"-känsla eller genom att låtsas anteckna kring saker de säger. Så genomskinligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in