2022-03-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Både Elsa och Sofia klär sig oftast i vida överdimensionerade klänningar över byxor eller täckande tights i svart vitt och beige. Nu tänker dom alltså spendera sommaren i korta magblusar i pastell och storblommiga och röda klänningar med hatt. Som dom ska använda i flera år som vanligt?

Den här gången verkar det ju iaf vara gjort av bomull, varje gång Elsa burit en polyesterklänning för ett samarbete med typ HM så har hon bara gjort det den gången. Men har svårt att se någon utav dem i dessa kläder, utom möjligen den vita klänningen.
Citera
2022-03-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Märkligt också med take på hennes ätstörningshistorik, som hon gärna tar upp med jämna mellanrum. Jag tänkte att om man har haft en ätstörning så borde man vara medveten om att såna här grejer förstärker kroppsfixeringen hos en själv och andra, och kan bidra till ett destruktivt förhållande till sin kropp.

Jag har inte lyssnat på avsnittet för jag står inte ut att lyssna på podden öht, men från andra kanaler får jag känslan av att Sofia har är där coola kompisen som inte alls är särskilt schysst jämt, och som har en kompis, Elsa,som har lägre status som kopierar och är glad för att få hänga med henne. Som att de inte har en vuxen relation, utan mer som på högstadiet.

Men exakt! De skär i hjärtat att S så ofta p o ä n g t e r a r att Dixdotter minsann är hennes BÄSTIS trots att motparten i samtalet så ofta är så öppen med att hon verkligen är glad för just deras vänskap. Visst det är ett vanligt uttryck (som barn använder). Men att hon så ofta måste markera det verbalt. 1) Att använda sin coola vän som ”trofé” 2) Att rangordna sina vänner när man talar med en vän. Ej sympatiskt.

Är def Team Elsa där. ❤️
Citera
2022-03-25, 13:19
Medlem
Det är lite bra ändå när Elsa kallar sina gamla vänner Alice, Anna-Klara och Tove, för ”bästisar”. Att det inte är Sofia som är hennes ”bästis” eller någon annan influencer heller för den delen.
Men visst känns termen ”bästis” barnslig. Jag rangordnar inte mina vänner så. Men är glad för Elsas skull att hon har sina gamla vänner som verkar så fina. Tror det är bra och grundande för henne. Jag får inte heller känslan på samma sätt att hon har behov av att ”härma” dem på det sättet som hon härmar Sofia.
Ja undrar hur Elsa känner när Sofia kallar E. Dixdotter för bästis?
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-25 kl. 14:14.
Citera
2022-03-25, 14:51
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Men exakt! De skär i hjärtat att S så ofta p o ä n g t e r a r att Dixdotter minsann är hennes BÄSTIS trots att motparten i samtalet så ofta är så öppen med att hon verkligen är glad för just deras vänskap. Visst det är ett vanligt uttryck (som barn använder). Men att hon så ofta måste markera det verbalt. 1) Att använda sin coola vän som ”trofé” 2) Att rangordna sina vänner när man talar med en vän. Ej sympatiskt.

