2022-01-26, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är så många som verkar önska att Flashback Forever ska ta någon form av samhällsansvar och inte bara vara en rolig grej. Förstår att det är provocerande när en stor och populär företeelse inte går att politisera och använda till något tråkigt men det vore verkligen att ta död på hela humorn och det som gör att folk lyssnar.
Men Carla ffs menar du verkligen på allvar att de inte är politiska?
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
I dagens avsnitt gjorde Mia mig jävligt sugen på en rysk invasion. Extra kul med den ryska nationalsången på slutet
Landsförrädare! Du kan väl hooka upp med Reinfeldt och dra kola på Stureplan istället?

Är Emma singel nu? varför bor hon hos sina föräldrar istället för med 25cm snickar-Petter? Oooh 😮 spänning!

Ina vill du gifta dig med mig? Jag vet att du redan har en annan musiker men jag är bättre på att laga mat! T om bättre än Dofterna.
Citera
2022-01-26, 00:23
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Hehe. Har du lyckats få detta kanske inte så svårgenomskådade inlägg uppläst än?

Vet faktiskt inte. Jag har inte vågat lyssna sedan jag skrev inlägget, av rädsla att få höra sådant som urholkar den sexuella integriteten ytterligare. Jag tror det demoraliserar oss när (upphöjda) vuxna med så stor lyssnarskara pratar så ovärdigt om våra reproduktionsorgan.

Om de istället, som jag föreslog, pratade om forumets trevligare ämnen, såsom naturvetenskap, kvalitetslitteratur, odling, klassisk musik, friluftsliv mm, då skulle de återställa mycket av flashbacks (så efterlängtade) rättmätiga anseende, från det skamfilade rykte det har idag. På köpet skulle de också göra sig högst förtjänta av epitetet: Förebilder!

Det är en myt att det inte går att prata underhållande om de ämnen som nämns ovan. Det går att göra hur roligt som helst!

Om de nu måste prata om snusk och perversioner så kan de väl åtminstone undvika att referera till kuken och fittan? Vad är det för fel med oskyldiga ord som framstjärt och tissemann? Jag kan bara hoppas på att de åberopar lite av mina(våra?) önskemål i tråden för en gnutta mer anständighet.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-01-26 kl. 00:30.
Citera
2022-01-26, 08:47
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Men Carla ffs menar du verkligen på allvar att de inte är politiska?

Deras vänsterpolitiska åsikter och arbetarklass-lajvande är känt för allmänheten. Men har inte fått intrycket av de analyserar inläggen med särskilt mycket politik som utgångspunkt. De hade inte kunnat tilltala så många människor där ute om de gjort det för det går 13 på dussinet av politiskt analyserande poddar där ute.

Ibland har Emma förlöjligat vissa användare hon inte håller med genom att läsa upp deras inlägg med mongoloidröst, men det tycker jag hon slutade med rätt fort. Att framför allt Emma skulle klara sig så pass bra från att inte politisera sin podd trodde jag faktiskt inte.
Citera
2022-01-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vet faktiskt inte. Jag har inte vågat lyssna sedan jag skrev inlägget, av rädsla att få höra sådant som urholkar den sexuella integriteten ytterligare. Jag tror det demoraliserar oss när (upphöjda) vuxna med så stor lyssnarskara pratar så ovärdigt om våra reproduktionsorgan.

Om de istället, som jag föreslog, pratade om forumets trevligare ämnen, såsom naturvetenskap, kvalitetslitteratur, odling, klassisk musik, friluftsliv mm, då skulle de återställa mycket av flashbacks (så efterlängtade) rättmätiga anseende, från det skamfilade rykte det har idag. På köpet skulle de också göra sig högst förtjänta av epitetet: Förebilder!

Det är en myt att det inte går att prata underhållande om de ämnen som nämns ovan. Det går att göra hur roligt som helst!

Sant. Och när det sker kommer nog de trådarna dyka upp i podden. Eller förväntas brudarna skjuta till all humor själva?
Citera
2022-01-26, 16:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Scroll-Mia hade det goda sättet att ge mig rätt i mitt lilla utlägg om ordet "Ryss" språkliga ursprung.

Sedär ja!
Citera
2022-01-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Vill bara informera dig om att du är ett stort ämne i det näst senaste avsnittet av Flashback forever 😎 har du något att tillägga!?

Rolig jävel så där du, uppskattar alla er sköningar de tar upp i podden

Jo tack, det har kommit till min kännedom

Ja vad ska man säga? Tyvärr blir det en klyscha,
"De har totalt missuppfattat allt".

Men det där om jordnötterna togs inte upp i
programmet va?
Senast redigerad av Mustellaminuta 2022-01-26 kl. 21:59.
Citera
2022-01-26, 22:00
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jo tack, det har kommit till min kännedom

Ja vad ska man säga? Tyvärr blir det en klyscha,
"De har totalt missuppfattat allt".

Men det där om jordnötterna gots inte upp i
programmet va?

Haha ta det inte personligt, de raljerar över det mesta här på sidan, omfamna det med ödmjukhet 😎

Nä, citerade din senaste trådstart bara.. har du lyssnat?
Citera
2022-01-26, 22:04
Medlem
Citat:
Haha ta det inte personligt, de raljerar över det mesta här på sidan, omfamna det med ödmjukhet 😎

Nä, citerade din senaste trådstart bara.. har du lyssnat?

Ja, jag har lyssnat, men bara därifrån det beskrevs
att jag avhandlades (ungefär vid mitten), så jag
kan eventuellt ha missat nåt.
Citera
2022-01-26, 22:06
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ja, jag har lyssnat, men bara därifrån det beskrevs
att jag avhandlades (ungefär vid mitten), så jag
kan eventuellt ha missat nåt.

Haha måste vara surrealistiskt att höra någon göra en historia om en själv baserat på anonyma inlägg man gjort utan eftertanke 😂
Citera
2022-01-26, 22:16
Medlem
Citat:
Haha måste vara surrealistiskt att höra någon göra en historia om en själv baserat på anonyma inlägg man gjort utan eftertanke 😂

Ja jag inser nu att jag har extremt dåligt minne
när jag först säger att jag blir trött av värme,
och nån månad senare skriver att jag blir trött
av kyla, och jag förstår att det måste framstå
som att jag trollar. Jag önskar att de i
programmet och alla här inne fattade att jag är
100 % ärlig och att allt som jag skriver om har
hänt.
Citera
2022-01-26, 22:22
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ja jag inser nu att jag har extremt dåligt minne
när jag först säger att jag blir trött av värme,
och nån månad senare skriver att jag blir trött
av kyla, och jag förstår att det måste framstå
som att jag trollar. Jag önskar att de i
programmet och alla här inne fattade att jag är
100 % ärlig och att allt som jag skriver om har
hänt.

Jo jag tror de flesta som lyssnat på podden ett tag fattar. När man gör en kedja av det så där så låter det vrickat, men i verkligheten så startar man bara en tråd ibland med funderingar om livet, då är det inte lika orimligt 😂 det är lugnt, du verkar skön, ingen ko på isen 😎
Citera
2022-01-26, 22:24
Medlem
Citat:
Jo jag tror de flesta som lyssnat på podden ett tag fattar. När man gör en kedja av det så där så låter det vrickat, men i verkligheten så startar man bara en tråd ibland med funderingar om livet, då är det inte lika orimligt 😂 det är lugnt, du verkar skön, ingen ko på isen 😎

Tack, det värmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in