2022-05-13, 17:56
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Trams. Jag känner till din sort genom diskussioner på Flashback och andra nätdiskussioner genom åren. Att följa rättegången och att inte vara en idiot är per definition om man tycker som du. Inget annat. Ett primitiv och lätt genomskådat försök till härskarteknik. Det gäller liksom inte att läsa mest struntprat av likasinnade utan att rätt analysera vad som händer och sägs. Din bias liksom många andras är mycket stark och utgår från något märkligt idoliserande av Johnny Depp. Det är ingen bra utgångspunkt för att kunna bedöma fallet rätt.

Det viktigaste är att läsarna i tråden förstår att du saknar trovärdighet. Du gör naturligtvis som du vill med rättegångsföljandet.
Citera
2022-05-13, 17:58
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Och Amber var fullt medveten om detta under deras förhållande, men bisarrt nog skapade hon ändå ofta bråksituationer som rev upp såren från barndomen för honom. Det var som att hon ville plåga honom.

Precis, helt sjuk brud.
Där har vi många diagnoser som har förstört andras liv..bla Johnnys
Citera
2022-05-13, 18:01
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Och Amber var fullt medveten om detta under deras förhållande, men bisarrt nog skapade hon ändå ofta bråksituationer som rev upp såren från barndomen för honom. Det var som att hon ville plåga honom.

Ja, det är inte direkt ovanligt att redan trasiga unga tjejer söker sig till missbrukande män. Jag har som sagt själv levt i ett missbruk under lång tid, men är drogfri sedan länge. Jag vet inte hur många psykskadade tjejer jag var tillsammans under hela den perioden, men det var många. Den ena värre än den andra, men det gör dom ju inte till sämre människor för det. Alla har vi våra olika problem och i den miljön blir det så att man ändå känner en samhörighet som man inte får på annat håll, så det kanske är därför man står ut med varann.
Citera
2022-05-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, det är inte direkt ovanligt att redan trasiga unga tjejer söker sig till missbrukande män. Jag har som sagt själv levt i ett missbruk under lång tid, men är drogfri sedan länge. Jag vet inte hur många psykskadade tjejer jag var tillsammans under hela den perioden, men det var många. Den ena värre än den andra, men det gör dom ju inte till sämre människor för det. Alla har vi våra olika problem och i den miljön blir det så att man ändå känner en samhörighet som man inte får på annat håll, så det kanske är därför man står ut med varann.
Det är pga det du säger att det blir så genomskinligt när vissa i denna tråd hoppar in och tror sig veta, att bara för att någon drogar (mest röker på vad jag fått för mig om Johnny) att de per automatik är sämre människor. Blir så äcklad av dessa åsikter då de är så långt från sanningen.
Citera
2022-05-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Skitmorsa!
Han älskade henne ändå, trots all skit så blev han riktigt upprörd då hon dog. Jag tror Johnny har ett stort hjärta och är en jävligt chill person. Bara att det sociala stigma att droger och alkohol leder till att man blir våldsam stämplar en hårdare än sanningen.
Citera
2022-05-13, 18:10
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Det är pga det du säger att det blir så genomskinligt när vissa i denna tråd hoppar in och tror sig veta, att bara för att någon drogar (mest röker på vad jag fått för mig om Johnny) att de per automatik är sämre människor. Blir så äcklad av dessa åsikter då de är så långt från sanningen.
Ja, jag tror de hämtar sin sanning från tidningsartiklar rörande uppmärksammade våldsbrott i missbrukarmiljö och sedan tror att det är så livet ser ut för alla missbrukare.
Citera
2022-05-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ja, jag tror de hämtar sin sanning från tidningsartiklar rörande uppmärksammade våldsbrott i missbrukarmiljö och sedan tror att det är så livet ser ut för alla missbrukare.
Yep. Jag har mina erfarenheter, min brorsa tog överdos tillslut av fentanyl etc. Men man ser på de som brukar om de är chill eller inte, Johnny ger mig bara vibbar av att vara en chill missbrukare som aldrig går över en viss gräns. Men det är min personliga åsikt. Vet folk som fick damp eller spårade, men det handlade oftast om benzo, inte fucking kokain och weed. Alkohol kan ju göra en aggressiv, men aldrig jag skulle slå en tjej. Som mest slå sönder saker runt omkring mig men aldrig en person och jag har ändå hållt på med mma och diverse hela livet.

Tycker dock det är töntig av moderatorn i denna tråd att skylla på att vi är fan Boys etc. Bara det uttrycket visar hur okunnig och korkad denna person är. Det är så många kvinnor som hamnat i trubbel iförhållanden samt män, som står på Johnnys sida. Tror seriöst det handlar om 95% PRO Johnny sen 5% amber +massmedia. Tycker dessa personer ska säga annat än alkohol och droger, annarss ser de ut som jävla idioter i mina ögon. Jag har gjort minresesrch, sett så många experter av olika slag. Sett vittnesmålen flera gånger, sett folk utvärdera de också. Men då kommer nyttiga idioter som tror sig veta efter några artiklar från feministmedia, kan bara skratta åt dessa.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-13 kl. 18:24.
Citera
2022-05-13, 18:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Må vara som upplagt för att ta till våld i din bok, men du kan ändå inte blunda för all den bevisning som talar för att det är Amber som varit den våldsamma i förhållandet.

