2022-05-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag tror inte det är så ovanligt som du tror. Jag och mina vänner har en väldigt grov och osmaklig humor när vi sms:ar eller skriver till varandra över internet.

Det är allt från osmakliga pedofilskämt till seriemördare. Jag är varken pedofil eller seriemördare för det. Jag och mina vänner har bara vuxit upp tillsammans där vi har utvecklat ett grovt språk med tiden som har blivit något av en jargong bara vi i "gänget" ser humorn i.

Är det någon av vännerna som blivit dumpad av sin flickvän är det heller inte ovanligt att vi tillsammans skämtar grovt om henne (inbördes) mest som en grej för att liva upp den jobbiga period han går igenom. Bara för att vi skriver så osmakligt gör oss ju inte till idioter.

En av mina vänner har också slagit igenom som artist och är en person säkert flera känner till och den dagen hans musik blev uppmärksammad minns jag hans panik över om våra sms eller chatloggar en dag skulle läcka. De flesta normala människor skulle naturligtvis förstå att det rör sig om en ovanligt grov humor i ett kompisgäng, men sen har vi ett samhällsklimat idag där det finns människor som kastar sig över en sådan sak enbart i syfte att förgöra en annan människa, speciellt om det är en känd person.

Jag vågar inte ens föreställa mig den skräck dagens politiker måsta ha över hur de uttrycker sig ledigt bland vänner och bekanta. Precis allt kan användas emot dom vid rätt tillfälle.

Nu kan ju inte jag veta hur det är i Depps fall, men jag antar att det är ett sätt han kan skämta på med sin vän. Ingen fullt normalt människa får väl seriöst för sig att Depp menar det han skriver?

Förhoppningsvis kan snacket om Depps sms hjälpa till att avdramatisera detta för offentliga personer som våndas över sånt här. Att det inte är nån stor grej.
Citera
2022-05-11, 20:55
Medlem
Är otroligt engagerad i den här rättegången.
Kan tipsa om att kolla in ThatUmbrellaGuy på youtube. Han har följt fallet i många år och har väldigt god insikt samt insideinfo som är spännande att höra.
Ett annat tips att kika in på- de släpper en analys på AH imorrn- The Behaviorpanel och även LiveAbuseFree.
AH påminner otroligt mkt om Jodi Arias, en tjej som mördade sitt ex. Båda är livsfarliga.
Hon kan inte backa nu- alla dessa lögner- suck!
Hon gör sitt livs roll nu, förhoppningsvis även sin sista. Jag ber till gudarna att juryn inte köper hennes uppenbara lögner.
Citera
2022-05-11, 21:03
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnanCat
Kan tipsa om att kolla in ThatUmbrellaGuy på youtube. Han har följt fallet i många år och har väldigt god insikt samt insideinfo som är spännande att höra.
Ett annat tips att kika in på- de släpper en analys på AH imorrn- The Behaviorpanel och även LiveAbuseFree.
AH påminner otroligt mkt om Jodi Arias, en tjej som mördade sitt ex. Båda är livsfarliga.
Hon gör sitt livs roll nu, förhoppningsvis även sin sista. Jag ber till gudarna att juryn inte köper hennes uppenbara lögner.

Det går att bevisa hennes lögner, men det som är oroväckande är den slappa domarens som tillåtit Ambers advokaters fientliga beteenden. Framförallt mot vittnen.
Världen är med Johnny Depp och Warner Bros skriker för sitt misstag. Hon är helt fenito!
Hon kommer inte få Aquaman 2. Det var dessutom Depp som ordnade den första rollen. Hennes största roll.
Citera
2022-05-11, 21:05
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Förhoppningsvis kan snacket om Depps sms hjälpa till att avdramatisera detta för offentliga personer som våndas över sånt här. Att det inte är nån stor grej.
Ja, det får man hoppas. Det är förjävligt om det ska vara så att allt man säger och skriver en dag kan komma att användas emot en. En skrämmande utveckling har skett där människor måste tänka sig för i precis alla lägen. Bilden jag har av USA är att det verkar vara ännu värre där borta.

Sedan måste vanligt folk också förstå att ju lägre ner i samhället du kommer, desto grövre är den dagliga jargongen bland människor. Att vara rik och samtidigt ha ett tungt missbruk är nog ingen skillnad det heller.

