Citat:
Ursprungligen postat av
Saga.Lind
Mitt intryck av Sofia är att hon är extremt utseendefixerad. Men detta förstärker detta ännu mer. Förstår hon inte vad hon gör mot sin väninna Elsa och vad för tankegångar kring kroppsfixering som hon producerar och reproducerar till sina lyssnare? Jag trodde Sofia var mån om att vara politiskt medveten. Men kanske detta med utseende utgör en blind fläck för henne?
Märkligt också med take på hennes ätstörningshistorik, som hon gärna tar upp med jämna mellanrum. Jag tänkte att om man har haft en ätstörning så borde man vara medveten om att såna här grejer förstärker kroppsfixeringen hos en själv och andra, och kan bidra till ett destruktivt förhållande till sin kropp.
Jag har inte lyssnat på avsnittet för jag står inte ut att lyssna på podden öht, men från andra kanaler får jag känslan av att Sofia har är där coola kompisen som inte alls är särskilt schysst jämt, och som har en kompis, Elsa,som har lägre status som kopierar och är glad för att få hänga med henne. Som att de inte har en vuxen relation, utan mer som på högstadiet.