2022-05-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Smset var ju inte till henne utan till en av hans kompisar. Så det var aldrig menat för henne att läsa och han var säkert frustrerad och less som fan, lite rå humor är inte det konstigaste som finns. Jag å mina polare har skämtat om mycket värre saker.
Blåmärkerna indikerar verkligen inte att en stor man som JD har slagit henne tyvärr. Med tanke på att de försvinner 1-2 dagar senare sen det hon påstod hade hänt för att få dem. Att han slagit henne massor med ggr med knuten hand. Går ej ihop, hade det stämt att han gett henne så mycket stryk hela tiden, då hade läkare sett det, hennes kompisar. Media whatever. Det blir inte ett litet blåmärke.
Vad som verkar mer troligt är att det är botoxinjektioner.

Nej det förstår jag att han inte smsade det till henne. Men det spelar ingen roll, är man normal om man säger så om sin partner.

Jag kan dock hålla med om att vittnen borde ha sett spår utav misshandel och vittnat om det. Kan vara därför som advokaterna ofta frågar ifall Amber hade smink på sig när de såg henne.
Citera
2022-05-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Nej det förstår jag att han inte smsade det till henne. Men det spelar ingen roll, är man normal om man säger så om sin partner.
Hon var ju uppenbart inte en bra partner, hon har betett sig som en psykopat hela deras äktenskap i stort sett samt innan, så att säga så är väl inte så konstigt med tanke på sammanhanget?
Nog hade jag kallat min tjej för diverse skit i samma sits.
Citera
2022-05-11, 18:26
Medlem
Citat:

Meddelandena inspirerades av Monty Python. Se sista sketchen i säsong 2.
Citera
2022-05-11, 18:26
Medlem
Citat:

Jag kan dock hålla med om att vittnen borde ha sett spår utav misshandel och vittnat om det. Kan vara därför som advokaterna ofta frågar ifall Amber hade smink på sig när de såg henne.

Hennes egna stylist vittnar ju om att hon aldrig sett något som Amber påstår, inte ens 2 dagar efter Australien. Känns ju som att det är solklart att hon ljuger oerhöööööört mycket, lite som att, ju mer hon pressar in i sitt vittnesmål, desto mer tvivlar folk på att hon ljuger för vem skulle ljuga in public i den graden
Citera
2022-05-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har aldrig sett något liknande som fallet Amber Heard. Kanske för att personer med hennes psykiska störningar är så svåra att få rättvisa emot?

Jag kan tänka mig att offren vanligtvis inte orkar/vågar ta det så långt rättsligt som Johnny Depp gjort med AH. Och han har naturligtvis resurser att göra det också.

Det här rättsfallet kan vara lika unikt som viktigt.
Håller med, det är helt ofattbart att någon av hennes rang ändå kan göra det hon gör just nu. Hon säger ju emot sig själv i inspelade bevis etc, ändå kör hon på med sin image om att hon är en oskyldig bondflicka från södern som jobbade i soup kitchens som ung lol

Jag tror hon kör all in, för hon har allt att förlora. Så det är som allt eller inget som gäller.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-11 kl. 18:31.
Citera
2022-05-11, 18:51
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Och det är detta som behövs för skipa rättvisa enligt dig?

Hur vet du hur Depp uppför sig hemma?
Vi vänder på frågan, vet du det då?

Jag vill passa på att ställa dig en annan fråga också.

Trots att det mesta av bevisningen talar för att det är Amber som är den som misshandlat Depp (den har vi ju alla fått ta del av genom att följa rättegången) så anser du att bevisningen istället talar för att det är Depp som misshandlat Amber. Hur tänker du då när du drar den slutsatsen?
Senast redigerad av RollonHomie 2022-05-11 kl. 18:55.
Citera
2022-05-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vi vänder på frågan, vet du det då?

Jag vill passa på att ställa dig en annan fråga också.

Trots att det mesta av bevisningen talar för att det är Amber som är den som misshandlat Depp (den har vi ju alla fått ta del av genom att följa rättegången) så anser du att bevisningen istället talar för att det är Depp som misshandlat Amber. Hur tänker du då när du drar den slutsatsen?

