2022-05-11, 14:55
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
För er som är verkligt intresserade av fallet kan jag rekommendera youtubekanalen Incredibly average. Där finns alla, för allmänheten, tillgängliga bevis på att Amber Heard är en riktigt rubbad psykopat som gjort allt för att krossa sitt offer Johnny Depp.

Länk (sms mellan JD och AH:s föräldrar): https://youtu.be/eWijmDzZeJU

Länk (röstinspelning mellan AH och JD)
https://youtu.be/Cg9SvQSMnoE

Länk (hela inspelningen på JD:s utbrott)
https://youtu.be/V7lg69VFSY8

TikTok-skämt om Heard och Depp
https://www.youtube.com/watch?v=McsU42LsbVw
Citera
2022-05-11, 15:40
Medlem
Figzys avatar
Nu tar ännu en okritisk pajas till journalist, parti för Amber Heard.

Den här gången är det DNs Kristofer Ahlström, som angriper "nördarna" och Reddit,
vilka han anser har organiserat en omfattande hatstorm mot Heard.

Han drar bl a absurda paralleller till kvinnohat och rasism i artikeln:

Citat:
"Förutom att publicera extremt nedsättande inlägg om Heard, och att hacka hennes sida på filmdatabasen Imdb så att hon där heter ”Amber Turd” (ungefär ”bajskorv”), så har de använt sitt vanligaste redskap för att uttrycka missnöje: nätaktivism och upprop. En namnlista för att klippa bort Heard ur DC-filmerna har i skrivande stund samlat fyra miljoner underskrifter. Nyligen avslöjade en amerikansk filmjournalist att Heards roll i ”Aquaman 2” nu klippts ner till under tio minuter – så kan cancelkultur också se ut."

Fortsätter sedan med:

Citat:
"Storleksförhållandet mellan de båda aktionerna säger något. Hatet är viktigare än stödet. Skarorna som på det här sättet mobiliseras kring popkulturella verk brukar kallas ”toxiska fans”, giftiga. Deras etter är kvinnohat och rasism. När Kelly Marie Tran, en skådespelare med vietnamesiskt ursprung, blev första icke-vita kvinna i en ledande roll i ”Star wars”-filmerna utsattes hon för en koordinerad attack med rasistiska motiv. Hatstormen fick henne att radera alla sina inlägg på Instagram och lämna Twitter."

https://www.dn.se/kultur/kristofer-a...atiska-nordar/

Han hänvisar även till en sk kartläggning av den amerikanska journalisten Ryan Broderick,
en person som fick kicken av Buzzfeed för upprepade plagiat:

https://www.wsj.com/articles/buzzfee...sm-11593221507

Vad är det för fel på dessa journalister som inte kan utföra sitt arbete opartiskt?
Citera
2022-05-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Absolut men man måste vara bra naiv om man tror att det skipas rättvisa. All reklam som görs för JD nu, det är ju en så stark slagsida så man behöver inte vara jätteskarp för att se att den med mest pengar och inflytande styr showen.

Jag läste om de sk experternas arvoden runt 1,5 miljoner vissa av dem, de säger nog vad som helst för den summan.

Så du menar att fall där det inte är stark slagsida alltid skipar rättvisa? Försöker förstå hur du tänker. Det är bara fall där alla tycker 50/50 om parterna som är rättvisa?
Citera
2022-05-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Så du menar att fall där det inte är stark slagsida alltid skipar rättvisa? Försöker förstå hur du tänker. Det är bara fall där alla tycker 50/50 om parterna som är rättvisa?
Nej , men i detta fallet är jag mycket misstänksam, mycket pengar inblandade, kändisar med alla upptänkliga personlighetsstörningar och missbruk. Jag tror inte en sekund på JD. Men sanningen får vi aldrig veta.

Dock är det känt att den som misshandlar ofta uppträder lugnt och samlat medan offret ofta är hysterisk och obalanserad.
Citera
2022-05-11, 16:04
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E157
Aldrig hört talas om mened? Perjury på engelska. Om de ljuger under ed kan de bli åtalade, är nog inte värt 1,5 mille för en psykolog att få sin licens indragen, rykte förstört etc.

Heards advokat vill inte få sin licens indragen, här intygar hon att Depp misshandlats fysiskt och psykiskt av Heard.
https://www.youtube.com/watch?v=Df9oFiqjcVI
Citera
2022-05-11, 16:09
Medlem
E157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Heards advokat vill inte få sin licens indragen, här intygar hon att Depp misshandlats fysiskt och psykiskt av Heard.
https://www.youtube.com/watch?v=Df9oFiqjcVI

Nä precis, hon får ju också fan om hon ljuger.
Citera
2022-05-11, 16:14
Medlem
Citat:
Nej , men i detta fallet är jag mycket misstänksam, mycket pengar inblandade, kändisar med alla upptänkliga personlighetsstörningar och missbruk. Jag tror inte en sekund på JD. Men sanningen får vi aldrig veta.

