2021-10-25, 20:15
Medlem
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/51614303813/in/photostream/

Släpa in en soffa i köket för att det är mysigt med en soffa i kök? Absolut! Synd bara att hennes kök är för litet och att det inte går att öppna ugnen utan att flytta på soffan 😂😂😂

Hennes mottaglighet för inspiration och inredningsvision matchar inte med hennes bostad, den är alldeles för liten för hennes trendängslighet.
Citera
2021-10-25, 21:37
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/51614303813/in/photostream/

Släpa in en soffa i köket för att det är mysigt med en soffa i kök? Absolut! Synd bara att hennes kök är för litet och att det inte går att öppna ugnen utan att flytta på soffan 😂😂😂

Hennes mottaglighet för inspiration och inredningsvision matchar inte med hennes bostad, den är alldeles för liten för hennes trendängslighet.

Gud, höll på att krypa ur skinnet när jag såg det. Visst att man kan gilla konceptet kökssoffa, men ingen kommer väl sitta där och chilla när någon lagar mat, det skulle kännas som att sitta i knät på varann. Och att inte kunna stå normalt vid spisen, som väl är det viktigaste stället att ha svängrum. Form före funktion är verkligen ett starkt ledord i det hemmet.
Citera
2021-10-25, 23:25
Medlem
Undrer av og til på hva Sofia Wood egentlig syns om Elsas kopiering. Nå sist med stolen hun kjøpte hos Artilleriet, som er nesten lik Sofias Little Petra-stol.

Får av og til en vibb av at Sofia er litt overbærende mot Elsa i podden, vet ikke om det bare er jeg
Citera
2021-10-25, 23:34
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druganaut
Champagnekommunist av rang, har jobbat med PR på skitbutiken Beyond Retro, var (är?) tillsammans med en snubbe som utnämndes till "Sveriges bäst klädde vanliga man" av skitblaskan Café för ett par år sedan.

Utsågs hon samtidigt till Sveriges sämst klädda kvinna?
Körde ett bildsök och det var nog den sämst klädda kvinna jag sett och då försöker hon t.o.m. klä sig kvinnligt.
Citera
2021-10-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Gud, höll på att krypa ur skinnet när jag såg det. Visst att man kan gilla konceptet kökssoffa, men ingen kommer väl sitta där och chilla när någon lagar mat, det skulle kännas som att sitta i knät på varann. Och att inte kunna stå normalt vid spisen, som väl är det viktigaste stället att ha svängrum. Form före funktion är verkligen ett starkt ledord i det hemmet.

Håller med dig, otroligt ansträngd placering av soffan! Hon måste fått slut på plats! Som den guldiga pallen som sist jag såg den stod halvt gömd under skrivbordet.

I kommentarerna säger hon att anledningen till att hon inte visar Lynns rum är för att det är svårfotat.
Citera
2021-10-26, 08:31
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Håller med dig, otroligt ansträngd placering av soffan! Hon måste fått slut på plats! Som den guldiga pallen som sist jag såg den stod halvt gömd under skrivbordet.

I kommentarerna säger hon att anledningen till att hon inte visar Lynns rum är för att det är svårfotat.
Ja, hon har hänvisar till att Lynns rum är ”privat” osv men jag tror att hon vet att hon skulle få massa kommentarer o kritik om hon visade upp det eftersom det är just en SKRUBB.
Citera
2021-10-26, 09:16
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror

Hade glömt den guldiga pallen, förmodligen för att den inte syns bland allt annat! Inget kommer ju till sin rätt när det kläms in sådär, det är som om de klämmer in möblemang för en paradvåning på 80 kvm.
Citera
2021-10-26, 09:53
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Hade glömt den guldiga pallen, förmodligen för att den inte syns bland allt annat! Inget kommer ju till sin rätt när det kläms in sådär, det är som om de klämmer in möblemang för en paradvåning på 80 kvm.
Jag tycker Elsa är ett typiskt exempel på nån som svepts med av trender och därmed tappat sin egen stil och känsla för stil. Hon hetsköper det som är allra mest trendigt (och kopierar Wood rakt av i exakt allt) men har liksom tappat bort sig själv. Det verkar inte finnas någon som helst uppfattning om vad hon själv egentligen gillar, och hon kastar in möbler o prylar på sina få kvm utan känsla för vad som faktiskt funkar.
Citera
2021-10-26, 12:52
Medlem
Sardinbruss avatar
Ni som tycker att Elsa gör allt fel numera - vad ska hon göra bättre då? Måste man fylla en blogg med foton varje dag är det väl inte konstigt att samma teman regelbundet dyker upp? Inte fan har svenska bloggare råd med något jetsetliv där varje dag är ett nytt äventyr.
Citera
2021-10-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja, hon har hänvisar till att Lynns rum är ”privat” osv men jag tror att hon vet att hon skulle få massa kommentarer o kritik om hon visade upp det eftersom det är just en SKRUBB.

Verkar ju verkligen som att det är som du säger!
Citera
2021-10-26, 15:17
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Ni som tycker att Elsa gör allt fel numera - vad ska hon göra bättre då? Måste man fylla en blogg med foton varje dag är det väl inte konstigt att samma teman regelbundet dyker upp? Inte fan har svenska bloggare råd med något jetsetliv där varje dag är ett nytt äventyr.
Elsa är uppenbart obildad men försöker sig ändå ofta på någon form av analys, vilket bara blir pinsamt. Hon tål absolut ingen kritik eller ens ”fel” frågor utan dessa sållad ut av hennes man alt. ges passivaggressiva svar som osar härskarteknik. Hon har tappat allt som var ens lite intressant och är numera en kopia av influenser-/bloggväninnorna som mest hetsköper snordyr inredning. När hon väl försöker få till ett inlägg med content faller det platt. Inläggen är slarvigt skriva och innehåller ofta både stavfel och faktafel. Bilderna är konstant samma vyer och det är särskilt pinsamt hur hon numera ofta plockar in fotograf att ta bilder till bloggen istället för att anstränga sig själv.
Citera
2021-10-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Måste är väl nyckelordet här. Finns väl inga måsten, men det är klart att det är knepigt att göra innehåll av sitt liv som genererar en hög inkomst i över tio år. Säkert stressande att leva så, men självklart måste folk få påpeka att soppan som kokas på en spik blir tunnare och tunnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in