2022-05-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Förstår inte ekvationen varför Elsa provocerar mer än Sandra?
Bägge har glidit fram på ett bananskal men olika branscher. Är ni så lättpåverkade av era normer kring fin och fulkultur?
Sandra skulle aldrig vara där hon är utan sin mammas namn, pengar och status. Hennes bror har banat vägen för seriens plats i rampljuset, en bror som fö kom in på SVT tack vare just mamma Beijer.
Låt oss inse faktum. Utan sin mamma (unnar dock alla en sån förälder) hade sandra varit en vilsen alkis med lågt självförtroende. Elsa däremot har förvisso haft god fördel av sitt namn, men hennes stabila tillvaro idag är mycket tack vare hennes egna driv och starka känsla för sin familj, sitt barn, sitt jobb osv.

Sandra fick en lgh i stan nästan gratis och gjorde ett ordentligt mångmiljonklipp. Ingen blir kränkt. Elsa köper ett sommarhus i Gotland o alla blir upprörda och snackar miljöansvar. Vad är det med er? Mig veterligen så kostar Sandra vårt samhälle betydligt mer i termer av miljöförstörelse (alla resor), sina issues och sin nepotism än Elsa som ändå verkar klara sig galant själv utan mamma o pappa.

Ni dör lite när Elsa köper en bahnsen men har ingen koll på all billig fast fashion konsumtion sandra uppmuntrar?

En Elsa som tränar lite hetsigt är skam men Sandra som helt ogenererat bantar och tränar för att ”hålla mig snygg” (dessutom till mer lättpåverkad läsarkrets) väcker inget ifrågasättande av karaktär?

Vart var förresten alla kändisar på Sandras premiär? Såg inte en enda. Nästan så att Elsa hade fler på sitt bröllop.

Nu är ju Sandras primära verksamhet att vara författare, utan att ha varit utgiven författare hade knappast familjen kunnat skapa plats för en serie åt henne? Tror ändå att skriva är det primära för henne, att det blev en tv-serie är en bonus. Sandra verkar enligt mig mer fri och självständig i sina åsikter och val i livet, och också ganska grundad i det, medan Elsa byter riktning varannan vecka och framstår som allmänt omogen och osäker.

För övrigt har jag aldrig förstått varför influencers ska ställas till svars om de reser i ungefär samma utsträckning som alla andra. Det är jävligt lätt som anonym läsare att ifrågasätta folks val när man inte själv begränsar sitt liv av klimathänsyn
Citera
2022-05-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag undrar också varför Elsas hem får så mycket mer kritik än Sandras. Personligen tycker jag Elsa har ett betydligt mer behagligt och vackert inrett hem än vad Sandra har.

Elsa övergav en egen stil för att inreda hemmet precis som sina nya kompisar, och allt är i olika nyanser av beige, det är väl mer det som det handlar snarare än att folk tycker att Elsas hem är fulare än Sandras?
Citera
2022-05-22, 23:33
Medlem
farlings avatar
Citat:
Förstår inte ekvationen varför Elsa provocerar mer än Sandra?
Bägge har glidit fram på ett bananskal men olika branscher. Är ni så lättpåverkade av era normer kring fin och fulkultur?
Sandra skulle aldrig vara där hon är utan sin mammas namn, pengar och status. Hennes bror har banat vägen för seriens plats i rampljuset, en bror som fö kom in på SVT tack vare just mamma Beijer.
Låt oss inse faktum. Utan sin mamma (unnar dock alla en sån förälder) hade sandra varit en vilsen alkis med lågt självförtroende. Elsa däremot har förvisso haft god fördel av sitt namn, men hennes stabila tillvaro idag är mycket tack vare hennes egna driv och starka känsla för sin familj, sitt barn, sitt jobb osv.

Sandra fick en lgh i stan nästan gratis och gjorde ett ordentligt mångmiljonklipp. Ingen blir kränkt. Elsa köper ett sommarhus i Gotland o alla blir upprörda och snackar miljöansvar. Vad är det med er? Mig veterligen så kostar Sandra vårt samhälle betydligt mer i termer av miljöförstörelse (alla resor), sina issues och sin nepotism än Elsa som ändå verkar klara sig galant själv utan mamma o pappa.

Ni dör lite när Elsa köper en bahnsen men har ingen koll på all billig fast fashion konsumtion sandra uppmuntrar?

En Elsa som tränar lite hetsigt är skam men Sandra som helt ogenererat bantar och tränar för att ”hålla mig snygg” (dessutom till mer lättpåverkad läsarkrets) väcker inget ifrågasättande av karaktär?

Vart var förresten alla kändisar på Sandras premiär? Såg inte en enda. Nästan så att Elsa hade fler på sitt bröllop.

Nu är ju detta primärt tråden om Elsa Billgren så det kanske inte är så jättekonstigt ändå att det inte förekommer en massa kritisk gentemot Sandra här, när hon ju har sin egen tråd?
Citera
2022-05-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Nu är ju Sandras primära verksamhet att vara författare, utan att ha varit utgiven författare hade knappast familjen kunnat skapa plats för en serie åt henne? Tror ändå att skriva är det primära för henne, att det blev en tv-serie är en bonus. Sandra verkar enligt mig mer fri och självständig i sina åsikter och val i livet, och också ganska grundad i det, medan Elsa byter riktning varannan vecka och framstår som allmänt omogen och osäker.

