Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-27, 22:33
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jo, JV är pacifister så jakt kan nog ses som tveksamt men är inte förbjudet iaf vad jag känner till.

Är det själva vapnets likhet med militära vapen som är problematiskt?

Hur är inställningen till slakt? Kan ett vittne ta anställning på slakteriet och avliva och bloda ur grisar?
Citera
2022-01-27, 22:35
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

Hur är inställningen till slakt? Kan ett vittne ta anställning på slakteriet och avliva och bloda ur grisar?

Jag tror att det snarare handlar om att JV aldrig bär vapen i det militära och därmed inte är vapenvana överhuvudtaget.

Jodå, ett JV kan jobba på ett slakteri så länge dom själva inte dricker blodet.
Citera
2022-01-27, 22:44
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Går det där med ej blida ögon att utveckla på nåt sätt? är det ett utslag av dubbelmoral och bristande intellektuell stringens? Eller är det något med att man kopplar eldhandvapen till militär verksamhet?

Förekommer det någon diskussion där man försöker reda ut vad som är skillnaden på blod och kött?

Hur är det förresten med inälvsmat då?

Sannolikt ja. Vapen associeras sannolikt med militär verksamhet. Därmed blir vapen en laddad (ha ha ha, ursäkta torrhumorn) fråga.

JV kräver inte kosher- eller halalslakt.
Citera
2022-01-27, 22:52
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför du är intresserad av att få andrahandsuppgifter istället för att gå till källan.
Citera
2022-01-27, 22:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag förstår inte varför du är intresserad av att få andrahandsuppgifter istället för att gå till källan.
Det är vad som förundrar även mig gällande den här tråden.
Citera
2022-01-27, 23:28
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Va? Bibeln eller vad?
Citera
2022-01-27, 23:52
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Va? Bibeln eller vad?

Han menar att du skall gå till denna sida:
https://www.jw.org/sv/
Citera
2022-01-28, 00:59
Medlem
Citat:
Va? Bibeln eller vad?

Titsup vill att du ska fråga honom. Jag önskar dig lycka till, men jag tvivlar på att du kommer att få några raka svar.
Citera
2022-01-28, 01:00
Medlem
Citat:

Vilket är då svaret på sakfrågan?
Citera
2022-01-28, 04:13
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men JV förklarar gärna vad kristendomen och i synnerhet romerska katolska kyrkan och pingstvännerna tror och praktiserar.

Vilket jäkla hyckleri…

PS, Jehovas vittnen hatar Jesus Kristus, det är fakta.
Citera
2022-01-28, 06:26
Medlem
Citat:

Det är varken svårt, dubbeltydigt eller mystiskt. Jaktlicens, vapen och jakt är tidsödande och förutsätter social kontakt med "världen" utan några skyddande bröder som sufflörer. Det avråds, likadant som medlemskap i idrottsföreningar, riktiga samhälls eller intresse organisationer och annat som kan influera till orena tankar och kanske tom ger individen information som inte är godkänd av sällskapet vakttornet. Inte ens som barn fick vi vara med i scouter.idrottslag, bokföreningar, teatergrupper eller annat som skulle bryta vår indoktrinering utan att det blev tillrättavisning av den ledande kretsen i församlingen. Bestraffningar i form av uteslutning ur församlingens barngrupp, eller unga vittnen gruppen drabbade mig när jag började i ett simlag, och senare ville köra på crossbanan med handledning.
I Jesu Kristi, din enfödda sons namn tackar jag dig allsmäktige Jehova för min socialt utvecklande barndom.

Svara sakligt på den här Titties påstå gärna att jag ljuger..Eller har du demoner på besök som låter dig rabbla tungomålstal framför toalettspegeln på rikets sal denna veckan?
Citera
2022-01-28, 09:46
Medlem
Citat:
Va? Bibeln eller vad?

Nej, du frågar avhoppare till Jehovas vittnen om Jehovas vittnen tro.

Tror du inte att det är bättre att fråga Jehovas vittnen själva om deras egen tro?

Det är som att du går till Socialdemokraterna för att fråga vilka politiska frågor som är viktiga för Moderaterna. Eller att du går till arbetsgivaren för att fråga vad arbetaren vill ha i lön. Eller att du frågar Katoliker om protestanternas tro, eller frågar muslimer om hur judarna tror.

Är det inte bättre att fråga källan, än att lita på andrahandsuppgifter som oftast är färgade av deras egen tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in