2022-05-17, 21:12
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Politik och brutna löften

Vi har de politiker och den politik vi förtjänar är ett uttryck som man ofta hör. Vi röstar vart fjärde år och många som uttrycker ovanstående menar att det bara är att rösta bättre och mer rätt nästa gång. Men om vi nu röstat på partier för att de har en viss hållning i en fråga och de sedan bryter löftet mitt i en mandatperiod, vad är det då för mening med att rösta?

Kan vi verkligen då kalla det för demokrati. Kajsa Ekis Ekman tar upp problemet på ett bra sätt gällande Sveriges Natobeslut.

https://www.expressen.se/debatt/sver...-demokratiskt/

Men gällande mångkultur, folkutbytet och öppna gränser, har vi sett något löfte om motsatsen till detta som brutits av 7-klövern likt Natobeslutet. Kan vi verkligen anklaga politikerna i dessa partier för att ha bedragit folket mitt i mandatperioden, har något av dessa lovat annat i valtider än full tilt mångkultur? Här kommer media in men har media verkligen ett ansvar i detta, oavsett om de sjungit mångkulturens lovsång mot bättre vetande?

Ja, tanken är svindlande, har vi som folk röstat fram det mångkulturella helvetet med något naivt hopp om att våra politiker ändå vill vårt bästa även om de inte uttryckligen lovar något ens i valtider. Och vi har sedan gett dessa chans efter chans men de har bara gett oss mer mångkultur. Vem fan bär ansvaret, folket, politikerna, media? Kan man verkligen peka ut någon som mer ansvarig?
Citera
2022-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Trodde att Buffaloterroristen skulle drunkna i Ryssland/Ukraina/Nato men i morse drogs han upp i P1.

Spinnet man körde var folkutbytet i US och Europa som bara är en konspirationsteori.
Tänk att just det är en konspirationsteori?
Man kunde ju tycka att det finns mycket annat som SR kunde beskriva som konspirationsteori i så fall men, men.

Till skillnad från islamistiska terrorister som alltid bara har missförstått vad koranen och imamerna predikar så är det högerdebattörer som Tucker Carlson som ligger bakom den här killens illdåd.

Dubbla måttstockar är standard numera.

Citat:
Ännu mer om konspirationsteorin om folkutbytet och den påstådda massinvandringen i Studio ett efter kl 16 idag.
Synd att de inte bjöd in Tobias Hubinette för att dementera demografiska förändringar.

Det är en konspirationsteori. Per definition. Titta bara på den här tråden de senaste fyra-fem åren. De mest bisarra teorier har lanserats här och fortsätter lanseras. Det har varit så illa att vissa kommit dragande med dasspapper som förklaringsmodell. En hemlig dasspapperlobby som ligger bakom alla skeenden i världen. Det har du själv har ju gjort med dravel om "konsumtion" hit och dit. Ihopljuget "lobbande" och så vidare. Listan är lång.

"Folkutbytet" igen. Ett ord ingen kan försvara.

För att vara övertydlig. Det finns ingen som förnekar att "flyktingkrisen" 2015 inträffade. Det här med "konspirationsteori" har att göra med det infernaliska lögnmaskineri som konstant lanserar dravel som förklaringsmodeller. Dasspapper, vinstmaskineri, Google, "bankerna", Soros, DNC, "judarna", Bilderberg, "Bonnier". Listan är lång och varje punkt på listan var alltid, är uteslutande, och kommer alltid att vara ren lögn.
Citera
2022-05-17, 21:46
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Ja, tanken är svindlande, har vi som folk röstat fram det mångkulturella helvetet med något naivt hopp om att våra politiker ändå vill vårt bästa även om de inte uttryckligen lovar något ens i valtider. Och vi har sedan gett dessa chans efter chans men de har bara gett oss mer mångkultur. Vem fan bär ansvaret, folket, politikerna, media? Kan man verkligen peka ut någon som mer ansvarig?

Qui bono? är den relevanta frågan, men inte för att peka ut någon/vem som var mest ansvarig, utan för att förstå vad som gjorde att (tillräckligt) många vid en given historisk tidpunkt fick ett gemensamt särintresse i att öppna Pandoras ask för att talla godis.

Men allt är lögn förstås. Vi har blivit informerade och delgivna om det, till vår bättring, och har inga ursäkter för att fortsätta söka förklaringar. Men i en värld där alla förklaringar är en konspiration är allt en konspiration.

Citat:
När Pandora förskräckt stängde asken hade nästan hela dess innehåll redan flugit ut. Det enda som fanns kvar på botten av asken var hoppet.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-05-17 kl. 21:56.
Citera
2022-05-17, 21:50
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är en konspirationsteori. Per definition. Titta bara på den här tråden de senaste fyra-fem åren. De mest bisarra teorier har lanserats här och fortsätter lanseras. Det har varit så illa att vissa kommit dragande med dasspapper som förklaringsmodell. En hemlig dasspapperlobby som ligger bakom alla skeenden i världen. Det har du själv har ju gjort med dravel om "konsumtion" hit och dit. Ihopljuget "lobbande" och så vidare. Listan är lång.