En man kan vara förbannad på en annan man och kalla honom för hora. Då är det okey.
Men är han lika förbannad på en kvinna och kallar henne för hora, då ska han lynchas.
Citera
2022-05-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Hon kommer inte få Aquaman 2. Det var dessutom Depp som ordnade den första rollen. Hennes största roll.

Filminspelningen är redan klar så där får finansiärerna grunna på hur de ska göra. Det står redan klart att hon bara har 10 minuters screen time. Kanske går det att klippa bort henne helt eller spela in nytt med ny skådespelare?
Citera
2022-05-11, 21:12
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Filminspelningen är redan klar så där får finansiärerna grunna på hur de ska göra. Det står redan klart att hon bara har 10 minuters screen time. Kanske går det att klippa bort henne helt eller spela in nytt med ny skådespelare?

Jag hörde just detta men trodde att de skulle ta bort allt. Miljontals protester. Än är det inte över tror jag.

Jason Momoa står på Johnnys sida och vägrar samarbeta.
Det fetade tolkade jag som att det var under progress från första början.
Citera
2022-05-11, 21:19
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Amber känns kapabel att mörda, ja, om hon känner sig tillräckligt hotad. Vad händer med hennes barn? Är genuint orolig för barnet.
Citera
2022-05-11, 21:24
Medlem
Citat:

Det tänkte jag också, men Jodi har ändå något mjukt över sig ibland när hon manipulerar som bäst. Tycker Amber är totalt iskall. Har inte sett något klipp där hon ser avslappnad och vänlig ut. Som bäst ser hon ut som om hon var en staty. Med ticks. Men det här är ingen mordrättegång men ändå..

Ju mer jag ser av denna människa desto otäckare blir hon.
Citera
2022-05-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Amber känns kapabel att mörda, ja, om hon känner sig tillräckligt hotad. Vad händer med hennes barn? Är genuint orolig för barnet.

Hon är ju fullständigt bindgalen och iskall. Finns inte ett klipp där hon ser levande ut alls. Kall marmorstaty. Och frågan är ju vad som händer när hon inser att hon är körd?

Det tror jag inte att hon tror. Än.
Citera
2022-05-11, 21:29
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Nu tar ännu en okritisk pajas till journalist, parti för Amber Heard.

Den här gången är det DNs Kristofer Ahlström, som angriper "nördarna" och Reddit,
vilka han anser har organiserat en omfattande hatstorm mot Heard.

Han drar bl a absurda paralleller till kvinnohat och rasism i artikeln:

Fortsätter sedan med:

https://www.dn.se/kultur/kristofer-a...atiska-nordar/

Han hänvisar även till en sk kartläggning av den amerikanska journalisten Ryan Broderick,
en person som fick kicken av Buzzfeed för upprepade plagiat:

https://www.wsj.com/articles/buzzfee...sm-11593221507

Vad är det för fel på dessa journalister som inte kan utföra sitt arbete opartiskt?
Haha, ännu ett journalistiskt magplask. Han skriver att folk är elaka som kallar henne Turd, men han nämner minsann inte varför hon kallas just så.
Citera
2022-05-11, 21:33
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Det tänkte jag också, men Jodi har ändå något mjukt över sig ibland när hon manipulerar som bäst. Tycker Amber är totalt iskall. Har inte sett något klipp där hon ser avslappnad och vänlig ut. Som bäst ser hon ut som om hon var en staty. Med ticks. Men det här är ingen mordrättegång men ändå..

”Visst var det en härlig natt Johnny? Ja jag förstår att det var sista gången. Nu går vi in i duschen – jag tar med kameran”.
Citera
2022-05-11, 21:37
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs

Citat:

Citat:
Hon är ju fullständigt bindgalen och iskall. Finns inte ett klipp där hon ser levande ut alls. Kall marmorstaty. Och frågan är ju vad som händer när hon inser att hon är körd?

Det tror jag inte att hon tror. Än.

Som jag nämnt tidigare i tråden så har hon en en grövre form narcissism. Borderline och histrionisk personlighetsstörning som uttalades under rättegången. Låg empati om ingen alls.
Johnny Depp växte upp med en mamma som misshandlade honom psykiskt och fysiskt. Det är en av anledningarna till att Amber Turd sitter i skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in