2022-05-13, 14:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jag tror inte att tanken är att han kommer vinna, som tidigare nämnt, så är det väldigt svårt att vinna ett sånt här case. Han vill nog avslöja Amber som den sjuka individen hon är och upprätthålla sitt namn igen.

Sen lyser ju skiten inne i dig, som vanligt handlar allt om droger och alkohol för er och inte sanningen. Förresten, Amber gick på både mdma, hallucigena och nå piller i Australien hon uppvisar inga skador, det hon däremot visar i ett klipp som finns är ångest och panik över att Depp ska lämna henne.

Du kan kalla oss fanboys, men det viktigaste är det faktum att en man får upprättelse gentemot en elak kvinna som gjort allt för att förstöra hela hans liv. Men tur att du läser artiklar om ämnet, för media är ju verkligen inte vinklat och verklighetsfrånvända i detta fall....

Att droger och alkohol i stora mängder alltid lockar fram det sämsta ur människor vet alla. Man beter sig illa mot människor, beter sig illa allmänt, blir lynnig, oberäknelig och argsint och benägen för våld mot dig själv, mot andra och mot döda ting.

Det är svårt att förstå att någon som du kan hävda att det är fel fokus att konstatera detta. Det måste i de flesta fall handla om någon form av förnekelse kring missbrukets avigsidor.

Johnny Depp visar objektivt alla tecken på detta. Han försöker egentligen inte dölja det för den delen. Han är varken den första eller sista kändisen som drabbats av detta gränslösa beteende och att utöva den livsstilen omgiven av underlydande som städar upp efter honom och möjliggör hans beteende. Som vanligt har han också ett gäng fanboys och fangirls som ursäktar och förminskar det hela eller inte låtsas om det. Eller också är det någon i omgivningen som pekas ut som den skyldige som förstör för stackars lille Johnny. Som Amber Heard.

Ja, Heard är också instabil och tar droger och har i något mindre mån samma problem som Depp. Vad du och andra försvarare av Depp lurar er själva med är att det på något sätt ändrar något av det jag beskrivit ovan om Johnny Depp.
Citera
2022-05-13, 15:00
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att droger och alkohol i stora mängder alltid lockar fram det sämsta ur människor vet alla. Man beter sig illa mot människor, beter sig illa allmänt, blir lynnig, oberäknelig och argsint och benägen för våld mot dig själv, mot andra och mot döda ting.

Det är svårt att förstå att någon som du kan hävda att det är fel fokus att konstatera detta. Det måste i de flesta fall handla om någon form av förnekelse kring missbrukets avigsidor.

Johnny Depp visar objektivt alla tecken på detta. Han försöker egentligen inte dölja det för den delen. Han är varken den första eller sista kändisen som drabbats av detta gränslösa beteende och att utöva den livsstilen omgiven av underlydande som städar upp efter honom och möjliggör hans beteende. Som vanligt har han också ett gäng fanboys och fangirls som ursäktar och förminskar det hela eller inte låtsas om det. Eller också är det någon i omgivningen som pekas ut som den skyldige som förstör för stackars lille Johnny. Som Amber Heard.

Ja, Heard är också instabil och tar droger och har i något mindre mån samma problem som Depp. Vad du och andra försvarare av Depp lurar er själva med är att det på något sätt ändrar något av det jag beskrivit ovan om Johnny Depp.
Vad du verkar ha svårt att förstå är att, trots allt det du skriver, kvarstår faktum att JD har använt droger i olika form fram och tillbaka sen han var typ 11 år, men aldrig förrän nu med AH anklagats för att vara våldsam mot en partner.
AH däremot har en historia av att vara våldsam mot tidigare partner.
Citera
2022-05-13, 15:22
Medlem
Citat:

Håller med om att det syns att han har missbrukat ett bra tag, men jag gör inte som du och kopplar missbruk till att slå tjejer. Det är ju därför amber påstår det, för att det blir lätt att ljuga och övertyga andra då en sådan faktor ligger i bagaget.
Men är det inte konstigt att hon nekar allt ansvar, att hon förnekar att hon är våldsam och betett sig dåligt, målar upp sig själv som en prinsessa från Texas?
Det som är 100% i min skalle iaf, är att det hon påstår hänt i Australien inte har hänt, tror inte en sekund på hennes uppenbart falska historia. Kan man ljuga på det sättet om något så pass grovt och allvarligt, då vet jag att hon ljuger till 99% om allt annat också.

