2022-05-13, 18:50
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie

Depp ger inte bilden av att vara den våldsamma typen, däremot gör ju Amber det.
Har ej följt med eller intresseradt mig för detta, har absolut inget över för kändisar och deras dumheter.

Men jag såg Aron Flam och David Eberharts reaktionsvideo på rättegången.
Blev chockad över att kvinnan tydligen hade gjort sina behov i sängen!

För mig är det någonting oerhört sjukt och något jag aldrig skulle ha överseende, skulle inte tänka mig att ha något att göra med någon som har gjort så, vilket psykopatbeteende!
Citera
2022-05-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att kasta något så att en fingertopp går av? Det låter betydligt mer långsökt än att det är självförvållat. Naturligtvis menade inte Depp att stympa sig själv och försvåra sitt gitarrspel och han siktade knappast medvetet på att bli den andre Tony Iommi. Att skada sig själv i fyllan och villan är sådant sådana som han gör.
Aldrig hört talas om någon som slår något så fingret går av. Men hur bortförklara du Ambers egna sorg, dagen efter, över hur hon skadat Johnny? Vill verkligen höra
Det jag stör mig på med dig, du har uppenbart dålig koll och utgår ifrån en mall av hur du själv känner. Men det finns ljudklipp på amber där hon i stort sett erkänner att hon skadat Johnny morgonen efter han blev av med fingret. Som sitter och gråter över hur hon inte menad enågot illa och att det inte var meningen. Fattar inte hur du tänker, antingen är du opåläst och kill gissar, eller så är du bara dum.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-13 kl. 18:58.
Citera
2022-05-13, 18:55
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har ej följt med eller intresseradt mig för detta, har absolut inget över för kändisar och deras dumheter.

Men jag såg Aron Flam och David Eberharts reaktionsvideo på rättegången.
Blev chockad över att kvinnan tydligen hade gjort sina behov i sängen!

För mig är det någonting oerhört sjukt och något jag aldrig skulle ha överseende, skulle inte tänka mig att ha något att göra med någon som har gjort så, vilket psykopatbeteende!
Egentligen är det inte så sjukt som de gärna vill få det att låta. Skillnaden är att det handlar om kändisar och att det hamnar i media.

I missbrukarkretsar händer värre saker än så som de flesta tyvärr bara rycker på axlarna åt.
Citera
2022-05-13, 19:02
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Egentligen är det inte så sjukt som de gärna vill få det att låta. Skillnaden är att det handlar om kändisar och att det hamnar i media.

I missbrukarkretsar händer värre saker än så som de flesta tyvärr bara rycker på axlarna åt.
Oh herregud!
Skulle min fru göra så då blev det skilsmässa direkt och jag skulle aldrig mer prata med henne och jag skulle göra allt för att mina barn inte heller skulle umgås med henne.

Skulle tro den personen om vad som helst och aldrig vända ryggen till.

Har aldrig hört talas om något så knäppt men kanske jag har levt ett skyddat liv?
Citera
2022-05-13, 19:03
Medlem
E157s avatar
Citat:
Därför att som den här artikeln säger måste Depp i princip bevisa att Amber Heard ljuger eller att hon handlat utan all respekt för sanningen när hon skrev sin artikel i Washington Post.

https://www.unilad.co.uk/news/legal-...20511.amp.html

Det är svårt att se att han kan göra det. Att han lyckas framställa Amber Heard allmänt i dålig dager och därmed öppnar för möjligheten att hon ljuger räcker inte hela vägen.

Rättegången i Storbritannien skall nog också ses som en fingervisning av vad rättssystemet kan komma fram till post-metoo även om vi här har annorlunda förutsättningar. Där kom domaren fram till att det var mer troligt än inte att Depp misshandlat Heard.

Huntley Taylors förslag nedan att juryn kan komma fram till att förhållandet var toxiskt och att båda var ansvariga för det låter som en rimlig utväg för juryn på ett svårt dilemma.

https://www.insider.com/experts-ambe...win-2022-5?amp

Ja, kärnan är väl det så det kan ju bli klurigt att bevisa. Men The sun rättegången verkade ju riggad, men det vet kanske inte juryn. Oavsett verkar ju Depps teams strategi vara att att ge Heard tillräckligt med rep så hon hänger sig själv och så här långt verkar det lyckas, de flesta verkar vara Team Depp.
Citera
2022-05-13, 19:03
Medlem
Citat:
Oh herregud!
Skulle min fru göra så då blev det skilsmässa direkt och jag skulle aldrig mer prata med henne och jag skulle göra allt för att mina barn inte heller skulle umgås med henne.

Har aldrig hört talas om något så knäppt men kanske jag har levt ett skyddat liv?
Ingen normal person bajsar på.sin andra hälfts sänghalva, man är fan störd i skallen då.
Inte ens inom drugsammanhang har jag ngnsin hört talas om det. Jag är 31 år och amber är första fallet jag hört talas om, där någon skiter på ens säng på det sättet.
Citera
2022-05-13, 19:05
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Oh herregud!

Ja, det är skillnad på vanligt folk och missbrukare/psykiskt sjuka. Jag hade oclså lagt benen på ryggen om min kvinna lagt en hög i sängen.
Citera
2022-05-13, 19:08
Medlem
Citat:
Oh herregud!

Men är du uppvuxen med konstant fysisk och psykisk misshandel? Personer som har den bakgrunden, och inte kommit över sina trauman, söker sig uteslutande efter liknande partners.

