2022-02-10, 23:21
Medlem
HarrySvenssons avatar
*fråga om ICKE-mediniskt bruk*

Hur står sig Attentin mot vanligt gatuamfetamin rusmässigt?

Hade gärna hittat något som möjligtvis är lite snällare mot kroppen och förhoppningsvis har färre biverkningar. Blir väldigt paranoid och nervös på det mesta gatuamfetaminet.

Förstår såklart att det mest är dosbaserat. Så säg motsvarande doser av båda.
Citera
2022-02-14, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Då var nog din Elvanse-dos alldeles för hög, du borde tagit 20mg eller 30mg.

Jag har provat alla olika doser man kan tänka sig på centralstimulanter. Jag vet att jag borde legat på det. Det är de jag menar. Jag klarar mig på 35 mg attentin.
Citera
2022-02-17, 17:48
Medlem
Finns det något sätt att undvika att må dåligt när attentin går ur? Får ångest som fan.
Förutom benzo o sånt, då jag lämnar urinprov.
Citera
2022-02-21, 17:40
Medlem
HarrySvenssons avatar
Provade precis 20mg Attentin vilket gav ett ganska trevligt rus men känns som det dalar väldigt fort.

Har läst att många säger att det skiljer mycket mellan Metamina och Attentin trots att det ska vara exakt samma verksamma substans. Metamina har samma korta halveringstid?

Även läst att vissa säger man får mer eufori på metaminan? Någon som kan understryka på den?
Attentinen gav mig i princip ingen eufori, väldigt subtilt men behagligt.
Citera
2022-02-21, 17:44
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterodling
Finns det något sätt att undvika att må dåligt när attentin går ur? Får ångest som fan.
Förutom benzo o sånt, då jag lämnar urinprov.
Kanske kolla runt i trådarna för RC-benzos? Förr i tiden brukade vissa sådana inte ge utslag på urinprov (ie etizolam). Annars finns det många receptbelagda sömnpreparat som inte ger utslag. Även melatonin finns att beställa från utlandet (Ebay EU)

Utöver det tycker jag att magnesium är den bästa naturliga vägen, även om den inte förmodligen inte räddar dig från så pass starka preparat som amfetamin.
Citera
2022-02-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splirry
Om man dricker sura juicer och liknande och tar Attentin oralt så påverkar det ju självklart, så att kroppen inte tar upp det lika bra.

Men om man intar Attentin på annat sätt, t.ex som i en rövpanna eller IV. Påverkas fortfarande kroppens förmåga att ta upp dexamfetaminet av sura drycker/juicer och liknande?

Någon som vet?
Nej det påverkas inte då preparatet inte tas upp i magsyran då.
Citera
2022-02-25, 10:56
Medlem
Tjohejtjohejs avatar
Ni som gått på attentin en längre tid, håller effekten i sig lika länge efter ett tag även om eventuell eufori såklart försvunnit? Stått på elvanse några månader och givetvis har euforin försvunnit (vilket jag uppskattar), de positiva effekterna i övrigt håller i sig lika länge dock.
Problemet är att effekten aldrig räcker längre än 6-7h oavsett dosering. Fick alltid ut runt 4h per dos av attentin, men då tog jag det aldrig regelbundet (hade inget recept).

Väldigt irriterande då medicinen fungerar toppen den tid den fungerar, men är inte hållbart med arbetsdagar på runt 10h. Tveksamt om de är villiga att skriva ut attentin med ett missbruk i journalen för mindre än ett år sedan och när jag varken testat concerta eller ritalin. Kanske ska ta och ge det en chans ändå.
Citera
2022-03-03, 19:50
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohejtjohej
Ni som gått på attentin en längre tid, håller effekten i sig lika länge efter ett tag även om eventuell eufori såklart försvunnit? Stått på elvanse några månader och givetvis har euforin försvunnit (vilket jag uppskattar), de positiva effekterna i övrigt håller i sig lika länge dock.
Problemet är att effekten aldrig räcker längre än 6-7h oavsett dosering. Fick alltid ut runt 4h per dos av attentin, men då tog jag det aldrig regelbundet (hade inget recept).

Väldigt irriterande då medicinen fungerar toppen den tid den fungerar, men är inte hållbart med arbetsdagar på runt 10h. Tveksamt om de är villiga att skriva ut attentin med ett missbruk i journalen för mindre än ett år sedan och när jag varken testat concerta eller ritalin. Kanske ska ta och ge det en chans ändå.

Du kan inte dela upp dosen i två? Annars har min mottagning sagt att man kan lägga till en liten dos attentin vid behov på eftermiddagen eftersom effekten på elvanse inte håller i sig en hel dag för alla precis som du beskriver.
Citera
2022-03-05, 08:24
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:

Det där verkar ju variera lite mellan mottagningar, jag har varit öppen med att jag haft ett tidigare sprutmissbruk och gått på såväl tjack som heroin, har förvisso varit nykter och drogfri sedan dess. Började med Elvanse (30mg) i förra veckan men har haft problem med att elvansen tar många timmar innan den ger full effekt (typ 4-5h). Frågade om det gick att få en dos Attentin på morgonen och hon tyckte det lät vettigt eftersom elvansen inte funkade optimalt, så nu har jag 5mg attentin + 30mg elvanse på morgonen i en vecka, sen höjs dosen till 10mg attentin + 30mg elvanse om en vecka igen.