Jag har lyssnat på i stort sett alla tillgängliga ljudklipp och sett allt som filmats, ingenting tyder på att JD någonsin har slagit henne och hon tar inte ens upp det en enda gång i något av klippen.
Inte ens då JD snackar om hennes våldsamheter, så nämner hon inte en enda gång att han varit våldsam tillbaka! Eller den så kallade "headbutt" incidenten där hon tydligen bröt näsan men utan att få den svullnad etc som uppstår och varar i en månad efteråt, är enda gången.
Hennes karaktär lyser om hur narcissistisk och självabsorberad hon är och hur mycket hon försöker att skapa bråk varje chans hon får.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-13 kl. 16:04.
Citera
2022-05-13, 16:00
Medlem
Citat:

Tänker du börja följa rättegången framöver? Fram till nu har du inte gjort det, vilket varit tydligt av dina inlägg i den här tråden.
Citera
2022-05-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Tänker du börja följa rättegången framöver? Fram till nu har du inte gjort det, vilket varit tydligt av dina inlägg i den här tråden.
Håller med, han/hon verkar otroligt okunnig och bygger bara sina argument på sensationella artiklar från massmedia.

Tänk att vara moderator på flashback men bygga sin retorik efter massmedia lol.

OnT: alla som inte är bakom flötet ser hur störd amber är, speciellt om man har hängt med och ser hur hon beter sig.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-13 kl. 17:11.
Citera
2022-05-13, 17:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Vad du verkar ha svårt att förstå är att, trots allt det du skriver, kvarstår faktum att JD har använt droger i olika form fram och tillbaka sen han var typ 11 år, men aldrig förrän nu med AH anklagats för att vara våldsam mot en partner.
AH däremot har en historia av att vara våldsam mot tidigare partner.

Det finns ingen automatik som säger att någon måste ha visat sig våldsbenägen tidigare för att börja utöva våld. När man är ung kommer man undan med missbruk på ett annat sätt ur alla aspekter än när man är yngre. Alla som påpekar Heards dåliga karaktär borde också kunna tänka sig att hon lockat fram Depps dåliga sidor på ett annat sätt än kanske den stabilare Vanessa Paradis och ansvaret för några unga barn gjort, exempelvis. Som sagt ett ömsesidigt destruktivt förhållande av närmast klassisk typ.
Citera
2022-05-13, 17:38
Medlem
Citat:
Det finns ingen automatik som säger att någon måste ha visat sig våldsbenägen tidigare för att börja utöva våld. När man är ung kommer man undan med missbruk på ett annat sätt ur alla aspekter än när man är yngre. Alla som påpekar Heards dåliga karaktär borde också kunna tänka sig att hon lockat fram Depps dåliga sidor på ett annat sätt än kanske den stabilare Vanessa Paradis och ansvaret för några unga barn gjort, exempelvis. Som sagt ett ömsesidigt destruktivt förhållande av närmast klassisk typ.
Men det finns ju fortfarande allt som talar emot också. Varför skulle Johnny helt plötsligt bli galen? Kan du ta in den tankekedjan?

Ochhhhhj! Ser inte du hur mycket amber bullshit tar, finns ju bevis som talar emot henne, men som hennes advokater lyckats få att inte tas upp i rätten. Kollar du någonting eller hoppar du bara in med en åsikt och kallar oss, som vet med än dig, för fanboys och diverse?
Citera
2022-05-13, 17:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12

Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Håller med, han/hon verkar otroligt okunnig och bygger bara sina argument på sensationella artiklar från massmedia.

Tänk att vara moderator på flashback men bygga sin retorik efter massmedia lol.

OnT: alla som inte är bakom flötet ser hur störd amber är, speciellt om man har hängt med och ser hur hon beter sig.

”Hänga med i rättegången” innebär alltså i detta fall att man knarkar socialporr och frossar tillsammans med likasinnade i hur hemsk Amber Heard är.

Det är inte att ”hänga med i en rättegång”. Återigen är det eventuella faktum att Heard är störd ingenting som utesluter att Depp brukat våld mot henne, tvärtom, det ökar den generella sannolikheten under dessa omständigheter. Ni verkar ha svårt att greppa det.

