Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Det är exakt det jag menar. Är det en omöjlighet i din värld att det kan förhålla sig på det viset?
Nej, jag tycker jag gjort klart att jag inte anser att det är en omöjlighet, och att Depp inte är bevisat skyldig. Däremot att det framstår som mer sannolikt än motsatsen att han åtminstone vid några tillfällen tagit till våld mot Heard. Och det är ju vad rättegången gäller, om det kan göras troligt att Heard ljuger eller struntar i sanningen.
Citat:
Jag kan ta mig själv som ett exempel och jag tror knappast jag är ett undantag. Jag har aldrig slagit en kvinna, men däremot blivit slagen själv. Känner jag mig som en tönt för det? Nej, självklart inte. Jag antar att eftersom du resonerar som du gör så tillhör du den skara män som tycker att det är okey att slå tillbaks då en kvinna slår dig, därför tror du att Depp också skulle göra det. Om det är rätt att slå tillbaks när en kvinna slår dig, är ett beslut bara du kan ta. Jag är inte den som avgör om det är rätt eller fel, men för mig känns det inte berättigat. Jag tar hellre smällen och går iväg, för så jävla farligt är det inte att bli slagen av en kvinna. Men om en man känner sig som ett offer av att bli slagen av en kvinna är väl lika rätt som när en kvinna känner sig som ett offer av att ha blivit slagen av en man?
Det finns förstås alla möjliga varianter på missbruk och missbrukare och på våld i relationer. Jag är inte den som hävdar att kvinnor är automatiskt offer i dessa sammanhang.
Men det liv Johnny Depp lever är inte normalt med vanliga mått mätt. Det som skiljer dessa rika drogmissbrukare från vanligt folk är som sagt att de har folk och mediciner som går det möjligt för dem att göra saker som går utanpå det mesta. Vi har sett det genom historien. Det Depp sysslar med är extremt och vad man än anlägger för perspektiv på hans eventuella kvinnomisshandlande måste man ha med sig hur destruktivt han handlar och vad det säger om hur oskyldig man får utgå från att han är. Det är ett gränslöst liv och då är det rimligt att förvänta sig gränslöst beteende.
Citat:
Jag väntar fortfarande på svaret på min fråga. Dömer du Depp utan att ha följt rättegången?
Jag följer den inte slaviskt, men jag försöker hålla koll på fakta så långt mitt intresse räcker. Jag har följt många kriminalfall och det är aldrig så enkelt som att man bara ”behöver följa rättegången”. Det gäller att veta vad som är viktigt och mindre viktigt och jag är en ständig student i den konsten.