2022-05-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
AH erkände tillslut att hon bajsade på JD:s sida av sängen, påstod att det var ett "prank". Därav smeknamnet "turd".

Under hela deras äktenskap har AH filmat/fotat JD i sårbara situationer, vem gör ens så?! En misshandlare gör såklart precis så, det är liksom en del av själva misshandeln att förnedra. Vidare har hon misshandlat honom både fysiskt och psykiskt (och erkänt det själv på röstinspelning i deras bråk!).
Hon har hånat honom (röstinspelning) för att han påstår att han är ett offer för domestic abuse och att ingen kommer tro på honom för att han är en man. Typ "gå till rättegång lilla gubben och kolla vilka som står på din sida...just det ingen!"

Det finns hur mycket bevisning som helst på att JD är offret här, och att AH är förövaren. Vidare finns det absolut ingenting som pekar på att "båda är lika illa mot varandra", JD har inte misshandlat AH någon endaste gång.
AH blev polisanmäld för domestic abuse mot sin exfru 2009, flera vittnar om att ha blivit utsatta för kränkande beteende av AH.
Ingen har någonsin påstått att JD varit det minsta kränkande eller våldsam mot något (tvärtom vittnar alla om den raka motsatsen). Jag tror inte att han har krökt ett hår på AH:s lilla psykopathuvud om jag ska vara helt ärlig, han har nog inte ens höjt en hand. Han har istället gått iväg 10 gånger av 10 (AH hånar honom för det i inspelningarna och hatar att han gör just så).

AH är ett skolboksexempel på psykopat, hon gaslightar skiten ur juryn med sina historier, tror faktiskt att det mesta hon påstår är hämtat från hennes misshandel av JD. Som exempel, flaskan som hon skar sönder JD:s fingertopp med i verkligheten har plötsligt blivit ett våldtäktsvapen i hennes lögner om att JD våldtagit/misshandlat henne. Hon är patetisk och livsfarlig på samma gång.

Om man lyssnar på hennes vittnesmål märker man direkt att något är off, ingenting hänger ihop -inte ens hennes ord: "...slog mig rakt över ansiktet, jag vände mig om och sa, Johnny du slog mig, du slog mig!"
Tänk på det, hon säger inte att han slog mig, utan bara slog mig. Och vadå vände mig om och sa? Enligt mig är det ett erkännande för att hon slog sig själv, vände sig om och beskyllde honom.
Det finns många andra exempel som inte går ihop i hennes vittnesmål, både vad gäller ord, kroppsspråk och tonläge.

Allt finns lättillgängligt på nätet, ni kan själva höra deras egna röster på röstinspelningarna (vissa har använts i rättegången redan, återstår att se om fler spelas upp där). Det amerikanska rättssystemet är helt jävla sjukt, det borde vara en självklarhet att visa exakt alla bevis för juryn (oavsett omständigheter).

En bra källa som lägger fram all fakta som finns i fallet: Incredibly Average (Youtube)
https://youtu.be/Cg9SvQSMnoE
Dr Grande är välrenommerad psykolog som är extremt duktig på olika personlighetsstörningar. Han har hållit på ett tag med 100% rätta bedömningar. Jag kan rekommendera vad han har att säga även om han gör det väldigt försiktigt och professionellt.
Citera
2022-05-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det beror på kontrakt, men det lutar åt att de klipper bort henne och klipper in någon annan.

Sedan kommer Amber Heard bli persona non grata för resten av livet i alla kretsar där det finns pengar och film.

Och det spelar ingen roll för mig direkt, men jag tycker att det är så fint att världen får upp ögonen för kvinnor som behandlar män mycket dåligt.

Jag blev själv drabbad av en borderlinekvinna för många år sedan, vi bodde tillochmed tillsammans som sambos, men hon hade kunnat bli min död. Och då är jag hacket mer stabil och kapabel än andra.

Den moderna världens feminism har suddat ut kvinnor som kapabla att göra ont, och det är fel.

Det ska bli ett nöje att se Amber på måndag och det värmer gott i hjärtat att alla världens kvinnor som tar sida med Amber faktiskt själv är sjuka människor och genom sin borderline bara kommer ödelägga sig själva.

Det är dags för världen att vakna upp och lära sig om personlighetsstörningar. Dessa finns både hos män och kvinnor. Därför blir det fel när vissa oförståndiga feminister talar om våld i hemmet som ett uteslutande manligt problem.

