Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag frstr hur tnker ven om jag inte tnker likadant. Men det blir liksom lite som att jag skulle sitta och sga att vr Kung r en Pedofil och Bg. Ingen kan ju bevisa att jag inte har rtt, eller hur. Man samtidigt r det en jvligt plump sak att sga fr uppenbarligen finns det ngon som vet att det jag sger inte r sanning. Att kalla Biden fr war criminal och sga att det var USA's fel att Ukraina invaderades r lite samma sak. Man pstr ngot som man aldrig kan bevisa r sant.
Men visst, ser man USA som hela vrldens jvelskap och att allt r judarnas fel s r det ju kanske det man tycker.
Har inte vi tv rett ut det hr tidigare och konstaterat att ingen av oss tror att "judarna styr". Mste vi ta om det en gng till eller? Knns som vi mer och mer gr i cirklar hr!
Och det r faktiskt helt irrelevant i sammanhanget hur stor procentandel av vrldens jvelskap som USA str fr. Nr vi vl fogat oss i att hunsas av tankepolis p internet s r vi hopplst frlorade sen. Det kan lter hgtravande. Men det r ocks sant.
Citat:
Hller med. Alla ska f tycka ngonting s lnge man har belgg fr det. Det blir jobbigare och man sitter och tycker ngot fel "medvetet" om du frstr vad jag menar.
Ja jag frstr vad du menar, men hur vet man att ngon tycker fel medvetet? Hur vet man att ngon inte medvetet
anklagar ngon annan fr att tycka fel medvetet? Hur ska Twitter avgra det? terigen s kan man lsa in massa saker ven i det du sger, och frga sig om du r uppriktig eller inte. Men det blir ingen debatt av om man gr s. Man argumenterar mot det ngon
sger, eller s tackar man fr sig och lgger ner diskussionen.
Citat:
Inte alls ett svagt argument. TrojanCats r inte den smartaste mnniskan p jorden. Det finns mnga som r smartare n denna person men nd tagit analysen som ngot som inte r rtt.
Visst, det r bra att ta in alternativ information s lnge den r vettig. Annars r det bara slseri med tid.
Varfr ska ngon lgga tid p det? Tror du TrojanCats tror helhjrtat p sin analys eller r det ngot som passar dennes narrativ vldigt bra?
Om @TrojanCats tror p sin analys kan jag inte veta, och jag ser ingen anledning att spekulera om det. Det man kan konstatera r att den frefaller redovisas ganska noggrant (givet Twitters begrnsningar), s att ngon med motsvarande kunskapsniv ska kunna frst hur den r gjord.
Citat:
Alla satelliter tar flera hgupplsta bilder per dag ver hela jorden, uploadar sedan sin data till en server p jorden. S vill jag ha ett foto frn ngonstans vid en viss tidpunkt s finns det p denna server.
https://www.glavkosmos.com/en/contact-us/
De borde ha samma mjligheter som sina vsterlndska motsvarigheter.
If you say so.
Citat:
Ja, det tror jag. Givetvis kommer de inte att f spatsera omkring sjlva men en gemensam FN-delegation med krigsbrottsutredare har nog ingen sagt nej till. Hade Ryssland serist frgat om de fr vara med och utreda dessa misstnkta krigsbrott s tror jag ingen sger nej. Men hur trovrdiga r ryssar egentligen?
Lyssna 2.37 in i detta klippet.
https://www.youtube.com/watch?v=9dgw...el=NowThisNews
Ok du tror det. Jag tror inte det. Vi fr hoppas att det blir en FN-ledd utredning ngon gng som utreder potentiella krigsbrott p
bda sidor i konflikten, frn 2014 och framt. Men jag r inte hoppfull tyvrr.
Ja gubben r ju inte medietrnad kan man se direkt.

Fet, okarismatisk och dlig kroppshllning. Det dr kommer inte g hem i stugorna. Han borde ha ftt g en snabbkurs i trollfabriken innan detta framtrdande.
