Citat:
Ursprungligen postat av
Intig
"påkörd"
"flög 2 meter"
"flög 5 meter"
"flög 10 meter"
"flög 15 meter"
Jag är en riktig bitch varje gång jag har PMS och någon av de senaste gångerna frågade jag både en kompis som är fysiker plus AI om rimligheten i detta. (Och antalet meter diffar ju ofta i de olika versionerna, som du påpekar…) Dock var jag inte tillräckligt med bitch för att skriva in resultatet här men både min kompis och AI ställde sig högst tvivlande till att det meterantal Elsa flög skulle kunna matcha farten (min fysikerkompis) respektive skadorna (AI).
Men just att meterantalet ändrar sig tyder väl på att hon inte riktigt kommer ihåg eller tar svävande utsagor för exakta ”det kändes som du flög 15 meter!” ”Jag flög 15 meter, check.”
Men jag vet förstås inte heller. Finns ju verkligen änglavakt och folk som överlevt svåra olyckor med småskråmor. Men känns inte helt tillförlitligt att skriva olika angivelser så skulle nog försöka verifiera med mina föräldrar (dvs hennes då…) vad som egentligen stämmer och om någon faktiskt vet hur långt hon flög…
Edit: oavsett vilket en riktig hemsk olycka, och ifrågasätter inte att hon flög genom luften, ej heller att det lika gärna kunnat sluta i tragedi.
Edit igen: och anledningen till att jag tycker att det spelar roll är för att antalet meter ju säger en hel del om hastigheten (även om saker som vikt på personen och vinkel också spelar roll). Viss skillnad att bli påkörd i 40 km/h och 110 km/h…