Samma anledning som att tjejer som blivit slagna alltid lyckas hitta en ny kille som också slår henne. Barn som har en förälder som misshandlar personen kan, omedvetet, söka sig efter liknande personer. Sedan är det ju också relativt vanligt att personerna i fråga försöker rationalisera partnerns beteende, och skuldbelägga sig själv.

Här är det ju helt uppenbart att Amber Heard är en typisk abuser. De som misslyckas att se det i hennes beteende undrar jag hur de klarar sin vardag.
Citera
2022-05-13, 19:10
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Ingen normal person bajsar på.sin andra hälfts sänghalva, man är fan störd i skallen då.
Inte ens inom drugsammanhang har jag ngnsin hört talas om det. Jag är 31 år och amber är första fallet jag hört talas om, där någon skiter på ens säng på det sättet.
Haha, jag har varit med om att folk har varit så väck i huvudet att de har både pissat och skitit ner sig i soffan och ändå kört på som vanligt. Man flyttade sig bara bort en bit och tvingade sig själv att stå ut med stanken. Sen gick de omkring i lägenheten med skit i byxorna och vi andra kunde inte göra så mycket annat än att både skratta och äcklas av det. Tragiskt, men så går ju vissa missbrukare ner sig mer än andra.
Citera
2022-05-13, 19:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det är exakt det jag menar. Är det en omöjlighet i din värld att det kan förhålla sig på det viset?

Nej, jag tycker jag gjort klart att jag inte anser att det är en omöjlighet, och att Depp inte är bevisat skyldig. Däremot att det framstår som mer sannolikt än motsatsen att han åtminstone vid några tillfällen tagit till våld mot Heard. Och det är ju vad rättegången gäller, om det kan göras troligt att Heard ljuger eller struntar i sanningen.

Citat:
Jag kan ta mig själv som ett exempel och jag tror knappast jag är ett undantag. Jag har aldrig slagit en kvinna, men däremot blivit slagen själv. Känner jag mig som en tönt för det? Nej, självklart inte. Jag antar att eftersom du resonerar som du gör så tillhör du den skara män som tycker att det är okey att slå tillbaks då en kvinna slår dig, därför tror du att Depp också skulle göra det. Om det är rätt att slå tillbaks när en kvinna slår dig, är ett beslut bara du kan ta. Jag är inte den som avgör om det är rätt eller fel, men för mig känns det inte berättigat. Jag tar hellre smällen och går iväg, för så jävla farligt är det inte att bli slagen av en kvinna. Men om en man känner sig som ett offer av att bli slagen av en kvinna är väl lika rätt som när en kvinna känner sig som ett offer av att ha blivit slagen av en man?

Det finns förstås alla möjliga varianter på missbruk och missbrukare och på våld i relationer. Jag är inte den som hävdar att kvinnor är automatiskt offer i dessa sammanhang.

Men det liv Johnny Depp lever är inte normalt med vanliga mått mätt. Det som skiljer dessa rika drogmissbrukare från vanligt folk är som sagt att de har folk och mediciner som går det möjligt för dem att göra saker som går utanpå det mesta. Vi har sett det genom historien. Det Depp sysslar med är extremt och vad man än anlägger för perspektiv på hans eventuella kvinnomisshandlande måste man ha med sig hur destruktivt han handlar och vad det säger om hur oskyldig man får utgå från att han är. Det är ett gränslöst liv och då är det rimligt att förvänta sig gränslöst beteende.

Citat:
Jag väntar fortfarande på svaret på min fråga. Dömer du Depp utan att ha följt rättegången?

Jag följer den inte slaviskt, men jag försöker hålla koll på fakta så långt mitt intresse räcker. Jag har följt många kriminalfall och det är aldrig så enkelt som att man bara ”behöver följa rättegången”. Det gäller att veta vad som är viktigt och mindre viktigt och jag är en ständig student i den konsten.
Citera
2022-05-13, 19:14
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Men är du uppvuxen med konstant fysisk och psykisk misshandel? Personer som har den bakgrunden, och inte kommit över sina trauman, söker sig uteslutande efter liknande partners.

Samma anledning som att tjejer som blivit slagna alltid lyckas hitta en ny kille som också slår henne. Barn som har en förälder som misshandlar personen kan, omedvetet, söka sig efter liknande personer. Sedan är det ju också relativt vanligt att personerna i fråga försöker rationalisera partnerns beteende, och skuldbelägga sig själv.

Här är det ju helt uppenbart att Amber Heard är en typisk abuser. De som misslyckas att se det i hennes beteende undrar jag hur de klarar sin vardag.
Nä, Jag har väl inte den bakgrunden.
Har aldrig känt någon respekt för kändisar, vissa musiker och komiker som skapar egna grejer undantaget men nu ökade mitt förakt ytterligare när man får höra vad som pågår i deras lyxvillor, tvi vale!

Edit: såna ska sitta på institution och inte tillåtas vara någon slags förebilder för ungdomar!
Senast redigerad av orrtupp 2022-05-13 kl. 19:24.
Citera
2022-05-13, 19:15
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Jag följer den inte slaviskt, men jag försöker hålla koll på fakta så långt mitt intresse räcker. Jag har följt många kriminalfall och det är aldrig så enkelt som att man behöver följa rättegången. Det gäller att veta vad som är viktigt och mindre viktigt och jag är en ständig student i den konsten.

Och då vet du att i en rättegång ska man aldrig blunda för bevisningen, då det är den som är avgörande. Ändå väljer du att göra det och vill bli tagen för att vara seriös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in