Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-09, 19:46
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Det som diskuteras här är dock artiklar från expressen och aftonbladet och hur dom har vinklat det till Amber Turds fördel.
Men du är bara ytterligare ett vänsterhjon som ska komma in här och diskutera hur vi andra inte ser det vi ser?

Överallt diskuteras Ambers skuld. Utom i våran egen vänstermedia. Den är skattefinansierad. Och ungdomar sitter o läser i det där.

Det är bara ren tur att internet finns, så dom kan få information ifrån en annan sida.
Du har missat att högermedia ivrigt försvarar Amber Heard?
Citera
2022-05-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har uppfattat det som att de allra flesta rättskunniga menar att det från start är i princip omöjligt för Johnny att vinna själva rättegång. Det är sannolikt att JD redan förstår det så hans drivkraft är nog att få sitt namn så rentvått som möjligt, bland annat för sina barns skull.

Intressant, tråkigt om så är fallet. Depp sa ju själv att han förlorat oavsett om han vinner eller inte - men den som förlorar mer måste väl ändå vara Heard (hoppas jag). I och med det massiva stödet för Depp så kommer det bli svårt att återhämta sig även om hon vinner. Men det kanske bara är bubblan jag är i. Tror hon kommer få ha kommentarsfält på Twitter och Instagram avstängt ett bra tag för att slippa "Amber Turd"-kommentarer.
Citera
2022-05-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Precis! Detta var en bättre sammanfattning av vad jag menade. Klarsynt.

Jag håller med dig, Aftonbladet är en skittidning. Att det är den mest sålda tidningen i ett övervägande socialdemokratiskt land är inte så konstigt dock, men vi stannar där. För mig får den gärna försvinna.
Apropå Aftonbladet. Är det någon som vet om Karin Pettersson tagit ställning i Depp-Heard rättegången? Pettersson är visserligen idiot i de flesta avseenden men hon har god näsa för vart vinden blåser.
Citera
2022-05-09, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Tack, hittade det själv nu att den avslutas den 19 maj men att därefter ska juryn överlägga vilket kan ta allt från några timmar till dagar. Kanske lite onödigt att fråga när det var så lätt att själv ta reda på. Det jag främst undrar är hur en tänkbar prognos ser ifrån de som är juridiskt kunniga, vartåt det lutar?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har uppfattat det som att de allra flesta rättskunniga menar att det från start är i princip omöjligt för Johnny att vinna själva rättegång. Det är sannolikt att JD redan förstår det så hans drivkraft är nog att få sitt namn så rentvått som möjligt, bland annat för sina barns skull.
Jag skulle tro att runt 90% av de som har följt detta sympatiserar mest med Depp i dag. Men det är ju inte samma sak som att han kommer att vinna själva stämningen. Yttrandefriheten i USA är mycket stark och det ska mycket till för att någon ska bli fälld för förtal. Jag bedömer det som 25% sannolikt att Depp vinner stämningen. Det är inget solklart fall gällande förtalet.

Men jag tror definitivt att han kommer att få en upprättelse av majoriteten av allmänheten. Frågan är om det räcker för att vara välkommen i stora Hollywood-produktioner igen. Men det ska bli intressant att följa.
Citera
2022-05-09, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Du har missat att högermedia ivrigt försvarar Amber Heard?

Ja, det har jag inte lyckats sett eller hört att det diskuteras någonstans.
Citera
2022-05-09, 20:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Varför jublade Depps advokater när Heard tog upp Kate Moss?
Gavs det möjlighet för att få in något till Depps försvar som annars var omöjligt?
Citera
2022-05-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Gavs det möjlighet för att få in något till Depps försvar som annars var omöjligt?

Depp har väl varit anklagade för att putta ner Moss i en trappa? Hur det kan bli något positivt för Depp förstår jag inte riktigt. Minns inte mer än att det var något med en trappa.
Citera
2022-05-09, 21:34
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Depp har väl varit anklagade för att putta ner Moss i en trappa? Hur det kan bli något positivt för Depp förstår jag inte riktigt. Minns inte mer än att det var något med en trappa.

Om man skulle spekulera lite. Så skulle det ju kunna vara så att, om det nu skulle vara så att det inte är sant, och om Amber Heard ljuger. Så skulle ju advokaterna kunna använda sig av det emot henne, för att påvisa att det finns felaktigheter i hennes berättelse. Och sen kan det ju vara ett sätt för Johnnys advokter att använda Kate Moss, om det nu skulle vara så att hon väljer att vittna till hans fördel. Och för att påvisa att det inte finns någon historia/mönster av misshandel i Johnnys tidigare förhållanden.

Dessutom har ju tidigare flickvänner/fruar gått ut i media redan och försvarat Johnny, och nu skulle man då få en möjlighet att använda sig av det under rättegången. Eftersom Amber öppnade upp för det, genom att nämna hennes namn och nämna den specifika händelsen. Troligen hade det inte varit möjligt annars, för vad jag förstår så kan man inte bara lägga till nya vittnen eller bevis hur som helst, utan att det finns särskilda skäl. Men det måste ju förstås godkännas av domaren först i så fall.
Senast redigerad av puckot 2022-05-09 kl. 21:44.
Citera
2022-05-09, 21:41
Medlem
Citat:

Newsweek skriver att en förklaring kan vara att Depp nu kan lägga fram bevisning som tidigare varit undantagen (för att inte har med det aktuella fallet att göra).

Citat:
Podcaster Kiki Monique also shared footage of Chew celebrating Heard mentioning Moss on Instagram which has sparked a discussion about what Depp's team planned for the cross-examination with many suggesting that Heard has opened the door to previously excluded evidence.

https://www.newsweek.com/johnny-depp-lawyer-celebrate-amber-heard-mentions-kate-moss-testimony-1704679
Citera
2022-05-09, 21:52
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

För att de frågade vad Johnny hade gjort mot Amy. 💪🏼

Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Depp har väl varit anklagade för att putta ner Moss i en trappa?

Av vem?
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-09 kl. 21:56.
Citera
2022-05-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
Newsweek skriver att en förklaring kan vara att Depp nu kan lägga fram bevisning som tidigare varit undantagen (för att inte har med det aktuella fallet att göra).

https://www.newsweek.com/johnny-depp-lawyer-celebrate-amber-heard-mentions-kate-moss-testimony-1704679

Coolt att se det lilla jublet hos teamet, och Johnny log 🙂
Tänk om det här var öppningen de behöver för att realistiskt kunna vinna?

https://www.instagram.com/reel/CdOmYpqJzUO/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-09 kl. 22:04.
Citera
2022-05-09, 22:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Fy fan vad sliten hon ser ut miss.Turd och hon ser ju fan skabbig ut också utan sitt smink, i Never Back Down såg hon ju riktigt bra ut... men jag antar att det var allt jävla smink fy fan hur hög har Depp varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in