2022-09-20, 12:39
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag har redan förklarat detta. Det handlar inte om att Jehovas vittnen behöver pengarna, det handlar om rättsprinciper, principer om att Jehovas vittnen inte ska behandlas på ett sämre sätt än andra religiösa samfund bara för att vissa politiker tycker så, lobbade av avhoppare.

Dessa störda människor har inte RÄTT till någonting. Lika lite som Hells Angels eller Bandidos eller kriminellt pack i förorterna. Jehovas Vittnen skall behandlas som skit och medlemmarna som tänkbara pedofiler och religiösa galningar. Inte ett öre till dessa äckel.
Citera
2022-09-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Dessa störda människor har inte RÄTT till någonting. Lika lite som Hells Angels eller Bandidos eller kriminellt pack i förorterna. Jehovas Vittnen skall behandlas som skit och medlemmarna som tänkbara pedofiler och religiösa galningar. Inte ett öre till dessa äckel.

Ingen skola, vård och omsorg heller?
Citera
2022-09-20, 12:45
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat detta. Det handlar inte om att Jehovas vittnen behöver pengarna, det handlar om rättsprinciper, principer om att Jehovas vittnen inte ska behandlas på ett sämre sätt än andra religiösa samfund bara för att vissa politiker tycker så, lobbade av avhoppare.

Om man ställer vissa kriterier för att få bidrag, så ska det gälla alla som söker bidraget, inte bara Jehovas vittnen. Den här domen och skadeståndet kommer kanske leda till att politikerna ändrar på kriterierna för att få bidrag, det har Jehovas vittnen inget emot, så länge det är rättvist. Men förmodligen kommer det i så fall drabba även andra samfund, så då kan ni tacka motståndare till Jehovas vittnen som gör allt för att begränsa Jehovas vittnen som ett religiöst samfund.

Man försöker flytta på gränserna, nästa gång kanske man vill förbjuda Jehovas vittnen så som man har gjort i Ryssland, det är inte omöjligt. I Ryssland existerar inga rättsprinciper längre, utan ledarna kan välja vilka dom tycker om, tydligen tycker dom om Rysk-Ortodoxa Kyrkan, dom får vara kvar och får den ryska statens bidrag och stöd. Kanske vill svenska staten densamma i en framtid?

Att man ändå kommer att förbjuda eller inskränka alla religioner över hela världen i en framtiden talar bibeln om, men Jehovas vittnen kommer att kämpa för sin rätt att utöva sin religion in i det sista. Andra religioner har också fått nytta av Jehovas vittnens kamp mot staten, speciellt i USA på 30/40-talet och därför åtnjuter religionsfrihet idag.

Du förstår fortfarande inte vad det handlar om.

Det du skriver har ju inget med saken att göra!?

Frågan gäller ju VARFÖR ni söker när ni påstår att det inte behövs?

1. Ni påstår att ni inte behöver tigga eller be om pengar för er verksamhet eftersom ni har guds välsignelse, varför ber ni då bevisligen om pengar och vad säger det om guds välsignelse?

2. Ni påstår, så sent som 2020, att ni aldrig har och aldrig kommer tigga eller be om pengar, ändå har ni gjort just det sedan 2007, tycker inte du att det är att ljuga?

Om ni inte behöver det statliga stödet för att bedriva er verksamhet, vad gör ni då med pengarna, lägger dem på hög?
Citera
2022-09-20, 12:48
Medlem
Citat:
Jo, allt detta får Jehovas vittnen tillbaka, men det får även medlemmar i andra trossamfund.

Andra trossamfund får även del av bidraget för trossamfund, men du vill att Jehovas vittnen inte ska få del av det, trots att Jehovas vittnen har betalat lika mycket i skatt som alla andra trossamfund?

Jag undrar hur det kan komma sig att du, som avhoppare och ateist inte vill att Jehovas vittnen ska få del av den skatten? Du kanske också vill begränsa skola, vård och omsorg för Jehovas vittnen? Ju mindre pengar Jehovas vittnen får tillbaka från skatten, desto bättre, eller hur?

Nu finns det också andra ateister som vill ta bort bidraget till trossamfund överhuvudtaget, undrar varför du inte förespråkar det, varför inriktar du dig på Jehovas vittnen, kan det handla om partiskhet och förakt mot just Jehovas vittnen?

Är du verkligen så indoktrinerad att du inte förstår???

Skillnaden är ju att inget annat samfund ljuger och påstår att de inte tar emot något stöd.

Ni påstår att ni er verksamhet finansieras helt av frivilliga bidrag men söker och erhåller samtidigt statligt ekonomiskt stöd!

Vad säger bibeln om lögn?

Att jag inte anser att ni ska ha bidrag har med er inställning till demokrati, rättigheter för sexuella minoriteter och kvinnans roll i förhållande till mannen att göra.
Citera
2022-09-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBengtsson
Du förstår fortfarande inte vad det handlar om.

Det du skriver har ju inget med saken att göra!?

Frågan gäller ju VARFÖR ni söker när ni påstår att det inte behövs?

1. Ni påstår att ni inte behöver tigga eller be om pengar för er verksamhet eftersom ni har guds välsignelse, varför ber ni då bevisligen om pengar och vad säger det om guds välsignelse?

2. Ni påstår, så sent som 2020, att ni aldrig har och aldrig kommer tigga eller be om pengar, ändå har ni gjort just det sedan 2007, tycker inte du att det är att ljuga?

Om ni inte behöver det statliga stödet för att bedriva er verksamhet, vad gör ni då med pengarna, lägger dem på hög?

