2022-03-27, 22:51
Medlem
countcatulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag har funderat över kombinationen Elsa-Sofia. Sofia W som verkar vilja visa upp ett intellektuellt och kulturellt kapital. Kapital som väl inte Elsa har så mycket av. Jag är därför förvånad på något sätt att Sofia valde att ha henne som så tight samarbetspartner.

Håller med om att det är lite svårt att förstå vad Sofia får ut av alla samarbeten med Elsa. Men kanske bara är gött att ha någon som är så hängiven en som Elsa verkar vara? Hon har väl förmodligen fått en del följare från Elsas håll dessutom.
Citera
2022-03-28, 07:03
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
En ny ryggsäck måste vi ha, och bokpapper. Luktsudd.

Helt creepy att hon pratar om ungens kommande skolgång i plural. Hon är så uppe i sin egen röv att när han ska börja skolan fantiserar hon om hur det ska bli för HENNE. Och vad hon ska köpa givetvis.🙃

Annars ett mysigt måndagsinlägg bortsett från det ovan som gav mig kalla kårar.

Vad tror ni det är för stor nyhet? Mästerkocken?
Citera
2022-03-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Helt creepy att hon pratar om ungens kommande skolgång i plural. Hon är så uppe i sin egen röv att när han ska börja skolan fantiserar hon om hur det ska bli för HENNE. Och vad hon ska köpa givetvis.🙃

Annars ett mysigt måndagsinlägg bortsett från det ovan som gav mig kalla kårar.

Vad tror ni det är för stor nyhet? Mästerkocken?

Även Sofia Wood har hintat om att de ska avslöja en stor nyhet, tror det var i podden hon sa att de ska göra det nu på tisdag. Så det är nog deras gemensamma projekt.
Citera
2022-03-28, 12:58
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Även Sofia Wood har hintat om att de ska avslöja en stor nyhet, tror det var i podden hon sa att de ska göra det nu på tisdag. Så det är nog deras gemensamma projekt.

Aja då är det väl inget mer upphetsande än en beige och blommig kokbok med deras siamesiska kärleksrätter eller dylikt.

Annars lovar jag att äta upp min hatt på livestream här på FB om jag kan komma på hur man gör med den tekniska biten.😉
Citera
2022-03-28, 16:42
Medlem
MiaWallaces avatar
Intressant att höra hur ni uppfattar dynamiken mellan dem i podden! Jag tyckte nämligen det var tvärtom, åtminstone förr (inte lyssnat på något halvår). Elsa pratar på, ställer aldrig följdfrågor eller kommenterar något Sofia säger. Vilket jag tyckte Sofia alltid gjorde med Elsa? Lite att Elsa inte var så intresserad av vad Sofia hade att säga. Tänker tex på avsnittet när Sofia skulle flytta till Norrköping, men det var Elsa som pratade mest..
Citera
2022-03-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiaWallace
Intressant att höra hur ni uppfattar dynamiken mellan dem i podden! Jag tyckte nämligen det var tvärtom, åtminstone förr (inte lyssnat på något halvår). Elsa pratar på, ställer aldrig följdfrågor eller kommenterar något Sofia säger. Vilket jag tyckte Sofia alltid gjorde med Elsa? Lite att Elsa inte var så intresserad av vad Sofia hade att säga. Tänker tex på avsnittet när Sofia skulle flytta till Norrköping, men det var Elsa som pratade mest..