Nu kollade jag inte p hela klippet men jag tyckte att han verkade gra flera bra ponger frn 3.50 fram till 12.30. Vilka av hans invndningar r det som du sjlv har sikter om? Ja datumet d kropparna dk upp p Yablonskaya antar jag att du inte hller med om, men utver det?
Dom nmnde att dom skulle fortstta p samma mne dagen efter. Har du kollat p den sessionen ocks? Har du nn lnk?
Att civila dr nr det krigas i stadsmilj. Gr det att dra ngra mer lngtgende slutsatser n s? Hur lyckas man med det?
Citat:
Egna satellitbilder r en bra brjan.
Nr du sger "en bra brjan" s lter det lite som om du helgarderar dig. Ja, kanske r skrast, ifall sdana bilder materialisera sig s smningom. (Nu lser jag visserligen in ngot i det du sger, men nd.)
Citat:
Det fr du skert se i kommande utredning. Men ngot r vldigt konkret. Nr Ryssarna tog kontroll ver staden i brjan av Mars s lg inga lik p den gatan. Ngonstans i mitten av Mars dk de upp fr att sedan ligga kvar till Ukraina tertog staden.
Om vi ltsas att dom nu lg dr sedan mitten av mars s kvarstr uppgiften att frklara hur dom dog och varfr detta skulle vara ryssarnas skuld. Sjlvklart kan man om man vill utg frn slutsatsen krigsbrott och frsker dra streck mellan punkterna fr att det ska passa bilden man redan har i huvudet. Och ignorera fullt tnkbara frklaringar som inte leder till den slutsatsen. Personligen ser jag ingen anledning till att gra det.
Citat:
Jag bemter med att visa dig den Ryska Borgmstarens Facebooksida igen. Du har sett den frut. Det r jag sker p.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100013317641334
Det finns inget pro-ryskt dr. Varfr frdes hon bort av ryska soldater i mitten av Mars?
Tror du verkligen p riktigt att Ukrainska soldater ddade henne?
Du knner till att folk brukar presentera en bild av sig sjlva p sociala medier som inte alltid stmmer till 100% verens med verkligheten va? I normala fall handlar det om ren ffnga. I en lagls krigssituation dr hela havet stormar s kan det handla om liv eller dd vad man uttalar offentligt.
Varfr styckmrdade MBS s brutalt sin egen landsman Jamal Kashoggi, som tydligen bara var en vanlig enkel journalist? Svaret r inte helt uppenbart fr oss, trots att vi vet betydligt mer om Kashoggi n vad vi egentligen vet om den dr borgmstarens frehavanden fre sin dd.
Men vi knner dock till ukrainska FSBs modus operandi vid det hr laget. Gonzalo Lira frdes nyligen bort och klarade sig sannolikt helskinnad enbart tack vare att han r utlnning och tillrckligt knd fr en internationell allmnhet, samt att Chilenska ambassaden blandade sig i p tidigt stadium.
Jag kan inte veta vem som frde bort och mrdade borgmstaren, eller varfr. Jag kan bara spekulera. Det r tyvrr ytterligt svrt att veta en sn sak fr den som inte var dr. S som det vanligtvis r nr det gller mord. Vi vet att strider pgick i Bucha med omnejd, s ingen av sidorna har "alibi". nd beter dig som att det p ngot stt skulle vara en sjlvklarhet vem som r skyldig.
Lt mig gissa att det dr med att borgmstaren skulle frts bort av "ryska soldater" r ett citat som media ftt frn Ukraina. Ett pstende som de inte har faktagranskat och som de sjlva drfr inte gr i god fr?
terigen s ombeds man av vstmedia att sjlv fantisera om vad som kan ha hnt, eftersom de inte sjlva vill stta sin trovrdighet i pant p att gra ngra egna konkreta anklagelser. Jag intresserar mig inte fr tendentis medierapportering. Om vstmedia inte sjlva vet vad som har hnt s fr dom helt enkelt gra sitt jobb och ta reda p mer. Jag invntar kommande fynd i frgan.
Vstmedia brukar inte blljuga rakt ut. Dremot ger de grna aktiv assistans och vgledning t den som vill ljuga fr sig sjlv. Det r uppenbarligen vldigt effektivt.