Så din teori är att Depp blivit kraftigt provocerad och slagen av Heard men själv hållit sig from som ett lamm och ödmjukt tagit på sig offerrollen i förhållandet. Han har supit, knarkat, skrikit och kallat Heard för fula saker och skrivit med blod från sin avhuggna fingertopp i blod på väggen.

Jag kan som sagt sträcka mig så långt som att det är möjligt, men att betrakta det som den enda möjliga sanningen, nej. Jag tvivlar förresten på att det var Heard som skar av honom fingertoppen. Det framstår som en självförvållad skada

Att det finns dokumentation på skador som den misshandlade parten fått är ingen naturlag det heller. Även om Heard dokumenterat en del annat kan hon avstått. Det finns ju för övrigt en bild, som även om den förstärkts stöder att hon fått en smäll av Depp när han skall ha kastat en telefon.

https://pagesix.com/2020/07/10/court...ised-face/amp/
Citera
2022-05-13, 18:41
Medlem
Citat:
Så din teori är att Depp blivit kraftigt provocerad och slagen av Heard men själv hållit sig from som ett lamm och ödmjukt tagit på sig offerrollen i förhållandet. Han har supit, knarkat, skrikit och kallat Heard för fula saker och skrivit med blod från sin avhuggna fingertopp i blod på väggen.

Jag kan som sagt sträcka mig så långt som att det är möjligt, men att betrakta det som den enda möjliga sanningen, nej. Jag tvivlar förresten på att det var Heard som skar av honom fingertoppen. Det framstår som en självförvållad skada

Att det finns dokumentation på skador som den misshandlade parten fått är ingen naturlag det heller. Även om Heard dokumenterat en del annat kan hon avstått. Det finns ju för övrigt en bild, som även om den förstärkts stöder att hon fått en smäll av Depp när han skall ha kastat en telefon.

https://pagesix.com/2020/07/10/court...ised-face/amp/
Jo en gitarrist skär ju av sig fingret! Har du kollat på skadan? Tror du på Ambers version at han slog en telefon mot väggen tils fingret gick av? Låter inte det otroligt mer stört än det faktum att hon återigen kastat något för att skada Johnny igen?
Det är etablerat att hon kastar saker, nämnts flera ggr, men du är ju ngn superexpert manlig man som vet allt.
Kan länka dig klippet där hon erkänner att hon gjort illa honom. Men du verkar inte klok nog för å släppa ditt dömmande.
Citera
2022-05-13, 18:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Du utgår från den stereotypa bilden av hur en missbrukare är och verkar döma Depp pågrund av den och helt bortse från den bevisning som finns. Varför skulle alla missbrukare vara våldsamma? Jag tror du kan bättre än så. Visst ökar sannolikheten för att ta till våld när man är i ett missbruk, men jag har själv levt det livet och kan nog säga att det är ett fåtal som är våldsamma av sig.

Depp ger inte bilden av att vara den våldsamma typen, däremot gör ju Amber det.

Alla missbrukade utövar inte regelrätt våld, men missbruk ställer så gott som alltid till det ordentligt med andra människor. Barn blir lidande osv och de har de nog blivit här också. Det blir bråk och uppträden och saker går sönder.

Nu har vi här en missbrukare och en person som säger att han utövat våld mot henne. Då ökar sannolikheten markant att det stämmer. Jag utgår inte från en missbrukare utan från en missbrukare som påstås bete sig som man kan förvänta sig av en person som stått honom nära. Även med Heards minskade trovärdighet är det inte långsökt att anklagelserna är sanna. Detta är ju också vad den engelske domaren kom fram till.
Citera
2022-05-13, 18:47
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:

Det är exakt det jag menar. Är det en omöjlighet i din värld att det kan förhålla sig på det viset?
Jag kan ta mig själv som ett exempel och jag tror knappast jag är ett undantag. Jag har aldrig slagit en kvinna, men däremot blivit slagen själv. Känner jag mig som en tönt för det? Nej, självklart inte. Jag antar att eftersom du resonerar som du gör så tillhör du den skara män som tycker att det är okey att slå tillbaks då en kvinna slår dig, därför tror du att Depp också skulle göra det. Om det är rätt att slå tillbaks när en kvinna slår dig, är ett beslut bara du kan ta. Jag är inte den som avgör om det är rätt eller fel, men för mig känns det inte berättigat. Jag tar hellre smällen och går iväg, för så jävla farligt är det inte att bli slagen av en kvinna. Men om en man känner sig som ett offer av att bli slagen av en kvinna är väl lika rätt som när en kvinna känner sig som ett offer av att ha blivit slagen av en man?

Jag väntar fortfarande på svaret på min fråga. Dömer du Depp utan att ha följt rättegången?
Citera
2022-05-13, 18:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jo en gitarrist skär ju av sig fingret! Har du kollat på skadan? Tror du på Ambers version at han slog en telefon mot väggen tils fingret gick av? Låter inte det otroligt mer stört än det faktum att hon återigen kastat något för att skada Johnny igen?
Det är etablerat att hon kastar saker, nämnts flera ggr, men du är ju ngn superexpert manlig man som vet allt.
Kan länka dig klippet där hon erkänner att hon gjort illa honom. Men du verkar inte klok nog för å släppa ditt dömmande.

Att kasta något så att en fingertopp går av? Det låter betydligt mer långsökt än att det är självförvållat. Naturligtvis menade inte Depp att stympa sig själv och försvåra sitt gitarrspel och han siktade knappast medvetet på att bli den andre Tony Iommi. Att skada sig själv i fyllan och villan är sådant sådana som han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in