Väldigt underligt att du inte förstår. Om jag gör det enkelt för dig: Tar du alltid emot hela din lön, även om du skulle klara dig med 50% av lönen? Eller menar du verkligen att du lämnar tillbaka 50% av lönen, eftersom du klarar dig på det, även om du är berättigad till hela lönen?

Och om du skulle få en bonus av arbetsgivaren, lämnar du alltid tillbaka den bonusen eftersom du klarar dig utan den?

Självklart har man alltid användning av pengar, man kan lägga det på olika saker, men Jehovas vittnen är inte beroende av bidragen, förstår du nu? Det handlar inte om pengar, det handlar om principer, förstår du nu???!!!
Citera
2022-09-20, 13:16
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ingen skola, vård och omsorg heller?
Dessa människor har ingenting annat än förakt för det svenska samhället, liksom nämnda kriminella organisationer, och har inte rätt att göra anspråk på den välfärd som hederliga människor förser alla med. Påminner lite grann om Kommunistiska Partiet som vill krossa samhället, samtidigt som de helt fräckt begär presstöd till sina publikationer.
Citera
2022-09-20, 13:27
Medlem
Citat:
Väldigt underligt att du inte förstår. Om jag gör det enkelt för dig: Tar du alltid emot hela din lön, även om du skulle klara dig med 50% av lönen? Eller menar du verkligen att du lämnar tillbaka 50% av lönen, eftersom du klarar dig på det, även om du är berättigad till hela lönen?

Och om du skulle få en bonus av arbetsgivaren, lämnar du alltid tillbaka den bonusen eftersom du klarar dig utan den?

Självklart har man alltid användning av pengar, man kan lägga det på olika saker, men Jehovas vittnen är inte beroende av bidragen, förstår du nu? Det handlar inte om pengar, det handlar om principer, förstår du nu???!!!

Du börjar göra mig riktigt arg nu!

Svara för fan på en enkel fråga!

1. Ni påstår att ni aldrig har och aldrig kommer tigga eller be om pengar, ändå gör ni just det. Är inte detta att ljuga???
Citera
2022-09-20, 13:33
Medlem
Citat:

Min lön arbetar jag ihop och behöver inte skicka in en ansökan till min chef att få ut!

Ni begär att skattekollektivet ska förse er med pengar ni påstår att ni inte behöver samtidigt som ni påstår att ni inte alls ber om pengar utan allt kommer via frivilliga bidrag.

Ser du lögnen i ert sätt!?
Citera
2022-09-20, 13:42
Medlem
Citat:
Du börjar göra mig riktigt arg nu!

Svara för fan på en enkel fråga!

1. Ni påstår att ni aldrig har och aldrig kommer tigga eller be om pengar, ändå gör ni just det. Är inte detta att ljuga???

Wow, tigger du om pengar när du får den lön du är berättigad till?

Jehovas vittnen är berättigade till skola, vård, omsorg OCH statsbidrag till trossamfund.

Jehovas vittnen tigger inte!!!
Man tar del av det man är berättigad till !!! på samma sätt som man tar del av sjukvården som man är berättigad till !!!

Man tar del av bidraget även om man skulle klara sig utan det, och man tar del av skola, vård och omsorg även om man skulle klara sig utan det.

Sanslöst.
Citera
2022-09-20, 13:47
Medlem
Citat:
Min lön arbetar jag ihop och behöver inte skicka in en ansökan till min chef att få ut!

Ni begär att skattekollektivet ska förse er med pengar ni påstår att ni inte behöver samtidigt som ni påstår att ni inte alls ber om pengar utan allt kommer via frivilliga bidrag.

Ser du lögnen i ert sätt!?

Skatten som Jehovas vittnen betalar till staten kommer också från arbete.

Jag antar att du aldrig skickar in ansökan för t.ex. sjukpenning, för det har du inte arbetat ihop och betalat skatt för?

Helt sanslöst, hur dum får man vara?
Citera
2022-09-20, 14:01
Medlem
Citat:

Jag antar att du aldrig skickar in ansökan för t.ex. sjukpenning, för det har du inte arbetat ihop och betalat skatt för?

Ursäkta, föddes du så här eller har dina år inom JV gjort dig så här dum??? Jag misstänker det senare.

Pengar från försäkringskassan kan man aldrig få ut om man inte ANSÖKER om det, är du med mig så långt?

För att få ut pengar från FK måste man alltså först ANSÖKA om det. FK kan sedan välja att avslå eller bevilja ersättning beroende på om man uppfyller kriterierna, men oavsett om man gör det eller aldrig så måste man först ANSÖKA. Är du fortfarande med mig?

Att ansöka om pengar är detsamma som att be om pengar!

Ni påstår att ni aldrig har eller kommer be om pengar men istället så är det ju precis det ni gjort när ni ANSÖKT, eller hur?

Så min sista fråga till dig, min vilsne man är:

Om jag ansöker om att få ut pengar från FK och de betalar ut och jag sedan går omkring och hävdar att jag aldrig bett om pengar, ljuger jag då eller talar jag sanning?
Citera
2022-09-20, 14:08
Medlem
Citat:

På samma sätt är det med det statliga stödet för religiösa trosamfund, det betalas inte ut automatiskt. Man måste ANSÖKA om, eller be om det!

Ni påstår att ni aldrig har eller kommer be om pengar. Men ni HAR ANSÖKT, dvs ni HAR BETT om pengar.

Men ni skriver att ni inte har bett om pengar utan att allt kommer via frivilliga bidrag...

Ridå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in