Jag har aldrig sagt att jag vet något om detta. Var någonstans har jag ansett att någon bevisning talar för att Depp är den som misshandlat Heard?
Citera
2022-05-11, 19:43
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Jag har aldrig sagt att jag vet något om detta. Var någonstans har jag ansett att någon bevisning talar för att Depp är den som misshandlat Heard?
Då har jag missuppfattat dig och ber om ursäkt.
Citera
2022-05-11, 19:52
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Du kan faktiskt ha en poäng där. Att folk vittnar om att man är en så fin och generös person behöver inte hänga ihop med vad som händer bakom stängda dörrar. Generellt sett alltså. MEN jag kan heller inte tro på det mesta som Amber säger, varken hon själv eller deras bevisföring övertygar mig hittills. Jag hade behövt se fler bilder på skador för att tro hennes historier. Men jag har sett ett stort blåmärke på hennes arm och ansiktsbilderna som visade på mindre skador från ett tillfälle. Hon kan även ha haft ett blåmärke på tinningen som hon ringade in på skärmen när hon vittnade. Båda sucks, vad ska man säga. Han har kallat kvinnor för diverse glåpord och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Vem gör så, även om han var frustrerad, nerknarkad whatever när han skrev det. De tog förmodligen fram det värsta hos varandra när de var ihop förutom de första 1,5 åren som enligt JD var super duper.

PS. Man undrar förresten vad Depp menar när han använder ordet "Monster" om sig själv, i drog eller alkoholsammanhang.

Skämtet var två år innan de gifte sig. Att Depp sände några grova skämt-sms betyder inte att han är hustrumisshandlare.

Citat:
text messages that Depp had sent to various people in 2013, including his friend and fellow actor Paul Bettany.

"Let's burn amber!!!" one text from Depp to Bettany read.

"Let's drown her before we burn her!!!" Depp told Bettany in another text.

"I will fuck her burnt corpse afterwards to make sure she is dead," Depp said in another text.

On Monday, under redirect examination from his own attorney, Depp said he is "ashamed" of his language and explained that some of the texts were quotes from Monty Python and the Holy Grail, which includes a sketch about burning and drowning witches.

"This is a film that we all watched when we were 10," Depp said. "It's just irreverent and abstract humor. That's what we're referring to in those texts.
"
https://sports.yahoo.com/johnny-depp...miObZRNC-Xwnjc
Citera
2022-05-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Skämtet var två år innan de gifte sig. Att Depp sände några grova skämt-sms betyder inte att han är hustrumisshandlare.

https://sports.yahoo.com/johnny-depp...miObZRNC-Xwnjc

Här är manuset till Monty Python’s Undertaker Sketch. Det finns ingen nekrofili i det men det övriga tycker jag kompenserar hyfsat för det:

UNDERTAKER: (Graham Chapman) Morning!

MAN: (John Cleese) Ah, good morning.

UNDERTAKER: What can I do for you, squire?

M: Um, well, I wonder if you can help me. Um, you see, my mother has just died.

U: Ah, well, we can 'elp you. We deal with stiffs.

M: (aghast) What?

U: Well there are three things we can do with your mother. We can burn her, bury her, or dump her.

M: Dump her?

U: Dump her in the Thames.

M: (still aghast) What?

U: Oh, did you like her?

M: Yes!

U: Oh well, we won't dump her, then. Well, what do you think: We can bury her or burn her?

M: Well, um, which would you recommend?

U: Well they're both nasty. If we burn her, she gets stuffed in the flames, crackle, crackle, crackle, which is a bit of a shock if she's not quite dead. But quick. And then we give you a handful of the ashes, which you can pretend were hers.

M: (timidly) Oh.

U: Or, if we bury her she gets eaten up lots of weevils and nasty maggots, which as I said before is a bit of a shock if she's not quite dead.

M: I see. Well, she's definitely dead.

U: Where is she?

M: She's in this sack.

U: Let's 'ave a look.

(sound of bag opening)

U: She looks quite young.

M: Yes, she was.

U: (over his shoulder) Fred!

F: (Eric Idle, offstage) Yea!

U: I THINK WE'VE GOT AN EATER!

F: (offstage) I'll get the oven on!

M: Um, er...excuse me, um, are you... are you suggesting eating my mother?

(pause)

U: Yeah. Not raw, cooked!

M: What?

U:Roasted with a few french fries, broccoli, horseradish sauce ...

M: Well, I do feel a bit peckish.

U: Great!

M: Can we have some parsnips?

U: (calling) Fred - get some parsnips.

M: I really don't think I should.

U: Look, tell you what, we'll eat her, if you feel a bit guilty about it afterwards, we can dig a grave and you can throw up in it.
Citera
2022-05-11, 20:46
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Wow!

Jag har missat det. Saken är klar, Johnny Depp är 50 miljoner dollar rikare.

