2022-01-20, 10:37
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Är det fler än jag som skrattade rakt ut åt Elsas senaste 'drömmiga' inlägg om en hypotetisk vårdag? Det är så sjukt kul att "köpa bestick", att lilla fina tulpanerna som hon odlat själv står och sjunger i grupp och hennes trendiga fake vänner åker till en sjö är hennes content.

Haha alltså dessa dröminlägg som hon envisas med, jag har aldrig förstått varför folk verkar tycka så mycket om dem? Det är ju rent utfyllnadsblaj som inte fyller någon annan funktion.
Så fånigt.
Citera
2022-01-20, 11:11
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Haha alltså dessa dröminlägg som hon envisas med, jag har aldrig förstått varför folk verkar tycka så mycket om dem? Det är ju rent utfyllnadsblaj som inte fyller någon annan funktion.
Så fånigt.
Haha ja. Roligaste är att jag är rätt säker på att vi genom dessa inlägg får in väldigt realistisk inblick i hur Elsas dagdrömmeri ser ut. Alltså en insyn i hur hennes naiva, barnsliga och otroligt tramsiga tankegångar faktiskt går om dagarna när hon sitter och har det hääärligt i den sjuttiosjunde nyköpta ”för alltid”-fåtöljen i det trånga vardagsrummet
Citera
2022-01-20, 16:58
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
i den sjuttiosjunde nyköpta ”för alltid”-fåtöljen i det trånga vardagsrummet
Ja det är väl få saker som kommer åldras så snabbt som boucléfåtöljer, en trend som ”tidlösa” Elsa också har hakat på. Sätter Pontus hatt på att den inte kommer få följa med till nästa lägenhet.
Citera
2022-01-21, 10:44
Medlem
Lustigt att Elsa ställde in resan till Köpenhamn för några veckor sedan för att läget verkade osäkert och åker nu istället när omnicron istället har exploderat?
Citera
2022-01-21, 14:30
Medlem
De ska fota hos Cathrine Wichmand idag. Antagligen till sin bok.
Citera
2022-01-21, 15:09
Medlem
farlings avatar
Nu går det bra att åka till Köpenhamn med bästisen Sofia Wood minsann, när läget är värre än det var innan jul när hon och Pontus var sådana himla goda människor och ställde in sin resa p.g.a. pandemin.

Jävla hycklande och dubbelmoral.
Hoppas att hon får så mycket skit för detta att hon får gråta sig till sömns i en vecka, minst.
USCH!!!
Citera
2022-01-21, 17:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Nu går det bra att åka till Köpenhamn med bästisen Sofia Wood minsann, när läget är värre än det var innan jul när hon och Pontus var sådana himla goda människor och ställde in sin resa p.g.a. pandemin.

Jävla hycklande och dubbelmoral.
Hoppas att hon får så mycket skit för detta att hon får gråta sig till sömns i en vecka, minst.
USCH!!!

Hon lär ju få Corona i alla fall.
Citera
2022-01-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon lär ju få Corona i alla fall.

Den risken finns ju, men hon lär ju ha fått sin påfyllnadsdos redan så hon kanske inte blir så sjuk, och då lär hon väl aldrig medge det på sociala medier? Kanske långt senare isf!
Citera
2022-01-22, 13:58
Medlem
Någon har påpekat att Elsas förra för-alltid-vitrinskåp klarade sig knappt ett år, otroligt underhållande! Så nu måste Elsa rensa bland sina grejer och köpa nya bestick att fylla sitt nya för-alltid-skåp med. Tänker att om hon nu klipper håret kommer ha en ursäkt att köpa nya grejer bra hennes nuvarande halsdukar och klänningar inte passar med page.
Citera
2022-01-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Någon har påpekat att Elsas förra för-alltid-vitrinskåp klarade sig knappt ett år, otroligt underhållande! Så nu måste Elsa rensa bland sina grejer och köpa nya bestick att fylla sitt nya för-alltid-skåp med.

Jag undrade själv om det var ett byte av skåp som var förestående, för känns som det hade blivit tajt i vardagsrummet med både nytt vitrinskåp och det tidigare allmogeskåpet. Läser sällan kommentarerna på hennes blogg, så letade upp kommentaren du nämnde. Väldigt småsint att slänga ordagrant citat i ansiktet på henne

Från bloggen:
"Hanna
När du köpte det nuvarande vitrinskåpet var det ju, citat ”Ett sånt där man har hela livet, som går i generation och är gammelfarmor Elsas gamla skåp till slut. Ett sånt skulle vi ha och så hittade jag det till slut på Antik & Design”. Det klarade sig drygt ett år? Hela-livet-grejer byts ut nästan på direkten. Tröttsamt.

Elsa Billgren
Ja där hade jag verkligen fel. Kram"
Citera
2022-01-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Jag undrade själv om det var ett byte av skåp som var förestående, för känns som det hade blivit tajt i vardagsrummet med både nytt vitrinskåp och det tidigare allmogeskåpet. Läser sällan kommentarerna på hennes blogg, så letade upp kommentaren du nämnde. Väldigt småsint att slänga ordagrant citat i ansiktet på henne

Från bloggen:
"Hanna
När du köpte det nuvarande vitrinskåpet var det ju, citat ”Ett sånt där man har hela livet, som går i generation och är gammelfarmor Elsas gamla skåp till slut. Ett sånt skulle vi ha och så hittade jag det till slut på Antik & Design”. Det klarade sig drygt ett år? Hela-livet-grejer byts ut nästan på direkten. Tröttsamt.

Elsa Billgren
Ja där hade jag verkligen fel. Kram"

Jag funderade också var hon skulle få plats med det nya, men såklart ska det gamla ut!

Haha den passivt aggressiva kramen! En sällsynt vass kommentar påpekar att ellen dixdotter har ett grått, det förklarar ju ett och annat?
Citera
2022-01-22, 18:36
Medlem
Intressant. Hon skrev även såhär i det gamla inlägget (som är döpt till ”Mosebacke skåpet och favoritporslinet”)

13 april 2020
”Jag har fyllt skåpet med vårt finaste glas och porslin. Ska vi kika?…”
https://elsa.elle.se/mosebacke/skapet-och-favoritporslinet-✨/

Klipp till idag:

22 januari 2022
”På lördag kommer vårt nya vitrinskåp och tills dess vore det så trevligt att ha ett 2.0 innehåll där. Bara de finaste kopparna och glasen vi använder. Inte massa udda saker som inte älskas och bara samlar damm…”

🤔
Senast redigerad av AdlerSaddler 2022-01-22 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in