För övrigt har jag aldrig förstått varför influencers ska ställas till svars om de reser i ungefär samma utsträckning som alla andra. Det är jävligt lätt som anonym läsare att ifrågasätta folks val när man inte själv begränsar sitt liv av klimathänsyn

Lite infantil tolkning av verkligheten. Om du tror att det krävdes av Sandra att vara författare för att komma in på SVT så har du nog inte koll på hur snacket kan gå i beslutsrummen. Vad tror du krävdes av lillebror för att få jobb med fetaste lönen där?

Sen så tror jag ingen dödlig teenie någonsin kommer kunna konsumera lika mycket flyg som Sandra gjort i sina dar. Klart de ska ställas till svars - har du missat deras arbetstitel: influerare. Med det kommer ett ansvar för hållbara val. Orkar egentligen inte debattera Sandra för hon är ointressant men fastnar ändå för dubbelmoralen.

Ja Elsa har gjort en del suspekta samarbeten med skitbolag som Lindex men Sandra hade kanske oxo gjort om hon fått frågan? Dessutom hade lilla miss alkis en hel linje med jeansplagg för några år sen.
Citera
2022-05-23, 07:05
Medlem
Citat:
Lite infantil tolkning av verkligheten. Om du tror att det krävdes av Sandra att vara författare för att komma in på SVT så har du nog inte koll på hur snacket kan gå i beslutsrummen. Vad tror du krävdes av lillebror för att få jobb med fetaste lönen där?

Sen så tror jag ingen dödlig teenie någonsin kommer kunna konsumera lika mycket flyg som Sandra gjort i sina dar. Klart de ska ställas till svars - har du missat deras arbetstitel: influerare. Med det kommer ett ansvar för hållbara val. Orkar egentligen inte debattera Sandra för hon är ointressant men fastnar ändå för dubbelmoralen.

Ja Elsa har gjort en del suspekta samarbeten med skitbolag som Lindex men Sandra hade kanske oxo gjort om hon fått frågan? Dessutom hade lilla miss alkis en hel linje med jeansplagg för några år sen.

Ja du kan ju försvara Elsa här och kritisera Sandra i hennes tråd?

Haha ja den jeanskollektionen var år 2014, Elsas samarbete med Lindex är väl en månad gammalt.
Citera
2022-05-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja något måste ju ha hänt? Kanske i Frankrike då eftersom det verkar vara sist de sågs, för hur kan en middag vara viktigare än en kompis seriepremiär?

Jag har skrivit det innan i tråden men jag anser att det var ganska nonchalant av Sandra att inte gå på ”bröllopet” . Även om det är en låtsasbröllop känns det inte helt okej att göra så om man inte har mycket goda skäl om kan känt känt varandra så pass länge. Förstår att Elsa inte gick på premiären
Citera
2022-05-23, 08:41
Medlem
Varför skriver inte Sofia om resan med familjen? Skriver inte ens vart de åkte, var resmålet inte tillräckligt creddigt? Mer all inclusive på mallorca än pittoresk italiensk bergsby eller franska rivieran? De reser ju så sällan, märkligt att inte lägga upp i alla fall några bilder och skriva vart de åkte. När jag tänker efter är det ytterst sällan hon tar någon som helst bild utanför lägenheten i överhuvudtaget, aldrig bilder utomhus eller från ställen hon besöker. Förutom om hon hänger med Elsa.
Citera
2022-05-23, 09:07
Medlem
Jag undrar var Pontus skivsamling är. Hur är det möjligt att kalla sig musiker utan att ha en gedigen samling vinyler hemma? Det är som att kalla sig författare men inte ha en enda bok hemma. Skruttigt.
Citera
2022-05-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Jag undrar var Pontus skivsamling är. Hur är det möjligt att kalla sig musiker utan att ha en gedigen samling vinyler hemma? Det är som att kalla sig författare men inte ha en enda bok hemma. Skruttigt.

Musiker här! Och utan en enda vinylskiva
Citera
2022-05-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Musiker här! Och utan en enda vinylskiva

CD? Kassetter? Reagerar bara på att Elsa så tydligt bestämmer vad som får finnas i hemmet. Ser inte en pinal som det är tydligt att Pontus fått vara med och bestämma kring. Samma gäller Sofias man.
Citera
2022-05-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Jag har skrivit det innan i tråden men jag anser att det var ganska nonchalant av Sandra att inte gå på ”bröllopet” . Även om det är en låtsasbröllop känns det inte helt okej att göra så om man inte har mycket goda skäl om kan känt känt varandra så pass länge. Förstår att Elsa inte gick på premiären

Fast hon är ju redan gift, och då räknas det ju bara som en fest? Dessutom verkar ju Sandra och Gustav fortfarande inte kunna vistas på samma ställe, och då kan jag förstå om Sandra väljer att avstå, i synnerhet när hon befinner sig i Frankrike och ska flyga tur och retur till Sverige ett par veckor senare.
Citera
2022-05-23, 14:43
Medlem
Citat:

Jag har inte någon koll på hur familjen Beijer håller SVT Drama i ett järngrepp, men gissar ändå att det hade varit svårt även för Sandra att pitcha in en dramaserie om den inte hade baserats på en roman som givits ut på stort förlag. Brorsan pluggade film i NY, fick jobb på Nexiko (säkerligen med hjälp av sitt efternamn) men sen har han väl gjort saker bra antar jag. Lönen har nog inte mamma så mycket inflytande över. Kan också vara så att du har en infantil tolkning av mamma Beijers makt och vilja att utöva den makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in