Citat:
Ursprungligen postat av
Kennethkvarting
Är det själva vapnets likhet med militära vapen som är problematiskt?
Hur är inställningen till slakt? Kan ett vittne ta anställning på slakteriet och avliva och bloda ur grisar?
Det är varken svårt, dubbeltydigt eller mystiskt. Jaktlicens, vapen och jakt är tidsödande och förutsätter social kontakt med "världen" utan några skyddande bröder som sufflörer. Det avråds, likadant som medlemskap i idrottsföreningar, riktiga samhälls eller intresse organisationer och annat som kan influera till orena tankar och kanske tom ger individen information som inte är godkänd av sällskapet vakttornet. Inte ens som barn fick vi vara med i scouter.idrottslag, bokföreningar, teatergrupper eller annat som skulle bryta vår indoktrinering utan att det blev tillrättavisning av den ledande kretsen i församlingen. Bestraffningar i form av uteslutning ur församlingens barngrupp, eller unga vittnen gruppen drabbade mig när jag började i ett simlag, och senare ville köra på crossbanan med handledning.
I Jesu Kristi, din enfödda sons namn tackar jag dig allsmäktige Jehova för min socialt utvecklande barndom.
Svara sakligt på den här Titties påstå gärna att jag ljuger..Eller har du demoner på besök som låter dig rabbla tungomålstal framför toalettspegeln på rikets sal denna veckan?