2022-07-12, 16:28
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Fan ändå. Vilken jävla resa Mia gjort. Umgås med dessa mediavana, buffliga power ladies som skiter fullständigt i vad någon annan tycker och säger som de tycker, medan hon är introvert, drar ihop tröjans huva och stänger in sig för att slippa synas när någon kommer fram till dem på krogen för att ge beröm. Det gör henne nervös att behöva ta emot en kram på krogen från ett fan som visar pattarna för Ina som hurrar - till att idag vågat stå på scen helt öppet inför tusen och åter tusen. Och sen vara på tv (om än lite skojigt gömd bakom en skärm). Stort jävla kudos till Mia. Det är väldigt många som inte har hennes introverta och rädda jag som vågat göra detta. Jävla stort Mia! Och sen för lite sexismkvotering: så jävla snygg också!

Ja hon är olik de andra helt klart på det planet då Ina och Emma verkar vara rätt extroverta och mer "lika" varann. Blir en rätt bra kombo med de tre personligheterna tillsammans. Mia är sådär härligt bitter med dessutom.
Citera
2022-07-12, 16:34
Medlem
Dagens avsnitt, skrattar så jag gråter!
Citera
2022-07-12, 17:14
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Ombytta roller i dagens avsnitt, otroligt bra ämne för Scrollan! Och hon lät inte scriptad heller. Asbra. Gubbfett.

Ina lät lite maskinell under sin prata (men inte i övrigt). Dagens bästa var dock när Emma härmar en efterbliven moderator. helt fantastiskt. Emma måste fortsätta härma kåta 50-taggare och moderatorer! Vilken nisch!

Det var nog det sämsta inlägget i poddens historia som Knyckare gjorde. Gick bitvis knappt att höra vad hon sade på grund av den där störiga rösten hon gjorde.
Citera
2022-07-12, 20:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Det var nog det sämsta inlägget i poddens historia som Knyckare gjorde. Gick bitvis knappt att höra vad hon sade på grund av den där störiga rösten hon gjorde.
Hur vet man att kåta 50-taggare och efterblivna moderatorer låter sådär på rösten om jag får fråga? det där är ju Shakira rösten
i "o baby when you talk like that you make a woman go krazy"

Rösten är rolig men hon överdrev liiite för mycket så hörbarheten kompromissades
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-12 kl. 20:38.
Citera
2022-07-12, 20:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja hon är olik de andra helt klart på det planet då Ina och Emma verkar vara rätt extroverta och mer "lika" varann. Blir en rätt bra kombo med de tre personligheterna tillsammans. Mia är sådär härligt bitter med dessutom.
Vad har Mia uppvisat för bitterhet?
Citera
2022-07-12, 20:41
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är ett Göteborgsfenomen, gubb kan användas som ett generellt förstärkningsord. Till exempel i meningen: ”Kålle fick gubbmycket stryk på Kellys igår!”
Förutom när Mia gör det ja, jag skrev det redan förra veckan, lesbiska använder "gubb" för att dom definierar sig själv som gubbar i den bottenlösa själen (Mia har gubbont)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-12 kl. 20:49.
Citera
2022-07-12, 22:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Förutom när Mia gör det ja, jag skrev det redan förra veckan, lesbiska använder "gubb" för att dom definierar sig själv som gubbar i den bottenlösa själen (Mia har gubbont)
Har inte stött på uttrycket med det användningsområdet. Om Mia har ”gubbont” skulle jag säga att det betyder att hon har jätteont. Men det var ett tag sedan jag hängde på Gretas, kanske lesbianernas språkbruk har utvecklats.
Citera
2022-07-12, 22:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Jag kanske svamlar nu, men är det inte i Dalarna folk har namnet "Gubb" som förstäv?
"Gubb-Jan Olsson" etc. Alltså som deras riktiga och lagliga namn.

Mia kanske har sina rötter i Dalarna?
Exempel från Wikipedia
Citera
2022-07-12, 22:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag kanske svamlar nu, men är det inte i Dalarna folk har namnet "Gubb" som förstäv?
"Gubb-Jan Olsson" etc. Alltså som deras riktiga och lagliga namn.

Mia kanske har sina rötter i Dalarna?
Exempel från Wikipedia
Det stämmer, Gubb-Jan Stigsson

Gubb-Mia

det fnns inga kliniska studier på att lesbianer känner sig som gubbar, däremot att dom känner
sig som män mer än kvinna finns det belägg på
Citera
2022-07-12, 22:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det stämmer, Gubb-Jan Stigsson

Gubb-Mia

det fnns inga kliniska studier på att lesbianer känner sig som gubbar, däremot att dom känner
sig som män mer än kvinna finns det belägg på

Ja, speciellt bland kvinnliga idrotterskor. /Markeras som felstavat, kanske heter "idrottarinna", fan vet.

En annan grej om "Flashbacks-podden", läste för ett par veckor sedan i "gammelmedia" att "Flashbacks-podden" skulle sammanställa frågor från vårt kära Flashback som partiledarna skulle svara på. Skulle tydligen sändas i SVT om jag minns rätt. Hur går det med den? (Frågan är alltså allmänt ställd, inte till dig specifikt, men vet du något får du givetvis svara.)
Citera
2022-07-12, 22:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, speciellt bland kvinnliga idrotterskor. /Markeras som felstavat, kanske heter "idrottarinna", fan vet.

En annan grej om "Flashbacks-podden", läste för ett par veckor sedan i "gammelmedia" att "Flashbacks-podden" skulle sammanställa frågor från vårt kära Flashback som partiledarna skulle svara på. Skulle tydligen sändas i SVT om jag minns rätt. Hur går det med den? (Frågan är alltså allmänt ställd, inte till dig specifikt, men vet du något får du givetvis svara.)
Du kanske ska överväga hänga lite mer i TV forumet (FB) Valet Forever, partiledarintervjuer inför valet 2022 av Flashback Forever-gänget, SVT samt lyssna på dagens flashback forever avsnitt
Citera
2022-07-12, 23:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du kanske ska överväga hänga lite mer i TV forumet (FB) Valet Forever, partiledarintervjuer inför valet 2022 av Flashback Forever-gänget, SVT samt lyssna på dagens flashback forever avsnitt

Tackar och bockar!
(Flashback är tyvärr spretigt och svårnavigerat, till och med för en gammal FB-räv som jag..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in