Jag frågade också om jag kunde dela upp attentinet vilket hon tyckte jag kunde prova lite hur det funkade bäst att dela upp. Jag tog idag ca 3,5mg attentin på morgonen samt 30mg elvanse och tänker att jag fyller på med den sista biten attentin på eftermiddagen. Så nog går det att få attentin som komplent till elvanse även om man har missbruksbakgrund, men allt beror ju på läkare och anledning. I ditt fall låter det väl rimligt att kunna fylla på med en liten dos attentin på eftermiddagen för att klara jobbet.
Citera
2022-03-05, 10:34
Medlem
Tjohejtjohejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Du kan inte dela upp dosen i två? Annars har min mottagning sagt att man kan lägga till en liten dos attentin vid behov på eftermiddagen eftersom effekten på elvanse inte håller i sig en hel dag för alla precis som du beskriver.
Har fått en dos på 60mg till morgonen och en 20mg vid lunch, men min lunchdos är antingen för liten eller så fungerar det inte speciellt bra att återdosera för mig med elvansen. Varje telefontid + recept landar på nära 2000kr så är inte så sugen på att ringa såvida jag inte vet att en större dos vid lunch skulle fungera. Skulle eventuellt kunna testa 40 + 40mg eller något liknande med de kapslar jag har dock.

Dosen är i nuläget nog på max för mig, eller om jag skulle minska lite till och med. Höjde enbart för att hoppas på effekten skulle sitta i längre, men efter 50mg/dag tycker jag bara biverkningarna blir starkare.
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det där verkar ju variera lite mellan mottagningar, jag har varit öppen med att jag haft ett tidigare sprutmissbruk och gått på såväl tjack som heroin, har förvisso varit nykter och drogfri sedan dess. Började med Elvanse (30mg) i förra veckan men har haft problem med att elvansen tar många timmar innan den ger full effekt (typ 4-5h). Frågade om det gick att få en dos Attentin på morgonen och hon tyckte det lät vettigt eftersom elvansen inte funkade optimalt, så nu har jag 5mg attentin + 30mg elvanse på morgonen i en vecka, sen höjs dosen till 10mg attentin + 30mg elvanse om en vecka igen.

Jag frågade också om jag kunde dela upp attentinet vilket hon tyckte jag kunde prova lite hur det funkade bäst att dela upp. Jag tog idag ca 3,5mg attentin på morgonen samt 30mg elvanse och tänker att jag fyller på med den sista biten attentin på eftermiddagen. Så nog går det att få attentin som komplent till elvanse även om man har missbruksbakgrund, men allt beror ju på läkare och anledning. I ditt fall låter det väl rimligt att kunna fylla på med en liten dos attentin på eftermiddagen för att klara jobbet.

Tack för svaren! Låter ändå hoppfullt att det går att få attentin trots missbruk i journalen. Är ju alltid en otrolig skillnad mellan olika mottagningar så vi får se vad dem säger. Fått väldigt gott intryck av min nuvarande mottagning och kan visa upp rena prover som sträcker sig ett år tillbaka.

Hade varit perfekt för mig att ha samma typ av doseringsschema som dig. En liten dos attentin på morgonen och en runt 14 för att klara mig fram till 18.
Senast redigerad av Tjohejtjohej 2022-03-05 kl. 10:37.
Citera
2022-03-05, 10:55
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Har fått en dos på 60mg till morgonen och en 20mg vid lunch, men min lunchdos är antingen för liten eller så fungerar det inte speciellt bra att återdosera för mig med elvansen. Varje telefontid + recept landar på nära 2000kr så är inte så sugen på att ringa såvida jag inte vet att en större dos vid lunch skulle fungera. Skulle eventuellt kunna testa 40 + 40mg eller något liknande med de kapslar jag har dock.

Dosen är i nuläget nog på max för mig, eller om jag skulle minska lite till och med. Höjde enbart för att hoppas på effekten skulle sitta i längre, men efter 50mg/dag tycker jag bara biverkningarna blir starkare.

Tack för svaren! Låter ändå hoppfullt att det går att få attentin trots missbruk i journalen. Är ju alltid en otrolig skillnad mellan olika mottagningar så vi får se vad dem säger. Fått väldigt gott intryck av min nuvarande mottagning och kan visa upp rena prover som sträcker sig ett år tillbaka.

Hade varit perfekt för mig att ha samma typ av doseringsschema som dig. En liten dos attentin på morgonen och en runt 14 för att klara mig fram till 18.

Ja det låter ju rimligt. I mitt fall verkade ju elvansen väldigt långsamt och då gick det att få en morgondos attentin, så om du har samma problem så är det ju bara säga det och att du hört att det går att få en dos kortverkande (tror det är så man ska prata om attentin, som kortverkande elvanse) på morgonen och det gick bra. Vi väntar dock nu och ser om vi även kommer behöva höja elvansen sen eller om det funkar bra med 30mg elvanse och 2x5mg attentin.

För mig funkade det i alla fall bra idag, tog ca 3,5mg attentin på morgonen och min vanliga elvansedos och sen tar jag den sista 1,5mg attentin efter lunch.
Citera
2022-03-06, 11:31
Medlem
mongomanishs avatar
Funkar det att smälta attentin under tungan typ som med metamina?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in