Det är svårt att tro att riktiga män skulle ha en annan syn på Depp och Heard än jag, men det finns förstås alla sorts åsikter. Hur som helst liknar Depp-försvararna en grupp av mobbande och skvallrande skolflickor. Det kan inte finnas en möjlighet att riktiga män ägnar så mycket tid åt att tycka synd om Johnny Depp och förfasas över Amber Heard. Det är tragiskt i så fall.
Citera
2022-05-13, 17:40
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Johnny Depp var vid tiden för sitt förhållande med Amber Heard inte en normal och frisk person. Han var en tung missbrukare och det är välkänt hur det påverkar sannolikheten att ta till våld. Att Depp skulle vara den som bara sysslade med sitt tunga missbruk och utsattes för våld och olika provokationer medan han förhöll sig som ett passivt offer och avhöll sig från eget våld framstår som totalt verklighetsfrämmande och något som hans fanboys och fangirls i USA och även här i tråden suggesterar sig själva att tro och ännu mer pinsam tror att alla håller med om.

Depp framstår inte är en god dager och anklagelserna inte som långsökta. Att Amber Heard är ett hår av hin hjälper inte.

Jag tror alla bör ställa in sig på att rättegången kommer att sluta likadant som rättegången mot The Sun. Det är inom möjligheternas gräns att han aldrig använt våld och han borde frikänts om han anklagades för det, men det finns ingen anledning att ge den obehaglige Depp något skadestånd.

Du utgår från den stereotypa bilden av hur en missbrukare är och verkar döma Depp pågrund av den och helt bortse från den bevisning som finns. Varför skulle alla missbrukare vara våldsamma? Jag tror du kan bättre än så. Visst ökar sannolikheten för att ta till våld när man är i ett missbruk, men jag har själv levt det livet och kan nog säga att det är ett fåtal som är våldsamma av sig.

Depp ger inte bilden av att vara den våldsamma typen, däremot gör ju Amber det.
Citera
2022-05-13, 17:41
Medlem
Citat:
”Hänga med i rättegången” innebär alltså i detta fall att man knarkar socialporr och frossar tillsammans med likasinnade i hur hemsk Amber Heard är.

Det är inte att ”hänga med i en rättegång”. Återigen är det eventuella faktum att Heard är störd ingenting som utesluter att Depp brukat våld mot henne, tvärtom, det ökar den generella sannolikheten under dessa omständigheter. Ni verkar ha svårt att greppa det.

Det är svårt att tro att riktiga män skulle ha en annan syn på Depp och Heard än jag, men det finns förstås alla sorts åsikter. Hur som helst liknar Depp-försvararna en grupp av mobbande och skvallrande skolflickor. Det kan inte finnas en möjlighet att riktiga män ägnar så mycket tid åt att tycka synd om Johnny Depp och förfasas över Amber Heard. Det är tragiskt i så fall.
Haha så töntig du är, börjar kasta runt med ord som "riktiga män". Det är ju ytterligare ett bevis på vilken jävla simp du är. Jag stöttar tjejer som shit händer mot, men i detta fall ljuger amber och du är bara för oinsatt för att förstå det. Men fortsätt du att vara en White knight, kanske amber knulla dig om du kämpar hårt nog.
Citera
2022-05-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Du utgår från den stereotypa bilden av hur en missbrukare är och verkar döma Depp pågrund av den och helt bortse från den bevisning som finns. Varför skulle alla missbrukare vara våldsamma? Jag tror du kan bättre än så. Visst ökar sannolikheten för att ta till våld när man är i ett missbruk, men jag har själv levt det livet och kan nog säga att det är ett fåtal som är våldsamma av sig.
+1. Jag har brukat droger sedan jag var 18 och levt ett "pundarliv". Jag har inte känt en enda som beter sig så som Amber påstår Johnny gör. Men denna moderator tror sig vara expert på samma sätt som en krönikör på aftonbladet.
Citera
2022-05-13, 17:42
Medlem
Citat:

På måndag återupptas rättegången och du är välkommen att då börja följa den på riktigt. I nuläget saknar din argumentation trovärdighet pga din lathet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-13 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in