Att slå sin partner bygger sannolikt också på en personlighetsstörning. En normal och frisk person gör ju inte så. Psykisk misshandel kan ofta vara värre att hantera då det kan vara svårare att känna igen. Det kan t.ex vara subtilt. Det kan pågå i åratal och nöta ner offrets psyke. Männen är inte automatiskt fredade bara för att de är fysiskt starkare.
Citera
2022-05-13, 00:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är dags för världen att vakna upp och lära sig om personlighetsstörningar. Dessa finns både hos män och kvinnor. Därför blir det fel när vissa oförståndiga feminister talar om våld i hemmet som ett uteslutande manligt problem.

Att slå sin partner bygger sannolikt också på en personlighetsstörning. En normal och frisk person gör ju inte så. Psykisk misshandel kan ofta vara värre att hantera då det kan vara svårare att känna igen. Det kan t.ex vara subtilt. Det kan pågå i åratal och nöta ner offrets psyke. Männen är inte automatiskt fredade bara för att de är fysiskt starkare.

Johnny Depp var vid tiden för sitt förhållande med Amber Heard inte en normal och frisk person. Han var en tung missbrukare och det är välkänt hur det påverkar sannolikheten att ta till våld. Att Depp skulle vara den som bara sysslade med sitt tunga missbruk och utsattes för våld och olika provokationer medan han förhöll sig som ett passivt offer och avhöll sig från eget våld framstår som totalt verklighetsfrämmande och något som hans fanboys och fangirls i USA och även här i tråden suggesterar sig själva att tro och ännu mer pinsam tror att alla håller med om.

Depp framstår inte är en god dager och anklagelserna inte som långsökta. Att Amber Heard är ett hår av hin hjälper inte.

Jag tror alla bör ställa in sig på att rättegången kommer att sluta likadant som rättegången mot The Sun. Det är inom möjligheternas gräns att han aldrig använt våld och han borde frikänts om han anklagades för det, men det finns ingen anledning att ge den obehaglige Depp något skadestånd.
Citera
2022-05-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Johnny Depp var vid tiden för sitt förhållande med Amber Heard inte en normal och frisk person. Han var en tung missbrukare och det är välkänt hur det påverkar sannolikheten att ta till våld. Att Depp skulle vara den som bara sysslade med sitt tunga missbruk och utsattes för våld och olika provokationer medan han förhöll sig som ett passivt offer och avhöll sig från eget våld framstår som totalt verklighetsfrämmande och något som hans fanboys och fangirls i USA och även här i tråden suggesterar sig själva att tro och ännu mer pinsam tror att alla håller med om.

Depp framstår inte är en god dager och anklagelserna inte som långsökta. Att Amber Heard är ett hår av hin hjälper inte.

Jag tror alla bör ställa in sig på att rättegången kommer att sluta likadant som rättegången mot The Sun. Det är inom möjligheternas gräns att han aldrig använt våld och han borde frikänts om han anklagades för det, men det finns ingen anledning att ge den obehaglige Depp något skadestånd.
Jag har inte påstått att Depp var den perfekta maken när han missbrukade alkohol och kokain i kopiösa mängder. Det var han antagligen inte alls. Men rättegången handlar inte om det. Och, de lärdomar som allmänheten kan dra av detta handlar inte heller om missbruk, vi vet redan hur dåligt det är. Men alla känner inte till borderline och narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2022-05-13, 01:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har inte påstått att Depp var den perfekta maken när han missbrukade alkohol och kokain i kopiösa mängder. Det var han antagligen inte alls. Men rättegången handlar inte om det. Och, de lärdomar som allmänheten kan dra av detta handlar inte heller om missbruk, vi vet redan hur dåligt det är. Men alla känner inte till borderline och narcissistisk personlighetsstörning.

Rättegången handlar ju om trovärdigheten i Amber Heards påståenden att hon blivit misshandlad av Johnny Depp. Det är givet så att bristerna i Heards personlighet och hennes eventuella diagnoser är något som övertygar Depp-supportrarna men annars motsäger de egentligen inte Depps skuld utan gör henne om något ännu mer lämpad som offer i ett missbruksförhållande.

