Citat:
Ursprungligen postat av
skogsmaran
Den här argumentationen förekommer knappt längre, den är utdaterad och debatten har flyttat vidare. Tidigare kunde man se den överallt:
Steg 1. Invandring
Steg 2. ???
Steg 3. Vinst!
Det är extremt få som argumenterar så i media idag. Och de flesta som gjorde det tidigare låtsas som om det regnar och ägnar sig åt historierevisionism á la "Folkhälsomyndigheten har alltid förespråkat munskydd".
Debatten har svängt från att på 60-talet "fabrikerna behöver arbetskraft", till 90-talets "undvika social turism" till 00-talets "all invandring är lönsam" och nu till "ordning och reda i migrationspolitiken".
Du och flera andra verkar ha fastnat i att argumentera mot att "all invandring är lönsam" men denna linje företräds knappt av någon längre.
Edit: Jag glömde den humanitära stormakten, men den sammanföll mer eller mindre med "all invandring är lönsam".
Skulle Sveriges immigrationspolitik appliceras på tex flyktingarna från Ukraina, så hade tex. immigrationspolitiken varit en lönsam affär.
Jag är faktiskt "onboard" på att asylmottagning kan vara 100% lönsamt, sen att det är en förlustaffär i Sverige pga det politiska arbetet som ligger bakom allt.
Jag tror faktiskt inte på att Svenska politiker har ändrat åsikt eller agenda, trots att de har förstått att ingen vill lyssna på vad de säger om lönsamheten.
Svensk immigrationspolitik av MENA-folk är trots allt den största främjande faktorn för den ökade rasismen i samhället.
iallafall.. Jag "fastnade" i argumentet för att påpeka att Sveriges befolkningsmängd minskar, vi har ett folktapp av etniska svenskar idag, som politikerna har valt att "stimulera" med att ta in kriminella blattar och deras klaner
..istället för västerländska människor, som iaf har en uns av självrespekt och stolthet.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det där håller inte hela vägen.
Redan i slutet på 90-tale började (s), till och med (s), med åtstramningar av sjukförsäkringen.
Fakta är att invandring har pågått på grund av de attityder som etablissemanget i Sverige har haft och delvis fortfarande har. så lustigt är att den tråd som är avsedd att diskutera vad som faktiskt sägs om invandringen kommit att bli en fabrik för ihopfantiserat dravel som förklaringsmodeller.
Sjukförsäkringen är 1 av 3 ben som "etablissemanget" vilar på.
Att folk inte längre får vara hemma och sjuka i fred, utan måste "arbetsträna" eller "delta i x" stärker mitt argument om att "vårdpaket" behövs för alla som jobbar inom SKR, och även för fristående företagare inom ex vård och omsorgs sektorn.
*x = valfritt "socialt program" typ fas3, som mest existerar som en sorts dagisplats för vuxna