2022-05-13, 17:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Men det finns ju fortfarande allt som talar emot också. Varför skulle Johnny helt plötsligt bli galen? Kan du ta in den tankekedjan?

Ochhhhhj! Ser inte du hur mycket amber bullshit tar, finns ju bevis som talar emot henne, men som hennes advokater lyckats få att inte tas upp i rätten. Kollar du någonting eller hoppar du bara in med en åsikt och kallar oss, som vet med än dig, för fanboys och diverse?

Han har inte blivit galen. Han har hela tiden haft en gränslös och destruktiv sida, det är välkänt. Han har haft en svår uppväxt. Genom skilsmässa, kraftigt drogmissbruk, inträdande i medelåldern och ett destruktivt förhållande till en yngre kvinna med egna stora problem har han hamnat i en svår situation. Han är inte den förste eller den siste att drabbas av detta, och det finns inget konstigt eller ovanligt med det. Det måste gå att ta in att den livstil Depp haft och som hans pengar möjliggjort är som upplagt för att utöva våld mot en partner av något slag.
Citera
2022-05-13, 17:46
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
+1. Jag har brukat droger sedan jag var 18 och levt ett "pundarliv". Jag har inte känt en enda som beter sig så som Amber påstår Johnny gör. Men denna moderator tror sig vara expert på samma sätt som en krönikör på aftonbladet.

Ja, med dessa typer går det inte att diskutera.
Citera
2022-05-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Han har inte blivit galen. Han har hela tiden haft en gränslös och destruktiv sida, det är välkänt. Han har haft en svår uppväxt. Genom skilsmässa, kraftigt drogmissbruk, inträdande i medelåldern och ett destruktivt förhållande till en yngre kvinna med egna stora problem har han hamnat i en svår situation. Han är inte den förste eller den siste att drabbas av detta, och det finns inget konstigt eller ovanligt med det. Det måste gå att ta in att den livstil Depp haft och som hans pengar möjliggjort är som upplagt för att utöva våld mot en partner av något slag.
Det finns faktiskt de som lär sig av sin barndom, varför tror du annars han törs sitta och prata om sin mamma i typ en timma då han vittnar? För att han har växt av det shit som hänt honom. Men du är ju för omanlig för att inse att shit som drabbar en, kan stärka en i en åsikter och personlighet som vuxen. Även om han missbrukar, så har han kanske en moral ode som de flesta andra män?

Så du dömer honom för att han är rik? Det som framkommit tydligt i rätten är att Amber haft ett supportnätverk hela tiden och absolut inte kan klassa in sig i samma kategori som de som normalt sett blir utsatta för DA.
Men du verkar bara hatisk och avundsjuk.
Citera
2022-05-13, 17:48
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:

Må vara som upplagt för att ta till våld i din bok, men du kan ändå inte blunda för all den bevisning som talar för att det är Amber som varit den våldsamma i förhållandet.
Citera
2022-05-13, 17:50
Citat:
Det finns faktiskt de som lär sig av sin barndom, varför tror du annars han törs sitta och prata om sin mamma i typ en timma då han vittnar? För att han har växt av det shit som hänt honom. Men du är ju för omanlig för att inse att shit som drabbar en, kan stärka en i en åsikter och personlighet som vuxen. Även om han missbrukar, så har han kanske en moral ode som de flesta andra män?

Så du dömer honom för att han är rik? Det som framkommit tydligt i rätten är att Amber haft ett supportnätverk hela tiden och absolut inte kan klassa in sig i samma kategori som de som normalt sett blir utsatta för DA.
Men du verkar bara hatisk och avundsjuk.
Förlåt för att jag hoppar in såhär…
Men vad har hänt i hans barndom?
Citera
2022-05-13, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Abusad av sin mamma på olika sätt.
Citera
2022-05-13, 17:51
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hans mor var missbrukare och misshandlade honom och hans syskon.
Citera
2022-05-13, 17:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
På måndag återupptas rättegången och du är välkommen att då börja följa rättegången på riktigt. I nuläget saknar din argumentation trovärdighet pga din lathet.

Trams. Jag känner till din sort genom diskussioner på Flashback och andra nätdiskussioner genom åren. Att följa rättegången och att inte vara en idiot är per definition om man tycker som du. Inget annat. Ett primitiv och lätt genomskådat försök till härskarteknik. Det gäller liksom inte att läsa mest struntprat av likasinnade utan att rätt analysera vad som händer och sägs. Din bias liksom många andras är mycket stark och utgår från något märkligt idoliserande av Johnny Depp. Det är ingen bra utgångspunkt för att kunna bedöma fallet rätt.
Citera
2022-05-13, 17:54
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Trams. Jag känner till din sort genom diskussioner på Flashback och andra nätdiskussioner genom åren. Att följa rättegången och att inte vara en idiot är per definition om man tycker som du. Inget annat. Ett primitiv och lätt genomskådat försök till härskarteknik. Det gäller liksom inte att läsa mest struntprat av likasinnade utan att rätt analysera vad som händer och sägs. Din bias liksom många andras är mycket stark och utgår från något märkligt idoliserande av Johnny Depp. Det är ingen bra utgångspunkt för att kunna bedöma fallet rätt.

Du har alltså inte följt rättegången men ändå dömer Depp som våldsam?
Citera
Medlem
Citat:
LOL men du har det bästa sättet att utvärdera det på? Jag har verkligen suttit objektiv och bedömt detta, men alla bevis talar emot amber. Sen sitter jag och ser diverse experter på youtube., både HBTQ folk och vanliga som säger tvärt emot dig. Så är inte du den som har en bias och korkad åsikt i slutändan?
Varför tror du folk riktiga offer börjar skaka då de ser amber vittna? Jo för det blir så äcklade av hur hon ljuger, men enligt dig så är alla de fans av Johnny och vet inte vad de pratar om. Schysst syn du har på dessa äkta offer
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-13 kl. 17:57.
Citera
Citat:
Abusad av sin mamma på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Hans mor var missbrukare och misshandlade honom och hans syskon.
Skitmorsa!
Citera
2022-05-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Han mor var missbrukare och misshandlade honom och hans syskon.

Och Amber var fullt medveten om detta under deras förhållande, men bisarrt nog skapade hon ändå ofta bråksituationer som rev upp såren från barndomen för honom. Det var som att hon ville plåga honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in