"Folkutbytet" igen. Ett ord ingen kan försvara.

För att vara övertydlig. Det finns ingen som förnekar att "flyktingkrisen" 2015 inträffade. Det här med "konspirationsteori" har att göra med det infernaliska lögnmaskineri som konstant lanserar dravel som förklaringsmodeller. Dasspapper, vinstmaskineri, Google, "bankerna", Soros, DNC, "judarna", Bilderberg, "Bonnier". Listan är lång och varje punkt på listan var alltid, är uteslutande, och kommer alltid att vara ren lögn.
Du har helt rätt 🙂
Citera
2022-05-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Qui bono? är den relevanta frågan, men inte för att peka ut någon/vem som var mest ansvarig, utan för att förstå vad som gjorde att (tillräckligt) många vid en given historisk tidpunkt fick ett gemensamt särintresse i att öppna Pandoras ask för att talla godis.

Men allt är lögn förstås. Vi har blivit informerade och delgivna om det, till vår bättring, och har inga ursäkter för att fortsätta söka förklaringar. Men i en värld där alla förklaringar är en konspiration är allt en konspiration.

Idén är alltså att vi alla, som väljare, tjänade och fortsätter tjäna enormt på detta. Oerhörda vinster och värden till oss helt gratis.

Det är intressant att fler inte reagerar på det Greffue skriver här. Medelåldern i den här tråden gissar jag är relativt hög. Personer som har arbetat länge, gjort rätt för sig och har det relativt bra ekonomiskt sett. Är det bara jag som tar illa upp av lögnerna om att allt jag (och alla andra) någonsin gjort är att vara parasit på invandrare? Berika mig på deras bekostnad? Eftersom det bara verkar vara jag blir slutsatsen att "trådgiganter" är socialfall. Det blir slutsatsen om man ska ta det som sägs i tråden på allvar. Det rekommenderas inte.
Citera
2022-05-17, 22:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Idén är alltså att vi alla, som väljare, tjänade och fortsätter tjäna enormt på detta. Oerhörda vinster och värden till oss helt gratis.

Det är intressant att fler inte reagerar på det Greffue skriver här. Medelåldern i den här tråden gissar jag är relativt hög. Personer som har arbetat länge, gjort rätt för sig och har det relativt bra ekonomiskt sett. Är det bara jag som tar illa upp av lögnerna om att allt jag (och alla andra) någonsin gjort är att vara parasit på invandrare? Berika mig på deras bekostnad? Eftersom det bara verkar vara jag blir slutsatsen att "trådgiganter" är socialfall. Det blir slutsatsen om man ska ta det som sägs i tråden på allvar. Det rekommenderas inte.

Mottagit underrättelse om att allt är lögn. Vilket härmed underdånigast erkännes.
Citera
2022-05-18, 19:05
Bannlyst
Med hänvisning till tidigare inlägg i tråden.

Som av en tillfällighet:

Tesla Loses Spot on S&P ESG Index Due to Concerns Over Crashes, Working Conditions

https://www.bnnbloomberg.ca/tesla-lo...ions-1.1767672
Citera
2022-05-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Med hänvisning till tidigare inlägg i tråden.

Som av en tillfällighet:

Tesla Loses Spot on S&P ESG Index Due to Concerns Over Crashes, Working Conditions

https://www.bnnbloomberg.ca/tesla-lo...ions-1.1767672
Tror det var mitt inlägg för någon månad sedan som apostroferades.
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej. Inte ens Elon Musk har några fuck-you pengar, och det kan vara därför han hoppade av styrelseuppdraget i Twitter igår. Det finns hur många sätt som helst att komma åt en industrialist som Musk. Hans förmögenhet är avhängig aktiekursen i Tesla, och om Tesla får problem med myndigheterna eller bankerna så får också Elon Musk snabbt problem.
Sent omsider tycks Elon Musk själv ha insett detta, men jag tror inte han förstod det för en månad sedan. Idag skrev han:

Political attacks on me will escalate dramatically in coming months

https://mobile.twitter.com/elonmusk/...61470562508802
Citera
2022-05-18, 21:24
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Extremteorin om folkutbyte har slagit rot i USA.

https://www.expressen.se/nyheter/ext...git-rot-i-usa/
Citat:
Det var detta Joe Biden talade om när han i Buffalo i tisdags gick till angrepp mot teorin om det stora folkutbytet.
– Jag uppmanar alla amerikaner att tillbakavisa lögnen, och jag fördömer dem som sprider lögner för politisk vinning.

Sant är att för övrigt den vita amerikanska befolkningen om utvecklingen fortätter kommer att förlora sin absoluta majoritetsstatus om drygt 20 år.

Den här typen av ”folkutbyten” har hela tiden varit USA historia. Det har varit en del av ett land i ständig förnyelse.