Det är verkligen sant. Undrar om detta kan ha att göra med att Elsa är en person som tycks ta mycket plats, tycker om att stå i centrum och är högröstad. För ca 4 år sedan så var jag i en vintage/antikaffär när Elsa kom in dit. När Elsa kom in i butiken kände jag som om jag krympte flera decimeter; Elsa tog så mycket plats och betedde sig såsom om hon stod i centrum av allt; talade högt och mycket med de som har butiken etc. Och då är detta ändå en butik där jag är stammis och därför känner mig ganska hemma.
Sofia borde också ha känt av detta en del. Även om Elsa ju kan ha ändrats en del sedan den gången i antikaffären.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-28 kl. 17:43.
Citera
2022-03-28, 18:17
Medlem
dracculas avatar
Elsa har väl skrivit själv nån gång att hon är högröstad, pratar mkt och tar stor plats i ett sällskap. Sådana personer brukar vara dåliga på att lyssna och ställa följdfrågor. De vill typ bara att andra ska sluta prata så att de själva kan ta över och åter vara i centrum.
Citera
2022-03-28, 18:18
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Det är verkligen sant. Undrar om detta kan ha att göra med att Elsa är en person som tycks ta mycket plats, tycker om att stå i centrum och är högröstad. För ca 4 år sedan så var jag i en vintage/antikaffär när Elsa kom in dit. När Elsa kom in i butiken kände jag som om jag krympte flera decimeter; Elsa tog så mycket plats och betedde sig såsom om hon stod i centrum av allt; talade högt och mycket med de som har butiken etc. Och då är detta ändå en butik där jag är stammis och därför känner mig ganska hemma.
Sofia borde också ha känt av detta en del. Även om Elsa ju kan ha ändrats en del sedan den gången i antikaffären.
Elsa är bortskämd och van att vara mittpunkt. Hon vill ta plats och alla försök till ödmjukhet faller ju platt eftersom det är så tydligt att hon inte har det i sig. Elsas första prio är hon själv, och det tycker jag lyser igenom i allt hon gör.
Citera
2022-03-28, 23:12
Medlem
farlings avatar
Antar att det Elsa och Sofia ska avslöja imorgon är deras gemensamma bok "Nyckeln till hemmet", som man redan nu kan läsa om - och förboka på Bokus.

Kommer den innehålla något nytt dock som man inte redan läst och sett ungefär etthundrasjuttioelva gånger på deras bloggar? Enlig baksidetexten besöker författarna "inspirerande och vitt skilda hemmiljöer". En kvalitativ gissning är då att dessa miljöer är Sundborn, deras bägge hem, Marie Sjögren, Ilse Craawford, hotellet Ett Hem, samt ett par till av de där olika danskarna bägge är så besatta av.

Så förutsägbart och TRÅKIGT!

https://www.bokus.com/bok/B000378238/signerad-nyckeln-till-hemmet-signerad-av-elsa-billgren-och-sofia-wood/
Citera
2022-03-29, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Antar att det Elsa och Sofia ska avslöja imorgon är deras gemensamma bok "Nyckeln till hemmet", som man redan nu kan läsa om - och förboka på Bokus.

Kommer den innehålla något nytt dock som man inte redan läst och sett ungefär etthundrasjuttioelva gånger på deras bloggar? Enlig baksidetexten besöker författarna "inspirerande och vitt skilda hemmiljöer". En kvalitativ gissning är då att dessa miljöer är Sundborn, deras bägge hem, Marie Sjögren, Ilse Craawford, hotellet Ett Hem, samt ett par till av de där olika danskarna bägge är så besatta av.

Så förutsägbart och TRÅKIGT!

https://www.bokus.com/bok/B000378238/signerad-nyckeln-till-hemmet-signerad-av-elsa-billgren-och-sofia-wood/

Ja du hade rätt! Så otroligt tråkigt! Kanske har de inte visat alla bilder och hem de varit i på bloggen, men har mycket svårt att tro att man skulle få så mycket nytt genom att köpa den.
Citera
2022-03-29, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Kommer den innehålla något nytt dock som man inte redan läst och sett ungefär etthundrasjuttioelva gånger på deras bloggar?

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja du hade rätt! Så otroligt tråkigt! Kanske har de inte visat alla bilder och hem de varit i på bloggen, men har mycket svårt att tro att man skulle få så mycket nytt genom att köpa den.

Snyggt spanat! Undrade just om nån skulle avslöja avslöjandet innan avslöjandet avslöjades 😉

Jag kommer iaf bläddra i boken för att se om det är något för mig. Elsas senaste bok var lite för mkt bild > text för min del.
Citera
2022-03-29, 07:50
Medlem
Branogbitters avatar
Nej jäklar va tråkig boken ser ut! Skulle iofs aldrig få för mig att bläddra i någon av de andra böckerna heller utom möjligtvis SW’s första eftersom jag gillar fotot i den. Snacka om slöseri med resurser att ens trycka upp denna bok…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in