Citat:
Ursprungligen postat av
Gentlemahn
Sluta bete dig som en jävla snorvalp och tig. Du snackar bara en massa dynga, om medicinen är så pass viktigt för dig så ska det räcka som motivation och då ska det inte vara några problem för dig att ta tummen ur och fixa en utredning hos Ola. Om du faktiskt inte har råd eller om du har någon annan ursäkt som du säkert har flera av ska du testa alla metylfenidatpreparat du blir erbjuden; och nej det räcker inte med att säga ena inte fungerar för att gå över till andra, då hade alla haft metamina idag. De som jobbar där har träffat alla slags typer, tro mig. Det värsta som kan hända är att du säger att ingenting fungerar och när du väl är klar med alla metylfenidatpreparat så säger de att behandlingen är avslutad.
Och nej, det spelar ingen roll hur välvårdad du kommer dit, de tittar tillslut alltid hur du faktiskt reagerar på medicinen. Så var det för mig.
Att jag är blint optimistisk är irriterande men det borde inte göra dig såhär upprörd, så vad är det? Jag tror du är arg över att du aldrig stod upp för dig själv och därav fick vänta så länge på att få Metamina. Jag tänker inte gå din pissväg, kan tänka mig hur du sitter där:
Gentlemahn: Duu, jag skulle vilja ha..
Sjuksköterska: vilja HA!??
Gentlemahn: Ha någon annan medicin.
Sjuksköterska:
Gentlemahn: Något som faktiskt..
Sjuksköterska:
Gentlemahn: ...funkar.
Sjuksköterska: Haha den va bra!
Gentlemahn: Om... om det går bra, alltså.
Sjuksköterska: Eller så avslutar jag din behandling, vad sägs om det?
Gentlemahn: Förlåt, jag vet inte vad som flög i mig, Concertan är jättebra!
SÅHÄR skulle du ha gjort:
Gentlemahn 2.0: Jag skall definitivt pröva på den här Concertan nu i en månad, jag har ju hört flera kompisar som den funkar på! Men mellan dig och mig, så visar ju faktiskt Novartis EGNA studier att det inte ens har kortsiktiga positiva effekter och att det orsakar ofta kraftigare bieffekter hos vuxna.
Läkaren: Ja, det där läste jag också. Men som sagt det är standard att du prövar dom här.
Gentlemahn 2.0: Precis, men sen om dessa inte fungerar så kanske man kan kolla på Metamina om du anser att jag är i starkt behov av medicinering för att kunna leva med min funktionsnedsättning.
Läkare: Jo men det är du ju, absolut. Vardagen verkar ju inte fungera så det är definitivt värt att kika på. Sedan är ju terapi och stöd en viktig del också som man kombinerar medicinering med.
Gentlemahn 2.0: Juste, juste.