"Folkutbyte" eller ett land i ständig förnyelse, smaksak men sant är i alla fall att befolkningen byts ut i USA och även i Sverige. Titta in på en skolgård, ta en runda på stan, det är skrämmande, knappt några svenska barn och undomar i sikte. När försvinner vår absoluta majoritetsstatus? Tar det 20 år, 10, 30, är det någon som vet? Att det kommer ske verkar nu ok att säga, även om våra ledare tillbakavisar liknande fakta som lögner.

En sann extremteori, de finns tydligen om man vågar titta.
Citera
2022-05-18, 21:27
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/ext...git-rot-i-usa/

"Folkutbyte" eller ett land i ständig förnyelse, smaksak men sant är i alla fall att befolkningen byts ut i USA och även i Sverige. Titta in på en skolgård, ta en runda på stan, det är skrämmande, knappt några svenska barn och undomar i sikte. När försvinner vår absoluta majoritetsstatus? Tar det 20 år, 10, 30, är det någon som vet? Att det kommer ske verkar nu ok att säga, även om våra ledare tillbakavisar liknande fakta som lögner.

Du kommer att bli anklagad för lögn, ingenting har förändrats i demografin!
Citera
2022-05-19, 13:08
Medlem
Citat:
Du kommer att bli anklagad för lögn, ingenting har förändrats i demografin!

Den som ljuger är du. I mitt svar till dig skrev jag... "För att vara övertydlig". Och förklarade återigen att ingen ifrågasätter att "flyktingkrisen" 2015 inträffade. Ljugandet kommer när det börjas med förklaringsmodeller om "lobbande", dasspapper, eller "Soros". Vad du gör här att blanda bort korten. Det vill säga du försöker få det att låta som om det faktum att invandring ägt rum betyder att diverse dravel ljugts ihop också är fakta.

Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/ext...git-rot-i-usa/"Folkutbyte" eller ett land i ständig förnyelse, smaksak men sant är i alla fall att befolkningen byts ut i USA och även i Sverige. Titta in på en skolgård, ta en runda på stan, det är skrämmande, knappt några svenska barn och undomar i sikte. När försvinner vår absoluta majoritetsstatus? Tar det 20 år, 10, 30, är det någon som vet? Att det kommer ske verkar nu ok att säga, även om våra ledare tillbakavisar liknande fakta som lögner.

Hittills har ingen i tråden och ej heller någon annanstans kunnat förklara vad det fetmarkerade i ditt inlägg betyder. Har svenska barn och ungdomar skickats till Syrien och Somalia i ett sorts utbyte? D.v.s att det bytts ut folk - ett befolkningsutbyte? Nej.

Vad som är lögnerna är det som, exempelvis, ljugts ihop i den här tråden i åratal. "DNC", "Blinken" vinstmaskineri, Google, "övervakning", "banker" med mera. Detta är de uppenbara flagranta lögnerna. Vi tar ett exempel. Det har i den här tråden ljugits om att DNC bestämt Sveriges invandringspolitik och att detta är en plan (med "judarna" bakom det hela oftast - det krälar av nazister i tråden).
Citera
2022-05-19, 14:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Den som ljuger är du. I mitt svar till dig skrev jag... "För att vara övertydlig". Och förklarade återigen att ingen ifrågasätter att "flyktingkrisen" 2015 inträffade. Ljugandet kommer när det börjas med förklaringsmodeller om "lobbande", dasspapper, eller "Soros". Vad du gör här att blanda bort korten. Det vill säga du försöker få det att låta som om det faktum att invandring ägt rum betyder att diverse dravel ljugts ihop också är fakta.

Hittills har ingen i tråden och ej heller någon annanstans kunnat förklara vad det fetmarkerade i ditt inlägg betyder. Har svenska barn och ungdomar skickats till Syrien och Somalia i ett sorts utbyte? D.v.s att det bytts ut folk - ett befolkningsutbyte? Nej.

Vad som är lögnerna är det som, exempelvis, ljugts ihop i den här tråden i åratal. "DNC", "Blinken" vinstmaskineri, Google, "övervakning", "banker" med mera. Detta är de uppenbara flagranta lögnerna. Vi tar ett exempel. Det har i den här tråden ljugits om att DNC bestämt Sveriges invandringspolitik och att detta är en plan (med "judarna" bakom det hela oftast - det krälar av nazister i tråden).
Vi "bytte ut" vårt kök för några år sedan, vi fick hem ett nytt från en firma. Vårt gamla kök hamnade inte i köksfirmans lager utan på soptippen och senare antagligen i ett värmeverk där det försvann.

Nu vet jag tack vare dig att det var fel att säga att vi har "bytt kök" och att jag borde ha fräst ifrån när besökare sa "har ni bytt kök?" och förklarat att vi inte alls har bytt kök med någon utan vi har köpt nytt och kastat det gamla.

Visserligen hade de nog misstänkt att jag hade blivit autistisk men det skulle jag ha struntat i.

Ja du har alldeles rätt som vanligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in