Citat:
Vid någon punkt så måste den tänkande och lucida människa greppa makten och förbise detta med demokrati där alla bönner skall besluta tillsammans ,i harmoni emot rasismen och patriarkatet och för klimatet.
Män som förstår hur tillvaron fungerar måste ges allmakt, under religiositet som styrorgan. "The good King" måste beredas utrymme. De krafter som för kortsiktig vinning försöker hindra detta måste elimineras och tagas ur bilden. En man måste säga: DETTA ÄR SANT. och dekretet skall sedan propganderas in i bonna-populasen, så att de kan leva som "jolly peasants" med gyllene vetefält och dignande fruktträd.
[...]
Du stampar helt enkelt ned störningsmoment, eftersom din vilja och vision är "större", enligt gyllene snittet, satt i verklighetens fundament.
Män som förstår hur tillvaron fungerar måste ges allmakt, under religiositet som styrorgan. "The good King" måste beredas utrymme. De krafter som för kortsiktig vinning försöker hindra detta måste elimineras och tagas ur bilden. En man måste säga: DETTA ÄR SANT. och dekretet skall sedan propganderas in i bonna-populasen, så att de kan leva som "jolly peasants" med gyllene vetefält och dignande fruktträd.
[...]
Du stampar helt enkelt ned störningsmoment, eftersom din vilja och vision är "större", enligt gyllene snittet, satt i verklighetens fundament.
Ser du inte bjälken i ditt eget öga? Vad skiljer dig och din Gode Kung från andra som uttalar sig på liknande sätt förutom att ni har olika preferenser?
Torbjörn Tännsjö:
Citat:
“Något måste ske raskt. Etablerande av global styrelse får ske genom en kupp, ett slags existentiellt språng, där de suveräna nationalstaterna tvingas upphöra att finnas till. En global regering i form av en global despoti tar över. […] Min förhoppning är nu att då havsnivåerna stigit med flera meter, då flyktingströmmarna och försörjningsläget på många delar av vårt klot blivit problematiskt, kommer någon existerande global politisk struktur att träda in, ta det globala kommandot och reda upp situationen.”
Eller Pär Holmgren:
Citat:
Han vill ”snabbt avskaffa alla val”, eftersom klimatkrisen är svårhanterlig. ”Och då, om man hårdrar det lite då, så har vi liksom inte tid att hålla på och käbbla mellan partierna till exempel.”
Citat:
Åtminstone jag gör mig inga illusioner av att det jag formulerar här är på något sätt viktigt eller har en stor påverkande kraft. Men det är trevligt med diskussion och väldigt lärorikt att ta del av tråden.
Samtliga i denna tråden är gamlingar på väg ut. Jag har ett försprång och en vitaliserande vana iom att jag browsar /pol/ och lyssnar till "kidsen".
Ni i resten av klientelet är redan döda.
De åsikter och analyser som ni "ger uttryck" för här, har noll betydelse.
Likely: "eliten" måste stoppas med fysiskt våld.
Ni i resten av klientelet är redan döda.
De åsikter och analyser som ni "ger uttryck" för här, har noll betydelse.
Likely: "eliten" måste stoppas med fysiskt våld.
Det du verkar se som framtiden, kaninhål på internet och memekultur vars fysiska manifestation ter sig form av till exempel boogaloorörelsen samt skaror av besvikna unga män som internethatar på emokids, vegetarianer och inkvoterade BIPOC’s, den rörelsen driver bara ressentiment och en falsk känsla av överlägsenhet.
Hur du ska kanalisera detta till en positiv politisk kraft som faktisk och praktiskt kan dra samhället i en bra riktning övergår mitt begränsade förstånd. Dessa grupper verkar dra sig till personligheter som de uppfattar vara på 'deras' lite mer edgy sida, som Joe Rogan, Hanif Bali eller kanske Jordan Peterson - Men jag vågar ta gift på att ingen av dessa skulle vilja införa 'den goda kungen' eller vilja befatta sig med beväpnade internetmiliser. Det är en falsk och obesvarad vänskap.
Utbilda mig gärna men kom ihåg att en person som traskat genom de befintliga institutionerna som till exempel Alexandra Ocasio Cortez (vanligt hatobjekt) har, med alla objektiva mätmetoder, en större påverkan på policy, mer inflytande över den politiska debatten och en sannolikt större materiell välfärd än vilken /pol – gigant eller boogalooledare som helst. Och hon är född 1989 och har all möjlighet att finnas kvar i politiken under lång tid.
Om det där är framtiden du ser, om dessa grupper av memande unga med undertryckt judeavund är framtiden, då är jag inte helt ledsen över att vara på väg ut.