Depp har en en lång uppförsbacke i att bevisa att Heard inte har någon grund för sina påståenden och att hon inte handlade i god tro. Det är svårt att se att han skall lyckas från sin utgångsposition som temperamentsfull knarkare och alkis som skriver i sitt eget blod på väggarna.

Men vem vet, att man lyckats visa Amber Heard som osympatisk, halvgalen och själv möjligen våldsbenägen räcker förstås en bit på väg. Men jag tvivlar på att det räcker någon annanstans än i nätopionen.
Citera
2022-05-13, 03:07
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Citat:
Rättegången handlar ju om trovärdigheten i Amber Heards påståenden att hon blivit misshandlad av Johnny Depp. Det är givet så att bristerna i Heards personlighet och hennes eventuella diagnoser är något som övertygar Depp-supportrarna men annars motsäger de egentligen inte Depps skuld utan gör henne om något ännu mer lämpad som offer i ett missbruksförhållande.

Depp har en en lång uppförsbacke i att bevisa att Heard inte har någon grund för sina påståenden och att hon inte handlade i god tro. Det är svårt att se att han skall lyckas från sin utgångsposition som temperamentsfull knarkare och alkis som skriver i sitt eget blod på väggarna.

Men vem vet, att man lyckats visa Amber Heard som osympatisk, halvgalen och själv möjligen våldsbenägen räcker förstås en bit på väg. Men jag tvivlar på att det räcker någon annanstans än i nätopionen.

Bli inte besviken nu.
https://www.instagram.com/reel/CdTjc...d=YmMyMTA2M2Y=

Hon har även erkänt att hon misshandlat honom så det här fallet kommer sluta på ett sätt inga av hennes fans och likasinnade har förväntat sig.

Korsförhör på måndag!

Jag tror även att flera människor skulle bruka droger om de var tillsammans med en grövre narcissist med flera personlighetsstörningar. (Sociopat) Har du den erfarenheten?
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-13 kl. 03:14.
Citera
2022-05-13, 12:29
Medlem
Citat:
Rättegången handlar ju om trovärdigheten i Amber Heards påståenden att hon blivit misshandlad av Johnny Depp. .
Nja, rättegången är en stämning om förtal. Givetvis är det du nämner en viktig del av försvarets strategi.
Citat:
Det är givet så att bristerna i Heards personlighet och hennes eventuella diagnoser är något som övertygar Depp-supportrarna men annars motsäger de egentligen inte Depps skuld utan gör henne om något ännu mer lämpad som offer i ett missbruksförhållande.
Genom att belysa Heards konstanta lögner och manipulation styrks så klart Depps case, att det som Heard publicerat var lögn och förtal. Det handlar inte om att vara någons supporter, det handlar om att se verkligheten för vad den är och vad som är juridiskt rätt.
Citat:

Jag tror att Depp är ganska nöjd även om han inte får pengarna. Han har väl pengar så att han klarar sig ändå. Viktigast är nog att få upprättelse från allmänheten och möjligheten att fortsätta Hollywood-karriären i några år till. Baserat på vad som har framkommit hittills verkar det som att han kommer att lyckas med det.
Citera
2022-05-13, 12:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Bli inte besviken nu.
https://www.instagram.com/reel/CdTjc...d=YmMyMTA2M2Y=

Hon har även erkänt att hon misshandlat honom så det här fallet kommer sluta på ett sätt inga av hennes fans och likasinnade har förväntat sig.

Korsförhör på måndag!

Jag tror även att flera människor skulle bruka droger om de var tillsammans med en grövre narcissist med flera personlighetsstörningar. (Sociopat) Har du den erfarenheten?

Nej. Johnny Depps drogmissbruk blev säkert inte bättre av deras ömsesidigt destruktiva förhållande, men det är helt ett problem han haft med eller utan Amber Heard.

Att du vill ha det till Amber Heards fel att Depp drogar och beter sig illa är typiskt för den här diskussionen och varför analyserna av från de som hävdar Depps oskuld är fanboyism som är helt verklighetsfrämmande.

Att Heard också utövat våld är inte vad rättegången gäller. Hon är inte anklagad för något annat än att medvetet hittat på anklagelserna om att Depp slagit henne vid ett flertal tillfällen. Vilket inte har att göra med om hon bajsat i en säng, är psyksjuk eller slagit Depp vid något tillfälle.