Hon är sjuk stackars Amber, hon är automatiskt helt jävlig och försöker externalisera skuld. Borderline och histrionisk;

Depp ska vara glad att han kom undan med livet i behåll.

Amber har en nettoförmögenhet på 9 miljoner dollar och kommer sannolikt stå i skuld till honom för resten av livet.

Hon fick 7 miljoner från första rättegången.
Amber har inte uppfyllt sitt löfte att donera hälften av pengarna till American Civil Liberties Union. De inväntar fortfarande hela summan.

Följande är glasklart.

Amber fick 27 försök att besvara en mycket enkel fråga. ”Vad hade Johnny Depp sagt?” Den blev aldrig besvarad.
Hon har erkänt att hon slagit honom.
Hon kastade en red bull på honom.
Depp förlorade en bit av en fingertopp pga henne.
Det finns en bild på att han hade blåmärken i ansiktet när de var på smekmånad.
Det finns bevis på att hon photoshopat en bild med blåmärke.
Amy sade att hon aldrig spelat gitarr.
Finns en video som visar att hon spelar instrumentet.
Hon anklagar Johnny för att ha åkt bil med en hund hängandes utanför fönstret. Finns en video när Amber åker bil med en hund utanför fönstret.
Johnny Depp ”förhindrar” hennes karriär - Han ordnade hennes största roll vilket är Aquaman.
Amber anlitade en psykolog, eller rättare sagt ett vittne som gjorde ett uttalande om Depp. Hon hade aldrig träffat Johnny Depp.
Psykologen har ”vittnat” i många rättegångar men aldrig haft en man som klient!
Tagit hans mediciner.

På måndag korsförhörs Amber!

Citat:
Du kan faktiskt ha en poäng där. Att folk vittnar om att man är en så fin och generös person behöver inte hänga ihop med vad som händer bakom stängda dörrar. Generellt sett alltså. MEN jag kan heller inte tro på det mesta som Amber säger, varken hon själv eller deras bevisföring övertygar mig hittills. Jag hade behövt se fler bilder på skador för att tro hennes historier. Men jag har sett ett stort blåmärke på hennes arm och ansiktsbilderna som visade på mindre skador från ett tillfälle. Hon kan även ha haft ett blåmärke på tinningen som hon ringade in på skärmen när hon vittnade. Båda sucks, vad ska man säga. Han har kallat kvinnor för diverse glåpord och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Vem gör så, även om han var frustrerad, nerknarkad whatever när han skrev det. De tog förmodligen fram det värsta hos varandra när de var ihop förutom de första 1,5 åren som enligt JD var super duper.

PS. Man undrar förresten vad Depp menar när han använder ordet "Monster" om sig själv, i drog eller alkoholsammanhang.

Du är fan patetisk!
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-11 kl. 20:49.
Citera
2022-05-11, 20:46
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Han har kallat kvinnor för diverse glåpord och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Vem gör så, även om han var frustrerad, nerknarkad whatever när han skrev det.
Jag tror inte det är så ovanligt som du tror. Jag och mina vänner har en väldigt grov och osmaklig humor när vi sms:ar eller skriver till varandra över internet.

Det är allt från osmakliga pedofilskämt till seriemördare. Jag är varken pedofil eller seriemördare för det. Jag och mina vänner har bara vuxit upp tillsammans där vi har utvecklat ett grovt språk med tiden som har blivit något av en jargong bara vi i "gänget" ser humorn i.

Är det någon av vännerna som blivit dumpad av sin flickvän är det heller inte ovanligt att vi tillsammans skämtar grovt om henne (inbördes) mest som en grej för att liva upp den jobbiga period han går igenom. Bara för att vi skriver så osmakligt gör oss ju inte till idioter.

En av mina vänner har också slagit igenom som artist och är en person säkert flera känner till och den dagen hans musik blev uppmärksammad minns jag hans panik över om våra sms eller chatloggar en dag skulle läcka. De flesta normala människor skulle naturligtvis förstå att det rör sig om en ovanligt grov humor i ett kompisgäng, men sen har vi ett samhällsklimat idag där det finns människor som kastar sig över en sådan sak enbart i syfte att förgöra en annan människa, speciellt om det är en känd person.

Jag vågar inte ens föreställa mig den skräck dagens politiker måsta ha över hur de uttrycker sig ledigt bland vänner och bekanta. Precis allt kan användas emot dom vid rätt tillfälle.

Nu kan ju inte jag veta hur det är i Depps fall, men jag antar att det är ett sätt han kan skämta på med sin vän. Ingen fullt normalt människa får väl seriöst för sig att Depp menar det han skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in