2022-04-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Hur vet vi att dessa "dda" inte r ddade av Ukrainarna? Kanske civila som gav Ryssar intel? Gav dem husrum i kylan? Mat? Brnsle?

Kanske r det "Ryska sabotrer" som Ukrainarna kallade civila som inte vill slss.

Kanske r det plundrare? De hade ingen mat eller vatten s de stal en limpa brd?

Nej.

Man VET att dessa var oskyldiga civila som Ryssen kallblodigt mrdade, s de s!

(Frutom de 2 som rrde p sig i propaganda videon).

Drfr Human rights watch sger att ryssarna begr brott

https://www.hrw.org/news/2022/04/03/...ntrolled-areas

Summary Executions, Other Grave Abuses by Russian Forces
Citera
2022-04-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Miljontals tyska och japanska civila hade avlivats frst. Det var ingen tvekan ens fr dem om att de var besegrade i grunden. Det blir mer och mer uppenbart att Ryssland mste besegras i grunden fr att f dem att fatta.

Det blir nog svrt. Men man fr nog kra den ekonomiska bestraffningen.
Citera
2022-04-03, 20:21
Medlem
Citat:
Fr hoppas dessa inte fr ett skott i huvudet som sina fregngare fick av Ukrainarna d!
Eller av ryssar. Att vara reporter i ett krigshrjat land innebr alltid stora risker. Jag tror ocks de som ker dit r vl medvetna om detta.
Citera
2022-04-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Handen som rr sig och liket som stter sig upp gr att debattera t bda hll.

Det som slr mig r dock hur det nstan r en "fr perfekt" scen dr kropparna ser ut som att dom ligger utplacerade med samma lagom mellanrum lngs gatan.

Njet. Min instinkt sger mig att det r ngot fake ver detta.
Men det r vl bara en del av kriget. Propaganda frn bda sidor.
Min instinkt sger mig att du r en idiot i paritet med en frintelsefrnekare. Ni ser det ni vill se och ingenting annat.
Citera
2022-04-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Drfr Human rights watch sger att ryssarna begr brott

https://www.hrw.org/news/2022/04/03/...ntrolled-areas

Summary Executions, Other Grave Abuses by Russian Forces

Jaha! Ds, sger dem det s mste det vara sant. Dessa sg detta ske eller har redan varit p plats och bekrftat detta som fakta? 2 av de bakbundna dda levde ju i filmen, de kan ju intervjua dem kanske?

Undrar varfr ens civila fanns kvar i Bucha, r inte det ett krigsbrott att inte evakuera hotade stder?

Vad sger Human Rights Watch om det?
Citera
2022-04-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Handen som rr sig och liket som stter sig upp gr att debattera t bda hll.

Det som slr mig r dock hur det nstan r en "fr perfekt" scen dr kropparna ser ut som att dom ligger utplacerade med samma lagom mellanrum lngs gatan.

Njet. Min instinkt sger mig att det r ngot fake ver detta.
Men det r vl bara en del av kriget. Propaganda frn bda sidor.

Sjlvklart r det en stor risk att det r fejk. Ukrainarna har redan ertappats med massvis med lgner.
Citera
2022-04-03, 20:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Tyskland och Japan har ftt stannat kvar. Och de begick vrre brott. Klart man ska frska straffa frvarna. Men med kollektiv bestraffning snker vi oss ner p rysk-mongolisk niv.

Tyskland och Japan besegrades p slagfltet, och efter det genomgick de en lng, skert smrtsam men nd frivillig politisk process som innebar att de vidknde sina brott. De individer som gjort sig skyldiga till krigsbrott och folkmord dmdes och avrttades, befolkningen samt politiker gjorde avbn. I och med detta var de vlkomna in i gemenskapen igen.
Citera
2022-04-03, 20:31
Medlem
Citat:
Jaha! Ds, sger dem det s mste det vara sant. Dessa sg detta ske eller har redan varit p plats och bekrftat detta som fakta? 2 av de bakbundna dda levde ju i filmen, de kan ju intervjua dem kanske?

Undrar varfr ens civila fanns kvar i Bucha, r inte det ett krigsbrott att inte evakuera hotade stder?

Det r 150 000 civila kvar i Mariupol som ryssarna vgrar ge fri lejd ut. S att det fanns civila kvar i Bucha r inte konstigt.
Sjuka r de ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:

Det r inte ett krigsbrott. Det r styrkan som tar ver omrdet som har ansvaret ver personernas skerhet.

Human rights watch r nog bland de mest neutrala man kan hitta i konflikten.

Frgan r inte om ryssarna gjorde det eller inte. Utan om det berodde p soldater, som hade brutaliserats och hade lg moral eller om det skedde p grund av order frn hgre upp. I s fall hur hgt? I kriget i Tjetjenien var det en rysk strategi att slakta civila.

Det r ju bra att hra vittnesml frn Norges statsminister att Putin verkade inte bry sig om mnniskoliv utan bara sa att i krig dr mnniskor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idjit
Fr det frsta: Srebrenica var en logisk konsekvens utav att rvarband gmde sig dr mellan sina rder p serbiska byar.

Fr det andra: Om ryssen har skjutit folk i civila klder var det antagligen fr att de var illegitima stridande. Vet inte hur mnga bilder jag har sett p ukrainare som springer runt i civila klder och AK.
Civila klder innebr inte per automatik att en person r ett illegitimt ml i krig, precis som att ven sjukhus kan vara legitima ml enligt Genevekonventionen om soldater t.ex. skjuter robotar ifrn byggnaden.

Wow. Blev nd lite imponerad ver att den Putinrunkaren frst dk upp efter som sjtte inlgg.

Det gr framt
Citera
2022-04-03, 20:32
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:

Nej det r inte ett krigsbrott att evakuera hotade stder, mnniskosmuts.

Du kan babbla och sprattla bst du vill, hela vrlden ser nu tydligt vad dina hjltar egentligen r, mrdare och vldtktsmn. Bucha r nog tyvrr inte det enda stllet, eftersom ryska armn tenderar bete sig sdr.

Jag hoppas detta blir en vckarklocka fr alla de naiva hr i vst, ngot som gr det politiskt ndvndigt att ge mer std till Ukraina och att lgga Ryssland nnu hrdare sanktioner. Jag hoppas ryssrna kommer att f betala fr detta lnge.
Citera
2022-04-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det hr resonemanget r lite mrkligt, stora delar av ryska armn r tonringar frn Kaukasus och andra liknande minoritetsomrden, de f delar av den ryska federationen som har nn form av befolkningstillvxt och fryngring. Har svrt att se att de ser Ukraina som ett brdrafolk.
Vet inte var du har gmt dig senaste veckorna.
Ukraina R Rysslands brderfolk. Detta enligt bde ukrainare och ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in