Jag är inget fan eller icke -fan till någon av parterna. Jag försöker göra en objektiv analys av vad jag läst om rättegången och hur det juridiska läget ser ut. Jag tror du och andra fan av Depp måste ställa in er på att det finns stor sannolikhet att han kommer att förlora stämningen och inse att den samlade bilden av Depp och hans liv och leverne inte är speciellt positiv hos de som ser objektivt på frågan om hans skuld som eventuell kvinnomisshandlare.
Citera
2022-05-13, 13:05
Medlem
E157s avatar
Citat:
Nej. Johnny Depps drogmissbruk blev säkert inte bättre av deras ömsesidigt destruktiva förhållande, men det är helt ett problem han haft med eller utan Amber Heard.

Att du vill ha det till Amber Heards fel att Depp drogar och beter sig illa är typiskt för den här diskussionen och varför analyserna av från de som hävdar Depps oskuld är fanboyism som är helt verklighetsfrämmande.

Att Heard också utövat våld är inte vad rättegången gäller. Hon är inte anklagad för något annat än att medvetet hittat på anklagelserna om att Depp slagit henne vid ett flertal tillfällen. Vilket inte har att göra med om hon bajsat i en säng, är psyksjuk eller slagit Depp vid något tillfälle.

Jag är inget fan eller icke -fan till någon av parterna. Jag försöker göra en objektiv analys av vad jag läst om rättegången och hur det juridiska läget ser ut. Jag tror du och andra fan av Depp måste ställa in er på att det finns stor sannolikhet att han kommer att förlora stämningen och inse att den samlade bilden av Depp och hans liv och leverne inte är speciellt positiv hos de som ser objektivt på frågan om hans skuld som eventuell kvinnomisshandlare.

Vad är det som gör att du bedömer att Depp kommer förlora?
Citera
2022-05-13, 13:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Defamationcases har statistiskt svårt att vinna. Samt ju rikare man är desto svårare.
Depp må förlora i rätten , men kommer stå stadigt på två ben efteråt tack vare folkets domstol. Garderoben är rensad. Nu är allt möjligt.
Missbrukande kändisar som thrashar inredningar går det mängd och parti på.
Tänk Tom Sizemore som gått på Crack huvudelen av hans peak i karriären. Han är fortfarande kvar i branschen.
Det här är ingen dödsstöt för Depp, snarare en skiljeväg i karriären. Det kommer göra honom gott om han vill det själv.
Citera
2022-05-13, 13:53
Medlem
Citat:

Jag tror inte att tanken är att han kommer vinna, som tidigare nämnt, så är det väldigt svårt att vinna ett sånt här case. Han vill nog avslöja Amber som den sjuka individen hon är och upprätthålla sitt namn igen.

Sen lyser ju skiten inne i dig, som vanligt handlar allt om droger och alkohol för er och inte sanningen. Förresten, Amber gick på både mdma, hallucigena och nå piller i Australien hon uppvisar inga skador, det hon däremot visar i ett klipp som finns är ångest och panik över att Depp ska lämna henne.

Du kan kalla oss fanboys, men det viktigaste är det faktum att en man får upprättelse gentemot en elak kvinna som gjort allt för att förstöra hela hans liv. Men tur att du läser artiklar om ämnet, för media är ju verkligen inte vinklat och verklighetsfrånvända i detta fall....
Citera
2022-05-13, 14:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E157
Vad är det som gör att du bedömer att Depp kommer förlora?

Därför att som den här artikeln säger måste Depp i princip bevisa att Amber Heard ljuger eller att hon handlat utan all respekt för sanningen när hon skrev sin artikel i Washington Post.

https://www.unilad.co.uk/news/legal-...20511.amp.html

Det är svårt att se att han kan göra det. Att han lyckas framställa Amber Heard allmänt i dålig dager och därmed öppnar för möjligheten att hon ljuger räcker inte hela vägen.

Rättegången i Storbritannien skall nog också ses som en fingervisning av vad rättssystemet kan komma fram till post-metoo även om vi här har annorlunda förutsättningar. Där kom domaren fram till att det var mer troligt än inte att Depp misshandlat Heard.

Huntley Taylors förslag nedan att juryn kan komma fram till att förhållandet var toxiskt och att båda var ansvariga för det låter som en rimlig utväg för juryn på ett svårt dilemma.

https://www.insider.com/experts-ambe...win-2022-5?amp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in