Är def Team Elsa där. ❤️

Vägrar lyssna på deras podd så har inte hört detta själv men har väl fått intrycket av att Sofia är viktigare för Elsa än tvärtom. Elsa har ju skrivit spaltmeter på sin blogg om deras vänskap, och återkommer ständigt till denna medans jag inte kan minnas att jag någonsin läst Sofia skriva på samma sätt om Elsa?
Hursom sjukt dålig stil av SW att bete sig på det viset, precis som en tjuvnypande högstadietjej.
Citera
2022-03-27, 09:15
Medlem
dracculas avatar
Dagens inlägg. Stackars Lynn. I Sthlm har han en skrubb som rum, på Gotland får han bara ett halvt fönster i sitt rum eftersom Elsa tror att fasaden skulle bli ful om de skulle sätta in ett helt. Haha, hon är så fixerad av det yttre att hon inte hör själv hur detta låter. Och varför fick Lynn inte ett större rum med ett helt fönster? Var det viktigare att gästrummen skulle vara stora?
Citera
2022-03-27, 09:41
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Dagens inlägg. Stackars Lynn. I Sthlm har han en skrubb som rum, på Gotland får han bara ett halvt fönster i sitt rum eftersom Elsa tror att fasaden skulle bli ful om de skulle sätta in ett helt. Haha, hon är så fixerad av det yttre att hon inte hör själv hur detta låter. Och varför fick Lynn inte ett större rum med ett helt fönster? Var det viktigare att gästrummen skulle vara stora?
Lynn kanske själv valde sitt rum? Många barn föredrar små mysiga kryp in.
Citera
2022-03-27, 09:52
Medlem
Branogbitters avatar
Jag reagerar mer på att nästan alla leksakerna bara är där för syns skull. Dom det där gamla dragspelet, det går ju inte att leka med. Allt tycks handla om yta. Undra hur det blir om han vill ha en helt annan stil i sitt rum än Elsa tycker är fint (dvs än vad som ser ”rätt” ut på bild)? Mina barn vill tex ha ”cleant” och led-lights osv. Dvs tvärtom från den stil vi har i övriga hemmet.
Citera
2022-03-27, 16:19
Medlem
Jag tror ändå att Lynn är nöjd med sitt rum på Gotland och skulle han vilja ha det på ett annat sätt så tror jag han skulle få det. På ett lantställe kanske det blir så också att saker står kvar i ett barnrum år efter år utan att ändras så mycket. Jag tycker det ser mysigt ut med den lilla kryp-in-delen i rummet. Och tänker att det är bra att Elsa inte gör åverkan på ett gammalt hus genom att göra fler fönster, fint att original-fönstret får vara kvar.
Citera
2022-03-27, 16:29
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tror ändå att Lynn är nöjd med sitt rum på Gotland och skulle han vilja ha det på ett annat sätt så tror jag han skulle få det. På ett lantställe kanske det blir så också att saker står kvar i ett barnrum år efter år utan att ändras så mycket. Jag tycker det ser mysigt ut med den lilla kryp-in-delen i rummet. Och tänker att det är bra att Elsa inte gör åverkan på ett gammalt hus genom att göra fler fönster, fint att original-fönstret får vara kvar.

Jag tror att han definitivt är mer nöjd med sitt gotlandsrum än sin skrubb i stan. Hopps bara att han tillåts sätta sin egen prägel på sitt rum i stan så att han känner att det verkligen är hans, jag tyckte att det var viktigt när jag var liten att få bestämma själv över mitt lilla utrymme eftersom att allt annat bestämdes av mina föräldrar. Ja kan tänk mig att varken Pontus eller Lynn har särskilt stort inflytande i resten av lägenheten eller gotlandshuset.
Citera
2022-03-27, 16:48
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Skrev ett inlägg häromdagen som försvann. (Pontus!! Låt oss vara ifred här. ) Det innehöll mycket viktig information till alla Elsa heads härinne. Det är Mästerkocken VIP som hon är med i. Från säker källa.

Såg ditt ursprungliga inlägg å fick mig ett redigt gapskratt här hemma!

Mästerkocken VIP alltså. Jag kommer ju antagligen inte kunna låta bli att titta. Men jo på ett sätt förstår man ju varför hon va så slut. Tänker att stressnivån nog var betydligt högre än Elsas vanliga dagar.😅 Men lite skrattretande samtidigt..
Citera
2022-03-27, 19:38
Medlem
Tycker rätt ofta att Sofia låter riktig överbärande och dryg mot Elsa i podden. Svarar ofta med ett litet skratt som om Elsa är ett barn som inte riktigt fattar att hon är töntig.

S ser definitivt på sig själv som mer bildad och med ett större kulturelt och intellektuelt kapital än E.
Citera
2022-03-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Tycker rätt ofta att Sofia låter riktig överbärande och dryg mot Elsa i podden. Svarar ofta med ett litet skratt som om Elsa är ett barn som inte riktigt fattar att hon är töntig.

S ser definitivt på sig själv som mer bildad och med ett större kulturelt och intellektuelt kapital än E.

Jag har funderat över kombinationen Elsa-Sofia. Sofia W som verkar vilja visa upp ett intellektuellt och kulturellt kapital. Kapital som väl inte Elsa har så mycket av. Jag är därför förvånad på något sätt att Sofia valde att ha henne som så tight samarbetspartner.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-27 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in