2022-01-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Såhär i retroperspektiv så hade jag nog haft det bättre om jag vara hoppat av, men. Eller stannat kvar, fan vet. Jag har haft ett mer intressant liv såhär. Just då var jag tvungen att agera utåt, kanske för jag blivit nertryckt och dämpad hela barndomen, kanske för jag hade nå fel i huvudet. Svårt att säga. Det blev som det blev.

Det är riktigt skönt att läsa att andra haft samma upplevelser som jag. Tack för ni delar med er!

Du/ni kan få se på en kul grej. En gammal "syster" som lever på sitt 7e decennium skriver om sina äldre JV-släktingar. Hon skriver i ett brev till ledning för JV att hon är den femte gererationen inom JV som förvänrat sig se Harmageddon och tidens slut.
Tony Morris (han med de dyra whikeyflaskorna) i yrande kretsen tar fram dett som ett positivt exempel, trots att de fyra generationerna som föregått henne blivit blåst på konfekten.
Hur fan kan man vara så gemen, cynisk, elak och fräck?

https://youtu.be/pKAxo0i45DU
Citera
2022-01-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Du/ni kan få se på en kul grej. En gammal "syster" som lever på sitt 7e decennium skriver om sina äldre JV-släktingar. Hon skriver i ett brev till ledning för JV att hon är den femte gererationen inom JV som förvänrat sig se Harmageddon och tidens slut.
Tony Morris (han med de dyra whikeyflaskorna) i yrande kretsen tar fram dett som ett positivt exempel, trots att de fyra generationerna som föregått henne blivit blåst på konfekten.

Förresten, för er som inte sett Tony Morris köpa whiskey för mer än 8000 kronor på "Booze-King" så kan ni se det här. Det var faktiskt en broder, d v s ett aktivt JV som kände igen honom och filmade honomnär han hanlade och lastade in flaskorna i sin Cadillac. https://youtu.be/1bbuNsxWkDo

Stackars gamle sate. Han mår säkert skit och är djupt alkoholiserad. Men det är ju illa att han köper dyr whiskey för lågavlönade JVns bidragspengar.
Citera
2022-01-27, 00:17
Medlem
Citat:

Verkligen obehagligt. Kroppsspråket,retoriken,och det ständigt närvarande hånet emot de utanför sanningen. Det hade lika gärna kunnat vara Gunnar Nilsson från knäckebrohult som höll det talet. Tack för du påminner mig om varför jag lämnade. Att leva som jag gjort, även om det inneburit att jag knarkat mig medvetslös på ett horhus i Hamburg, eller vaknat spritstinkande och naken på en trottoar i Uddevalla så var det rätt val! Hellre Horse än Harmageddon!
Citera
2022-01-27, 01:41
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Två riktiga Noob-frågor. Kanske dumma och löjliga, men jag skulle vara tacksam för svar:

-Får JV äta kött?

-Fär JV jaga och döda djur?

JV äter allt kött och jagar även djur.

Dock inte blodmat och blodpudding etc, men blodiga köttbitar går bra.
Citera
2022-01-27, 18:03
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Ja och ja. Mvh, en fd medlem

Tack för svar.

Citat:
Ja och nja. Äta kött är helt OK, men att ha vapen för jakt är godkänt, men ses inte på med blida ögon. Enligt min erfrenhet är yttert få JVn jägare.

Går det där med ej blida ögon att utveckla på nåt sätt? är det ett utslag av dubbelmoral och bristande intellektuell stringens? Eller är det något med att man kopplar eldhandvapen till militär verksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
JV äter allt kött och jagar även djur.

Dock inte blodmat och blodpudding etc, men blodiga köttbitar går bra.

Förekommer det någon diskussion där man försöker reda ut vad som är skillnaden på blod och kött?

Hur är det förresten med inälvsmat då?
Citera
2022-01-27, 18:35
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Så folk i denna tråd gillar inte mina inlägg. Men eftersom mycket här verkar vara grundat på antydningar utan riktiga bevis bara därför att folk inte gillar en viss religiös grupp måste ni alla ändå hålla med om att ordspråket nedan passar in på de flesta av er.

"Det A säger om B säger mer om A än om B."
Citera
2022-01-27, 18:54
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Så folk i denna tråd gillar inte mina inlägg. Men eftersom mycket här verkar vara grundat på antydningar utan riktiga bevis bara därför att folk inte gillar en viss religiös grupp måste ni alla ändå hålla med om att ordspråket nedan passar in på de flesta av er.

Ja, ditt inlägg säger nog mer om dig än om dem du klagar på ...
Citera
2022-01-27, 19:09
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Någon kände sig kränkt igen. Jag kom visst återigen alltför nära sanningen.
Citera
2022-01-27, 19:43
Medlem
Citat:
Någon kände sig kränkt igen. Jag kom visst återigen alltför nära sanningen.
Kränkt över vad? Du vimsar och på sin höjd irriterar. Kom med något konkret om du vill kränka någon. Cpjävel.
Citera
2022-01-27, 21:19
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

Förekommer det någon diskussion där man försöker reda ut vad som är skillnaden på blod och kött?

Hur är det förresten med inälvsmat då?

Jodå inälvsmat funkar för JV. Men inte blodmat...

Blir lite hyckleri dock eftersom även det kött som inte är blodmat innehåller ju blod.
Citera
2022-01-27, 21:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
....men att ha vapen för jakt är godkänt, men ses inte på med blida ögon. Enligt min erfrenhet är yttert få JVn jägare.

Jo, JV är pacifister så jakt kan nog ses som tveksamt men är inte förbjudet iaf vad jag känner till.
Citera
2022-01-27, 21:34
Medlem
Citat:

Exakt vad är det som antyds utan bevis? Förklara och var väldigt specifik.
Tillåt mig gissa att du aldrig kommer att vara konkret eller specifik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in