Dock är det känt att den som misshandlar ofta uppträder lugnt och samlat medan offret ofta är hysterisk och obalanserad.
Alltså det du har missat är ju att det är vanligt folk som stöttar Johnny depp efter att bevis kommit fram, dels via rättegången, sen alla de videos med ljudklipp etc som grävts fram av diverse på youtube.
Därför tycker jag att din logik inte funkar i detta fall.
Det handlar om en kvinna som oprövat, i 5 års tid har fått stå för hela sidan av vad som hänt i detta äktenskap, där hon spelat oskyldig på alla fronter och påstått JD är ett monster.
Det enda underlag de haft till detta, är att han står och slår i sina köksluckor efter att hans mor har dött och Amber heard står och flinar och gaslightar honom i bakgrunden.
Gör en rädd kvinna på det sättet? Hetsar upp sin abuser varje tillfälle hon får?
Och det som bevisligen kommit fram, enligt amber själv i massa klipp, är att Johnny Alltid drar.

Men detta hamnar ju på tomma öron för sådana som du, som antar att droger alltid gör folk till monster.
Citera
2022-05-11, 16:16
Medlem
pampussas avatar
[quote=FigzyI Vad är det för fel på dessa journalister som inte kan utföra sitt arbete opartiskt?[/QUOTE]

Oppmerksomhetssyk?

Kroppsspråkekspert og tidligere politietterforsker Vidar Hansen har selv kommet med en analyse av skuespillernes oppførsel i retten.

Hansen har studert mange fornærmede som har forklart seg i retten om både fysiske og psykiske overgrep. Han forteller at nesten samtlige har tilnærmet lik måte å forklare seg på.

– De ser ned i gulvet, snakker med lavt toneleie, gråter, hikster og tørker tårer. Hele ansiktet er nesten i «oppløsning» av gråt og du ser også etter hvert røde og hovne øyne. De ser sjeldent på verken gjerningspersonen eller andre, forteller eksperten.

Ifølge analysen til Hansen gjør Heard det motsatte av det han har erfart. Han trekker frem hun ser opp på juryen, beveger hodet i store bevegelser og hever stemmen.

– Hun har veldig mange ansiktsuttrykk som viser mer sinne enn tristhet. Du kan til tider se at hun «flekker» tenner og øyenbrynene trekker seg sammen, noe som tyder på aggressivitet.

https://www.tv2.no/underholdning/14781932/
Senast redigerad av pampussa 2022-05-11 kl. 16:18.
Citera
2022-05-11, 16:18
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Om Heard endast har egna berättelser som bevis för det hon påstår är hon ej trovärdig.

Läkarjournaler, bilder, vittnesmål från människor som sett henne misshandlas så grovt som hon beskriver måste till. En svagt rosa kind och ett mindre blåmärke på armen räcker inte. De som fallit offer för fysiskt våld i nära relationer ser Heards vittnesmål som ett hån mot de som verkligen blivit utsatta.
Citera
2022-05-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Alltså det du har missat är ju att det är vanligt folk som stöttar Johnny depp efter att bevis kommit fram, dels via rättegången, sen alla de videos med ljudklipp etc som grävts fram av diverse på youtube.
Det handlar om en kvinna som oprövat, i 5 års tid har fått stå för hela sidan av vad som hänt i detta äktenskap, där hon spelat oskyldig på alla fronter och påstått JD är ett monster.
Det enda underlag de haft till detta, är att han står och slår i sina köksluckor efter att hans mor har dött och Amber heard står och flinar och gaslightar honom i bakgrunden.
Gör en rädd kvinna på det sättet? Hetsar upp sin abuser varje tillfälle hon får?
Och det som bevisligen kommit fram, enligt amber själv i massa klipp, är att Johnny Alltid drar.

Men detta hamnar ju på tomma öron för sådana som du, som antar att droger alltid gör folk till monster.

Pundare gillar jag inte där har du rätt, tror inte att Amber är en ängel men det gör inte Johnny oskyldig.
Citera
2022-05-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo

Vanligt folk går ju på all propaganda som sprutas ut,det säger ju inget. Tycker inte att detta är sansat eller sunt.
Citera
2022-05-11, 16:29
Medlem
Citat:
Pundare gillar jag inte där har du rätt, tror inte att Amber är en ängel men det gör inte Johnny oskyldig.
Till att ha slagit henne, joo det tror jag absolut.
Till att ha lyft bort henne, greppat tag om henne Medans hon slår honom, till att ha svurit åt henne eller sagt olämpliga saker vid tillfällen - absolut inte.
Men man svär och beter sig dåligt mot varandra i förhållanden, men inte så som Amber gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in